AUTOMODUL.COM zvýšil prodej aut na internetu o 60 %

Škodovka na rozdíl od kamenných obchodů internetu nedominuje

Automodul.com, největší internetový prodejce nových automobilů v České republice, hlásí za tři čtvrtletí letošního roku mimořádné výsledky.

Meziročně prodal o 60 % více vozů, než za stejné období loňského roku. Do konce září 2006 tak přes Automodul.com našlo nového majitele 731 automobilů.

Zatímco při prodejích v klasických showroomech si Škoda se svými modely drží téměř poloviční podíl, na internetu dosahuje u zákazníků jen 25% úspěchu. Ve třech kvartálech roku 2006 přesto na síti vedla, prodalo se jí 175 kusů. Následoval Renault se 170 a Volkswagen s 80 vozy. „Internetový prodej se od kamenného liší i v dalším chování zákazníků,“ říká Ladislav Janda, ředitel Automodul.com. V klasickém prodeji jsou nejsilnější jarní měsíce a konec roku, na internetu je zájem o koupi auta konstantní po celý rok, s pozvolnou růstovou tendencí směrem ke konci roku.

Podle Ladislava Jandy z Automodul.com internetové obchodování potvrzuje naděje, které do něj byly zpočátku vkládány. Dokazuje to každoroční růst objemů prodaných vozů v desítkách procent. „Internet sám o sobě však nezajistí automatický prodej aut, k tomu by stačily obyčejné inzertní weby. Udržet trvale výhodné podmínky pro zákazníky znamená dosahovat stále větších prodaných objemů a stále hledat co nejlepší zdroje aut a jejich financování,“ vysvětluje podmínky úspěchu internetového obchodu Janda.

Zájemci o koupi auta na síti hledají vedle pohodlí i globální a srovnatelnou nabídku a samozřejmě nižší ceny, tedy to, co jim jednotlivé kamenné obchody nezajistí. Systém je stále více vyhledáván i samotnými dealery vozů. Například prodejce ze Zlína bude těžko vyvíjet aktivitu a energii a investovat peníze, aby trvale kdokoliv v západních Čechách věděl, že on má takové a takové automobily na skladě.

„Snažili jsme se vždy profilovat jako prodejní prostor, proto jsme na našich stránkách omezili jakékoliv zábavní nástroje, které návštěvníky odvádí od cíle návštěvy, a které patří spíše na automobilové weby,“ vysvětluje Ladislav Janda. Přesto denně zavítá na server automodul.com v průměru 5 500 návštěvníků, tedy více, než na řadu zpravodajských nebo inzertních webů v oblasti „auto“.

AutoModul s.r.o. je největší internetový prodejce automobilů v České republice. Společnost vznikla v roce 2001 v Plzni, většinově patří Ing. Ladislavu Jandovi. Samotný prodejní portál AUTOMODUL.COM od začátku úzce spolupracuje s vydavatelstvím MAFRA a.s., s internetovým serverem iDNES, později i s deníky a rádii z mediální skupiny. AUTOMODUL.COM vytvořil prodejní prostředí, kde vzájemně spojují kupce a prodávající. Zásadou je, že každý vůz prodávaný přes AUTOMODUL.COM musí být levnější resp. za výhodnějších podmínek, než lze koupit v tzv. kamenných obchodech. Prodávají se zde především nové a předváděcí automobily.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...