Automodul.com, největší internetový prodejce nových automobilů v České republice, hlásí za tři čtvrtletí letošního roku mimořádné výsledky.
Meziročně prodal o 60 % více vozů, než za stejné období loňského roku. Do konce září 2006 tak přes Automodul.com našlo nového majitele 731 automobilů.
Zatímco při prodejích v klasických showroomech si Škoda se svými modely drží téměř poloviční podíl, na internetu dosahuje u zákazníků jen 25% úspěchu. Ve třech kvartálech roku 2006 přesto na síti vedla, prodalo se jí 175 kusů. Následoval Renault se 170 a Volkswagen s 80 vozy. „Internetový prodej se od kamenného liší i v dalším chování zákazníků,“ říká Ladislav Janda, ředitel Automodul.com. V klasickém prodeji jsou nejsilnější jarní měsíce a konec roku, na internetu je zájem o koupi auta konstantní po celý rok, s pozvolnou růstovou tendencí směrem ke konci roku.
Podle Ladislava Jandy z Automodul.com internetové obchodování potvrzuje naděje, které do něj byly zpočátku vkládány. Dokazuje to každoroční růst objemů prodaných vozů v desítkách procent. „Internet sám o sobě však nezajistí automatický prodej aut, k tomu by stačily obyčejné inzertní weby. Udržet trvale výhodné podmínky pro zákazníky znamená dosahovat stále větších prodaných objemů a stále hledat co nejlepší zdroje aut a jejich financování,“ vysvětluje podmínky úspěchu internetového obchodu Janda.
Zájemci o koupi auta na síti hledají vedle pohodlí i globální a srovnatelnou nabídku a samozřejmě nižší ceny, tedy to, co jim jednotlivé kamenné obchody nezajistí. Systém je stále více vyhledáván i samotnými dealery vozů. Například prodejce ze Zlína bude těžko vyvíjet aktivitu a energii a investovat peníze, aby trvale kdokoliv v západních Čechách věděl, že on má takové a takové automobily na skladě.
„Snažili jsme se vždy profilovat jako prodejní prostor, proto jsme na našich stránkách omezili jakékoliv zábavní nástroje, které návštěvníky odvádí od cíle návštěvy, a které patří spíše na automobilové weby,“ vysvětluje Ladislav Janda. Přesto denně zavítá na server automodul.com v průměru 5 500 návštěvníků, tedy více, než na řadu zpravodajských nebo inzertních webů v oblasti „auto“.
AutoModul s.r.o. je největší internetový prodejce automobilů v České republice. Společnost vznikla v roce 2001 v Plzni, většinově patří Ing. Ladislavu Jandovi. Samotný prodejní portál AUTOMODUL.COM od začátku úzce spolupracuje s vydavatelstvím MAFRA a.s., s internetovým serverem iDNES, později i s deníky a rádii z mediální skupiny. AUTOMODUL.COM vytvořil prodejní prostředí, kde vzájemně spojují kupce a prodávající. Zásadou je, že každý vůz prodávaný přes AUTOMODUL.COM musí být levnější resp. za výhodnějších podmínek, než lze koupit v tzv. kamenných obchodech. Prodávají se zde především nové a předváděcí automobily.