GM dosáhl v Evropě v roce 2007 největšího nárůstu prodejů aut: o 179 000 více, tj. nárůst o 8,9 % oproti roku 2006

V Evropě dosáhl historicky nejvyšší prodej: celkem 2 182 000 automobilů značek Opel/Vauxhall, Chevrolet, Saab, Cadillac a Hummer a tržní podíl GM vzrostl na 9,5 %.

„GM oslavuje nejlepší prodeje v Evropě všech dob jako výsledek úspěšné týmové práce. Naše víceznačková strategie začíná přinášet výsledky,“ říká Carl-Peter Forster, prezident GM Europe. Nejvíce k nárůstu prodejů přispěly trhy Velké Británie, Ruska, Itálie, Ukrajiny a Řecka.

GM zdvojnásobil prodeje v Rusku

Prodeje GM v Rusku v roce 2007 vzrostly o 95,2 %, čímž vysoce překonaly nárůst tamního automobilového trhu (+ 33,5 %). GM v Rusku prodal 258 835 automobilů a svůj tržní podíl zvýšil o 3,0 bodu na 9,6 %.

Opel/Vauxhall – nárůst prodejů o 4,3 %

Velký zájem o novou Corsu a modely Astra, Meriva Zafira zdvihl prodeje značek Opel/Vauxhall v roce 2007 o 4,3 %. Corsa zaznamenala nárůst prodejů o 45 % na 454 047 vozů. Meriva se stala lídrem evropského segmentu malých monocabů a spolu se Zafirou vedou kombinovaný segment malých a středních monocabů.

V České republice se vloni prodalo 5651 osobních a lehkých užitkových modelů Opel, což představuje nárůst oproti roku 2006 o 22 %.

Opel dokázal v Rusku zvýšit prodeje o 232 % a zvýšil i tržní podíl z 1,5 na 2,5 %. V Německu se Corsa stala nejprodávanějším modelem v segmentu malých vozů.

Vauxhall prodal ve Velké Británii v roce 2007 celkem 384 387 osobních a lehkých užitkových automobilů, což představuje tržní podíl 13,7 %.

Chevrolet se stal významným hráčem v Evropě

Prodejem 457 224 vozů v roku 2007, což znamená nárůst o 33,6 %, dosáhl Chevrolet rekordního tržního podílu 2 % (+0,4 bodu). „Chevrolet ukázal svoji sílu výrazným růstem ve střední a východní Evropě, ale i v západní Evropě dokázal posílit o téměř 10 %. Chevrolet je dnes nejprodávanější importovanou značkou v Rusku. Tyto výsledky potvrzují pozici Chevroletu jako významného hráče a nejrychleji rostoucí velkoobjemové značky v Evropě,“ říká Jonathan Browning, viceprezident GM Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby.

V České republice se vloni prodalo 3150 osobních a lehkých užitkových modelů Chevrolet, což představuje oproti roku 2006 nárůst o 28 %.

Saab je vedoucí značkou v Evropě v segmentu automobilů E-85

Saab prodal v roce 2007 celkem 84 930 automobilů a udržel si tržní podíl 0,4 %. I přes malý pokles celkových prodejů vzrostly prodeje vozů Saab v jižní, střední a východní Evropě. Rozšířením nabídky BioPower modelů i na řadu 9-3 je Saab vedoucí značkou v Evropě v segmentu vozidel spalujících palivo E-85.

Cadillac zvýšil prodeje o 31 %

Prodeje automobilů Cadillac v Evropě v roce 2007 vzrostly o 31 % na 4508 vozů. Významně se zvýšil odbyt v Rusku, ve Velké Británii, Rakousku, Dánsku, Španělsku a Itálii. Chevrolet Corvette zaznamenal prodeje 1257 vozidel a prodeje značky HUMMER vzrostly o 18 % na 2292 vozů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Transit Custom, model z kategorie lehkých užitkových vozů s nosností do jedné tuny, přiváží evropským podnikatelům a firmám výraznější design, zcela nový interiér a ještě vyšší produktivitu

Nový Transit Custom, model z kategorie...

Nový Transit Custom se začne vyrábět začátkem roku 2018, první dodávky zákazníkům se plánují na konec února. O rok později přijde Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) s možností...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Slavnostní zakončení prvního ročníku poháru proběhlo v sobotu 18. listopadu na Setkání mistrů v Sosnové

Slavnostní zakončení prvního ročníku...

Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali Peugeot Total Rally Cup 2017.  Nový soutěžní pohár pro klientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 – odstartoval letos na jaře při obnovené...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi a Home of quattro jsou skvěle připraveni na novou zimní sezonu, na kterou Audi zve všechny fanoušky zimních sportů do Skiareálu Špindlerův Mlýn, jehož je společnost Audi dlouholetým partnerem

Audi a Home of quattro jsou skvěle...

Novou Audi Q5 převzal Ondřej Bank, který  se stal pro letošní zimní sezonu hlavní tváří Skiareálu Špindlerův Mlýn, od zástupce společnosti Audi Jakuba Hanuše (zcela vpravo). Slavnostního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018

Nová generace Suzuki Swift získala titul...

Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC. Nový Swift je třetí globální generací kompaktního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...