Celosvětové obchodní výsledky značky Peugeot v roce 2007

V roce 2007 prodala značka Peugeot ve světě celkem 1 967 000 osobních a lehkých užitkových vozů, což činí nárůst o 0,4 % oproti roku 2006.

Tento úspěch byl zejména důsledkem rostoucími prodeji nových modelů 207, Boxer a Expert ; modely 206 a 307 udržujícími stabilní pozici a prvními prodeji 308 .

Obchodní činnost Peugeotu je rozdělena následovně: Francie – 21,5 %, západní Evropa (mimo Francii) – 40,7 % , a mezinárodní obchod mimo Evropu – 37,8 %.

V rámci mezinárodního obchodu zaznamenala značka Peugeot příznivý vývoj v prioritních oblastech. Například v Číně značka zvýšila prodeje z 82 000 na 93 000 vozů (+ 13,7%). V Argentině činí podíl značky na trhu 11 %, tedy 60 000 vozů. V Brazílii je to 80 600 vozů, což představuje nárůst o 19 %. Ve východní Evropě (země středovýchodní Evropy a baltské státy) prodal Peugeot 70 000 vozů oproti 60 000, což je nárůst + 16,4 %.

V Rusku dosáhl Peugeot v roce 2007 růstu 63,1 % oproti roku 2006 (26 000 prodaných vozů proti 16 000).

Model 207 zaujímal v loňském roce 26 % veškerého prodeje značky a i v tomto roce představuje jednu ze silných stránek Peugeotu. Překročením cíle 500 000 vozů na konečných 521 000 v roce 2007 zaznamenal tento model výrazný úspěch. Na trhu osobních vozů v západní Evropě (18 zemí) stanul Peugeot 207 díky 424 000 zaregistrovaných vozů v čele svého segmentu. Spolu s 206, která stále udržuje prodeje na vysoké úrovni (79 000 registrací), je dvojice 206/207 na evropském trhu na druhém místě (v rámci všech segmentů).

Japonsku byl model 207 zvolen nejlepším dováženým vozem. A ani v ostatních zemích světa nezaostává. Stejně tak jako jeho předchůdce – model 206, kterého se na světě v roce 2007 prodalo 309 000 kusů. Přičteme-li ještě 107 a 1007, výsledek činí 952 000 vozů na všech světových trzích celkem ze segmentu B značky (meziroční nárůst + 4,8 %).

Lehké užitkové vozy – hlavní trumf

Výrazného úspěchu dosáhl Peugeot také v prodeji lehkých užitkových vozů. Trio Partner, Expert, Boxer zaznamenalo nárůst z 226 000 prodaných vozů v roce 2006 na 257 000 v roce 2007. Peugeot Partner, přestože zatím nebyl obnoven, zaznamenal meziroční nárůst 7 %, zatímco nový Peugeot Expert 31 % (z 33 000 na 43 000). Nový Peugeot Boxer se může pochlubit růstem 22 % (54 000 prodaných vozů proti 45 000 v roce 2006).

Celkově vzrostl podíl lehkých užitkových vozů Peugeot na západoevropském trhu o 0,4 bodu (8,8 % proti 8,4 % v roce 2006). Z hlediska značky růst užitkových vozidel na tomto trhu (+ 8,7 % a 180 500 registrací) částečně vyrovnává mírný úbytek objemu u osobních vozů (- 2 %, a 1 045 600 registrací).

Vozy střední třídy udržují tempo

Dalším pozitivním prvkem je nedávné uvedení modelu 308, jenž navíc získal v Německu ocenění „Zlatý volant“. Veřejnost přijala tento model velice příznivě. Dokladem je 83 000 vozů prodaných během několika týdnů.

Peugeot 307 zaujímá ve stejném segmentu stále dobrou pozici se 365 700 prodanými vozy (proti 444 400 v roce 2006) v celosvětovém měřítku. V některých prioritních oblastech značky (Čína a Argentina), kde se tento model vyrábí, hraje prvořadou úlohu.

Nabídku značky doplňují čtyři další modely (407, 607, 807, 4007), jichž se v roce 2007 prodalo celkem 169 000 kusů. Z nich je nejprodávanější model 407 s počtem 135 000 prodaných vozů.

U montážních celků, které jsou expedovány hlavně do Íránu, bylo prodáno 181 000 jednotek. To znamená pokles o 23,5 % oproti roku 2006 (237 000) Tento pokles je vyrovnáván nárůstem výroby hotových vozů (+ 3,7 %) na 1 786 000 kusů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...