Dakar pro Martina Macíka končí

Pátá etapa Rallye Dakar výrazně zkomplikovala účast kamionové posádky týmu KM Racing.

Na trio Martin Macík jr., Miloslav Janáček a Michal Mrkva

– dosedla po středečních problémech s turbodmychadlem opět smůla technického rázu. Zadřený zadní diferenciál ve čtvrteční etapě znamenal pro Macíkův tým v konečném důsledku konec na letošním Dakaru. Pátá etapa byla velmi rozbitá, prašná a rychlá, což se negativně projevilo v tom, že kluci museli už na desátém kilometru měnit prasklou gumu. Díky tréninku to zvládli na výbornou a ztrátu rychle dohnali.

Bohužel na 250. kilometru se zadřelo ložisko v zadním diferenciálu a posádka s číslem 525 musela vynechat několik průjezdových bodů, protože měla náhon pouze na přední nápravu. To je v rozporu s pravidly Rallye Dakar.

KM Racing ale absolvoval ještě šestou etapu.

V nejistotě a s čekání na verdikt o pokračování v soutěži. „Výsledkem stíhací jízdy je desáté místo a předjetí zhruba pětadvaceti vozů včetně továrních speciálů. Ukázali jsme, že jsme zkušený tým, který na bodování v Dakaru jednoznačně má. Děkujeme za podporu a již nyní začínáme plánovat příští ročník,“ vzkazuje pilot Martin Macík. Jury maratonské soutěže se nakonec rozhodla, že posádka s číslem 525 s LIAZEM v soutěži nemůže dále pokračovat.

„Snažili jsme se alespoň zůstat v závodě s velkou penalizací, ale vedení Dakaru se nakonec rozhodlo, že nemůžeme pokračovat. Je nám to líto, ale Dakar je také o štěstí, a to nám letos nepřálo. Myslím, že jsme si vedli dobře, a kdyby nás nezradila technika, mohlo vše dopadnout jinak,“ sdělil k neradostné události Martin Macík mladší. „Není všem dnům konec, už v tuto chvíli stavíme kamion pro příští ročník a připravujeme projekty, které nám pomohou s podporou startu na příštím Dakaru. Byla to dobrá zkušenost a jsme za ni vděční,“ doplnil Martin.

Opět se ukázalo, jak i nová technika dokáže být zrádná. Když není přáno, není dáno. (Posádka Martina Macíka ještě odstartuje do 6.etapy, ale po dojezdu do cíle Rallye Dakar opustí.)

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy otvírá nové centrum pro měření emisí

Volkswagen Užitkové vozy otvírá nové...

Do nového zařízení v areálu hannoverského výrobního závodu bylo investováno šest milionů eur Dvě zkušební stanoviště pro testování vozidel podle nové metodiky WLTP 15 zaměstnanců bude...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai představuje plány pro vodíkovou budoucnost, společně s dodavateli investuje 153 miliard korun

Hyundai představuje plány pro vodíkovou...

„FCEV Vision 2030“ zintenzivní úsilí koncernu Hyundai Motor Group (HMG), zaměřené na urychlení vývoje vodíkové společnosti HMG rozšíří své vedoucí postavení v oblasti vodíkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečně sportovní kompaktní SUV:  nové Audi SQ2

Výjimečně sportovní kompaktní SUV: ...

Nový model S s výkonem 221 kW (300 k), z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy Výrazný vnější design, mnoho sportovních prvků v interiéru O 20 milimetrů nižší světlá výška, 18“ nebo 19“ kola...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Mégane R.S. Trophy posouvá limity  s pneumatikami Potenza S001 a S007

Nový Mégane R.S. Trophy posouvá limity ...

Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů, bude exkluzivním dodavatelem vysokovýkonných pneumatik Potenza S001 a Potenza S007 pro nově představený...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA dodala v listopadu zákazníkům na celém světě 110 100 vozů

ŠKODA dodala v listopadu zákazníkům na...

Dodávky zákazníkům: od ledna do listopadu dodala ŠKODA zákazníkům na celém světě 1 148 600 vozů (+5,1 %) Trhy: silný růst v listopadu v Rusku (+42,9 %) a v Evropě (+8,3 %) Modely: SUV modely...