AUTOMODUL.COM zvýšil prodej aut na internetu o 60 %

Škodovka na rozdíl od kamenných obchodů internetu nedominuje

Automodul.com, největší internetový prodejce nových automobilů v České republice, hlásí za tři čtvrtletí letošního roku mimořádné výsledky.

Meziročně prodal o 60 % více vozů, než za stejné období loňského roku. Do konce září 2006 tak přes Automodul.com našlo nového majitele 731 automobilů.

Zatímco při prodejích v klasických showroomech si Škoda se svými modely drží téměř poloviční podíl, na internetu dosahuje u zákazníků jen 25% úspěchu. Ve třech kvartálech roku 2006 přesto na síti vedla, prodalo se jí 175 kusů. Následoval Renault se 170 a Volkswagen s 80 vozy. „Internetový prodej se od kamenného liší i v dalším chování zákazníků,“ říká Ladislav Janda, ředitel Automodul.com. V klasickém prodeji jsou nejsilnější jarní měsíce a konec roku, na internetu je zájem o koupi auta konstantní po celý rok, s pozvolnou růstovou tendencí směrem ke konci roku.

Podle Ladislava Jandy z Automodul.com internetové obchodování potvrzuje naděje, které do něj byly zpočátku vkládány. Dokazuje to každoroční růst objemů prodaných vozů v desítkách procent. „Internet sám o sobě však nezajistí automatický prodej aut, k tomu by stačily obyčejné inzertní weby. Udržet trvale výhodné podmínky pro zákazníky znamená dosahovat stále větších prodaných objemů a stále hledat co nejlepší zdroje aut a jejich financování,“ vysvětluje podmínky úspěchu internetového obchodu Janda.

Zájemci o koupi auta na síti hledají vedle pohodlí i globální a srovnatelnou nabídku a samozřejmě nižší ceny, tedy to, co jim jednotlivé kamenné obchody nezajistí. Systém je stále více vyhledáván i samotnými dealery vozů. Například prodejce ze Zlína bude těžko vyvíjet aktivitu a energii a investovat peníze, aby trvale kdokoliv v západních Čechách věděl, že on má takové a takové automobily na skladě.

„Snažili jsme se vždy profilovat jako prodejní prostor, proto jsme na našich stránkách omezili jakékoliv zábavní nástroje, které návštěvníky odvádí od cíle návštěvy, a které patří spíše na automobilové weby,“ vysvětluje Ladislav Janda. Přesto denně zavítá na server automodul.com v průměru 5 500 návštěvníků, tedy více, než na řadu zpravodajských nebo inzertních webů v oblasti „auto“.

AutoModul s.r.o. je největší internetový prodejce automobilů v České republice. Společnost vznikla v roce 2001 v Plzni, většinově patří Ing. Ladislavu Jandovi. Samotný prodejní portál AUTOMODUL.COM od začátku úzce spolupracuje s vydavatelstvím MAFRA a.s., s internetovým serverem iDNES, později i s deníky a rádii z mediální skupiny. AUTOMODUL.COM vytvořil prodejní prostředí, kde vzájemně spojují kupce a prodávající. Zásadou je, že každý vůz prodávaný přes AUTOMODUL.COM musí být levnější resp. za výhodnějších podmínek, než lze koupit v tzv. kamenných obchodech. Prodávají se zde především nové a předváděcí automobily.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...