Dakar, 11. 1. – Po dni volna – Salta – Belén: Martin Macík uvíznul s Lízou v písku, přesto zůstává nejrychlejší z Čechů

Den volna tým KM Racing strávil v klidu a pohodě drobnějšími opravami závodního kamionu a úklidem.

1dama8et900

Odpočatý Martin Macík se vydal na pondělní 8. etapu letošní Rallye Dakar

– se svými kumpány navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Michalem Mrkvou vstříc prvním písečným úsekům závodu. Od začátku Dakaru se kluci těšili na jízdu v poušti, která byla konečně na programu dne. A hned dostali také příležitost vyzkoušet si, jak se kamion vyhrabává z písku, protože jejich žlutočerná liazka v jednom z písečných kopců uvízla. I přes toto zdržení nakonec posádka do cíle doletěla na 13. místě, celkově si v závodě udržela pěknou 12. pozici a mezi Čechy zůstává nejrychlejší.

Jeden doprovodný vůz dorazil do Salty až ve 2 hodiny v noci

– a „bydlík“ dokonce v 7 ráno, navíc s policejním doprovodem, protože části týmu se ujal místní vstřícný policista, který asistenčnímu vozu dělal předvoj přes celé město. I tak si kluci stihli báječně odpočinout a den volna vlil do těla posádky kamionu s číslem 525 nové síly. „Mechanici celý volný den pracovali na Líze, ale jednalo se pouze o kosmetické úpravy, protože se nám ji podařilo přivézt úplně v pořádku. Jen jsme preventivně vyměnili několik dílů. Je to naše spolehlivá kráska,“ pochvaluje si stav svého Liazu Martin Macík. „Já jsem se pustil do čištění našich osobních věcí a vydrhnul jsem helmy, kabinu, boty a kombinézy. Navigátor František Tomášek si tentokrát hodně pečlivě připravoval roadbook,“ popisuje den volna Martin Macík. „A teď už hurá do písku. Na ten se těšíme nejvíc. I když je nám jasné, že tu těžší část Dakaru máme teprve před sebou,“ vzkazoval ještě před startem 8. etapy Martin.

Vstup do druhé části rallye znamenal změnu terénu

– přinesla první úseky v písečných dunách. „V písku závodíme rádi. To je Dakar, jak má být. Každý rok pravidelně trénujeme v tuniské poušti, kam jezdíme i s našimi kamarády a fanoušky. Zkušenost je v překonávání pouštních úseků důležitá. Pokud v písku zapadnete, můžete ztratit hodně času, protože vyhrabat se občas není snadné. A nám se to stalo hned v první písečné etapě. Naštěstí jsme si poměrně rychle poradili,“ popisuje Martin.

8. trasa byla opět rozdělena do dvou částí oddělených neutralizací

„První úsek jsme jeli kolem 6. až 8. místa. Trať byla šíleně rozbitá, ale hezky jsme si drželi pozici. Po přejezdu a startu do druhé části etapy už se situace nevyvíjela tak růžově. V začátku se před nás dostal Robby Gordon, se kterým jsme se přátelsky honili v prvním úseku. A pak jsme asi na 60. km, při výjezdu do kopce, na jehož vrcholu byl kontrolní bod, sklouzli a zahrabali se v jemňoučkém písku. Přišlo na řadu vyprošťování, a ačkoliv jsme situaci zvládli poměrně rychle vyřešit, ztratili jsme asi 20 minut,“ popisuje Martin. Pak už se žlutá liazka hnala střemhlav do cíle a nakonec dorazila na 13. místě. Posádka je v celkovém hodnocení na 12. místě, stále nejlepší mezi českými týmy.

Martinovu cestu dakarským závodem mohou fanoušci podpořit prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokazeme.cz.

Aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru na:

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO během léta zmodernizovala a rozšířila výrobní provozy, připravuje se na elektromobilitu

ŠKODA AUTO během léta zmodernizovala a...

V závodech ŠKODA AUTO bylo realizováno 180 projektů, souvisejících mimo jiné s přípravou výroby elektrických vozidel a nové generace motorů EA211 EVO Nové svařovací roboty rozšířily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Směle do českého finále

Směle do českého finále

Vrchol sezóny českého šampionátu ve Zlíně Štajf s Havelkovou jedou o české i evropské body Polo GTI R5 opět v barvách reprezentačního ACCR týmu Zdejší jubilejní dvacátý start Vojtěcha...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Hyundai IONIQ obhájil pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP

Nový Hyundai IONIQ obhájil pět...

Všechny tři verze s elektrifikovaným pohonem patří mezi absolutně nejbezpečnější vozy ve své třídě Nejvyšší hodnocení ochrany dospělých cestujících, dětí i chodců, ale také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dunlop Sport Classic už druhým rokem vítězí v testu vintage pneumatik časopisu Auto Bild Klassik

Dunlop Sport Classic už druhým rokem...

Německý automobilový časopis Auto Bild Klassik[1] ocenil pneumatiky Dunlop pro oldtimery prvním místem ve svém každoročním testu historických „vintage“ pneumatik Dunlop Sport Classic porazily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý pátý český řidič za volantem usnul

Každý pátý český řidič za volantem...

Mikro spánek: 56 metrů „bez řidiče“ Přiznání samotných motoristů zní – celkem 20 % řidičů v anonymním průzkumu potvrdilo, že už zažilo okamžik mikro spánku za volantem. Rozhodně...