AUTOMODUL.COM zvýšil prodej aut na internetu o 60 %

Škodovka na rozdíl od kamenných obchodů internetu nedominuje

Automodul.com, největší internetový prodejce nových automobilů v České republice, hlásí za tři čtvrtletí letošního roku mimořádné výsledky.

Meziročně prodal o 60 % více vozů, než za stejné období loňského roku. Do konce září 2006 tak přes Automodul.com našlo nového majitele 731 automobilů.

Zatímco při prodejích v klasických showroomech si Škoda se svými modely drží téměř poloviční podíl, na internetu dosahuje u zákazníků jen 25% úspěchu. Ve třech kvartálech roku 2006 přesto na síti vedla, prodalo se jí 175 kusů. Následoval Renault se 170 a Volkswagen s 80 vozy. „Internetový prodej se od kamenného liší i v dalším chování zákazníků,“ říká Ladislav Janda, ředitel Automodul.com. V klasickém prodeji jsou nejsilnější jarní měsíce a konec roku, na internetu je zájem o koupi auta konstantní po celý rok, s pozvolnou růstovou tendencí směrem ke konci roku.

Podle Ladislava Jandy z Automodul.com internetové obchodování potvrzuje naděje, které do něj byly zpočátku vkládány. Dokazuje to každoroční růst objemů prodaných vozů v desítkách procent. „Internet sám o sobě však nezajistí automatický prodej aut, k tomu by stačily obyčejné inzertní weby. Udržet trvale výhodné podmínky pro zákazníky znamená dosahovat stále větších prodaných objemů a stále hledat co nejlepší zdroje aut a jejich financování,“ vysvětluje podmínky úspěchu internetového obchodu Janda.

Zájemci o koupi auta na síti hledají vedle pohodlí i globální a srovnatelnou nabídku a samozřejmě nižší ceny, tedy to, co jim jednotlivé kamenné obchody nezajistí. Systém je stále více vyhledáván i samotnými dealery vozů. Například prodejce ze Zlína bude těžko vyvíjet aktivitu a energii a investovat peníze, aby trvale kdokoliv v západních Čechách věděl, že on má takové a takové automobily na skladě.

„Snažili jsme se vždy profilovat jako prodejní prostor, proto jsme na našich stránkách omezili jakékoliv zábavní nástroje, které návštěvníky odvádí od cíle návštěvy, a které patří spíše na automobilové weby,“ vysvětluje Ladislav Janda. Přesto denně zavítá na server automodul.com v průměru 5 500 návštěvníků, tedy více, než na řadu zpravodajských nebo inzertních webů v oblasti „auto“.

AutoModul s.r.o. je největší internetový prodejce automobilů v České republice. Společnost vznikla v roce 2001 v Plzni, většinově patří Ing. Ladislavu Jandovi. Samotný prodejní portál AUTOMODUL.COM od začátku úzce spolupracuje s vydavatelstvím MAFRA a.s., s internetovým serverem iDNES, později i s deníky a rádii z mediální skupiny. AUTOMODUL.COM vytvořil prodejní prostředí, kde vzájemně spojují kupce a prodávající. Zásadou je, že každý vůz prodávaný přes AUTOMODUL.COM musí být levnější resp. za výhodnějších podmínek, než lze koupit v tzv. kamenných obchodech. Prodávají se zde především nové a předváděcí automobily.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „Hyundai odměňuje české řidiče“ oslovila Česko

Akce „Hyundai odměňuje české...

Hyundai je dlouhodobě jediným opravdovým partnerem českých řidičů, nabízejícím za nedostižné ceny špičkové služby a produkty, vynikající výbavu, inovativní technologie, vrcholnou kvalitu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8 zná českou cenu

Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8...

Luxusně vybavené SUV ve stylu kupé pro podnikání i volný čas Audi Q8 50 TDI v České republice od 1 945 900 Kč; uvedení na trh v srpnu Atraktivní balíčky výbav Gravity a Technology Audi Q8...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai je podle J.D. Power nejspolehlivější značkou v automobilovém průmyslu

Hyundai je podle J.D. Power...

Nezávislá organizace J.D. Power zveřejnila studii spolehlivosti automobilů na území Velké Británie. Výzkum označil Hyundai jako nejspolehlivější značku na trhu. Automobilka v provedeném...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značku Audi povede Marcel Archleb

Značku Audi povede Marcel Archleb

Novým vedoucím divize Audi společnosti Porsche Česká republika s.r.o. bude od 27. srpna 2018 Marcel Archleb a obsadí tak pozici ve vedení, která byla od května volná. „V panu Marcelu Archlebovi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ondřej Pavlík přechází z české a slovenské pobočky DKV řídit region severní, střední a východní Evropy i Turecka

Ondřej Pavlík přechází z české a...

„Jedním z mých hlavních úkolů bude v regionu úspěšně zavést DKV Box Europe,“ říká O. Pavlík. Dosavadní ředitel české a slovenské pobočky DKV Ondřej Pavlík od 1. 7. 2018 přechází...