„GM oslavuje nejlepší prodeje v Evropě všech dob jako výsledek úspěšné týmové práce. Naše víceznačková strategie začíná přinášet výsledky,“ říká Carl-Peter Forster, prezident GM Europe. Nejvíce k nárůstu prodejů přispěly trhy Velké Británie, Ruska, Itálie, Ukrajiny a Řecka.
GM zdvojnásobil prodeje v Rusku
Prodeje GM v Rusku v roce 2007 vzrostly o 95,2 %, čímž vysoce překonaly nárůst tamního automobilového trhu (+ 33,5 %). GM v Rusku prodal 258 835 automobilů a svůj tržní podíl zvýšil o 3,0 bodu na 9,6 %.
Opel/Vauxhall – nárůst prodejů o 4,3 %
Velký zájem o novou Corsu a modely Astra, Meriva a Zafira zdvihl prodeje značek Opel/Vauxhall v roce 2007 o 4,3 %. Corsa zaznamenala nárůst prodejů o 45 % na 454 047 vozů. Meriva se stala lídrem evropského segmentu malých monocabů a spolu se Zafirou vedou kombinovaný segment malých a středních monocabů.
V České republice se vloni prodalo 5651 osobních a lehkých užitkových modelů Opel, což představuje nárůst oproti roku 2006 o 22 %.
Opel dokázal v Rusku zvýšit prodeje o 232 % a zvýšil i tržní podíl z 1,5 na 2,5 %. V Německu se Corsa stala nejprodávanějším modelem v segmentu malých vozů.
Vauxhall prodal ve Velké Británii v roce 2007 celkem 384 387 osobních a lehkých užitkových automobilů, což představuje tržní podíl 13,7 %.
Chevrolet se stal významným hráčem v Evropě
Prodejem 457 224 vozů v roku 2007, což znamená nárůst o 33,6 %, dosáhl Chevrolet rekordního tržního podílu 2 % (+0,4 bodu). „Chevrolet ukázal svoji sílu výrazným růstem ve střední a východní Evropě, ale i v západní Evropě dokázal posílit o téměř 10 %. Chevrolet je dnes nejprodávanější importovanou značkou v Rusku. Tyto výsledky potvrzují pozici Chevroletu jako významného hráče a nejrychleji rostoucí velkoobjemové značky v Evropě,“ říká Jonathan Browning, viceprezident GM Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby.
V České republice se vloni prodalo 3150 osobních a lehkých užitkových modelů Chevrolet, což představuje oproti roku 2006 nárůst o 28 %.
Saab je vedoucí značkou v Evropě v segmentu automobilů E-85
Saab prodal v roce 2007 celkem 84 930 automobilů a udržel si tržní podíl 0,4 %. I přes malý pokles celkových prodejů vzrostly prodeje vozů Saab v jižní, střední a východní Evropě. Rozšířením nabídky BioPower modelů i na řadu 9-3 je Saab vedoucí značkou v Evropě v segmentu vozidel spalujících palivo E-85.
Cadillac zvýšil prodeje o 31 %
Prodeje automobilů Cadillac v Evropě v roce 2007 vzrostly o 31 % na 4508 vozů. Významně se zvýšil odbyt v Rusku, ve Velké Británii, Rakousku, Dánsku, Španělsku a Itálii. Chevrolet Corvette zaznamenal prodeje 1257 vozidel a prodeje značky HUMMER vzrostly o 18 % na 2292 vozů.