GM dosáhl v Evropě v roce 2007 největšího nárůstu prodejů aut: o 179 000 více, tj. nárůst o 8,9 % oproti roku 2006

V Evropě dosáhl historicky nejvyšší prodej: celkem 2 182 000 automobilů značek Opel/Vauxhall, Chevrolet, Saab, Cadillac a Hummer a tržní podíl GM vzrostl na 9,5 %.

„GM oslavuje nejlepší prodeje v Evropě všech dob jako výsledek úspěšné týmové práce. Naše víceznačková strategie začíná přinášet výsledky,“ říká Carl-Peter Forster, prezident GM Europe. Nejvíce k nárůstu prodejů přispěly trhy Velké Británie, Ruska, Itálie, Ukrajiny a Řecka.

GM zdvojnásobil prodeje v Rusku

Prodeje GM v Rusku v roce 2007 vzrostly o 95,2 %, čímž vysoce překonaly nárůst tamního automobilového trhu (+ 33,5 %). GM v Rusku prodal 258 835 automobilů a svůj tržní podíl zvýšil o 3,0 bodu na 9,6 %.

Opel/Vauxhall – nárůst prodejů o 4,3 %

Velký zájem o novou Corsu a modely Astra, Meriva Zafira zdvihl prodeje značek Opel/Vauxhall v roce 2007 o 4,3 %. Corsa zaznamenala nárůst prodejů o 45 % na 454 047 vozů. Meriva se stala lídrem evropského segmentu malých monocabů a spolu se Zafirou vedou kombinovaný segment malých a středních monocabů.

V České republice se vloni prodalo 5651 osobních a lehkých užitkových modelů Opel, což představuje nárůst oproti roku 2006 o 22 %.

Opel dokázal v Rusku zvýšit prodeje o 232 % a zvýšil i tržní podíl z 1,5 na 2,5 %. V Německu se Corsa stala nejprodávanějším modelem v segmentu malých vozů.

Vauxhall prodal ve Velké Británii v roce 2007 celkem 384 387 osobních a lehkých užitkových automobilů, což představuje tržní podíl 13,7 %.

Chevrolet se stal významným hráčem v Evropě

Prodejem 457 224 vozů v roku 2007, což znamená nárůst o 33,6 %, dosáhl Chevrolet rekordního tržního podílu 2 % (+0,4 bodu). „Chevrolet ukázal svoji sílu výrazným růstem ve střední a východní Evropě, ale i v západní Evropě dokázal posílit o téměř 10 %. Chevrolet je dnes nejprodávanější importovanou značkou v Rusku. Tyto výsledky potvrzují pozici Chevroletu jako významného hráče a nejrychleji rostoucí velkoobjemové značky v Evropě,“ říká Jonathan Browning, viceprezident GM Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby.

V České republice se vloni prodalo 3150 osobních a lehkých užitkových modelů Chevrolet, což představuje oproti roku 2006 nárůst o 28 %.

Saab je vedoucí značkou v Evropě v segmentu automobilů E-85

Saab prodal v roce 2007 celkem 84 930 automobilů a udržel si tržní podíl 0,4 %. I přes malý pokles celkových prodejů vzrostly prodeje vozů Saab v jižní, střední a východní Evropě. Rozšířením nabídky BioPower modelů i na řadu 9-3 je Saab vedoucí značkou v Evropě v segmentu vozidel spalujících palivo E-85.

Cadillac zvýšil prodeje o 31 %

Prodeje automobilů Cadillac v Evropě v roce 2007 vzrostly o 31 % na 4508 vozů. Významně se zvýšil odbyt v Rusku, ve Velké Británii, Rakousku, Dánsku, Španělsku a Itálii. Chevrolet Corvette zaznamenal prodeje 1257 vozidel a prodeje značky HUMMER vzrostly o 18 % na 2292 vozů.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...