Autosalon ve Frankfurtu odhalí nástupce 206 WRC sportovní novinku – Peugeot 307 WRC

Vychází z verze 307 CC a do soutěží mistrovství světa se zapojí od začátku sezóny 2004.

Frankfurtský autosalon se již potřetí v řadě stane milníkem ve sportovní historii automobilky Peugeot. V únoru 1983 byl na bázi své mladší sestry (Peugeot 205) představen Peugeot 205 Turbo 16 a v červnu roku 1998 Peugeot 206 WRC. Již v té době se stal současný Peugeot 307 základem pro nově příchozí vůz pro „World Rally Championship“: verzi 307 WRC.

Autosalon ve Frankfurtu odhalí nástupce 206 WRC sportovní novinku - Peugeot 307 WRC
Autosalon ve Frankfurtu odhalí nástupce 206 WRC sportovní novinku - Peugeot 307 WRC

Poprvé se 307 WRC rozjelo o vánocích 2002 a od té doby se stále zvyšovala frekvence testů v různých podmínkách. První studie spatřila světlo světa před 15-ti měsíci, kdy padlo konečné rozhodnutí o tom, že právě Coupé Cabriolet bude tou nejlepší volbou z hlediska technického i marketingového. I když je základ těžší, než verze sedan, muselo se přistoupit k celkovému vyztužení auta, což je tohoto typu karoserie běžné. 307 WRC tak využívá nových předpisů, podle kterých je povolená minimální váha karoserie zvýšena na 320 kg. Volné díly střechy musely být samozřejmě napevno spojeny s karoserií.

Další novinkou je převodovka 307 WRC. Jedná se pětistupňovou skříň Hewland, která je umístěna napříč za motorem, na rozdíl od 206 WRC, kde byla její poloha podélně. Nový je také motor, jehož základem je namísto současného XU9J4 typ XU7JP4, používaný v Peugeotu 406, převrtaný z 1,8 na dva litry. Jeho výkon je přibližně 300 koní a při 3500 otáčkách dává kroutící moment 580 Nm.

Porovnání 206 WRC / 307 WRC :

  • Délka: 400 cm / 434 cm
  • Šířka je u obou modelů stejná: 177 cm
  • Rozvor: 247 cm / 261 cm
  • Váha je u obou modelů stejná:: 1230 kg

Homologačním procesem projde nový vůz v lednu 2004. Do té doby musí být vyrobeno 2500 kusů 307 CC s výkonem 180 koní, stejně jako 25 000 všech 307 CC během po sobě jdoucích 12-ti měsíců.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...

Na BARTH Day 11.listopadu dorazí...

Velké lákadlo si připravili organizátoři BARTH Day, který se koná 11. listopadu na pardubickém zimním stadionu. Kromě stovky vystavených vozů různých značek – bude k vidění také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Peugeot Total dokončil poslední přípravný test, „Dream team“ a je připraven na Dakar 2018

Tým Peugeot Total dokončil poslední...

Team Peugeot Total, který v lednu získal tři první místa v Dakaru 2017, dokončil sedmé a závěrečné testy v Maroku a je připraven na příští ročník této nejnáročnější vytrvalostní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mostecký polygon se o posledním říjnovém víkendu stane dějištěm finálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018

Mostecký polygon se o posledním...

Z dvanácti vybraných závodníků bude v neděli 29.října vyhlášen ten nejlepší, který za volantem závodního Peugeotu 208 R2  absolvuje Rallysprint sérii 2018. V zářijovém semifinálovém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo představuje na tratích Gran Turismo Sport svou nejnovější verzi L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo...

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdal Peugeot a...