Argentinská rallye (16. – 18. 7. 2004) po 2. etapě

Harri Rovanperä na Peugeotu 307 WRC na pátém místě, Marcus Grönholm odstoupil.

Marcus Grönholm najel na devatenácté rychlostní zkoušce na kámen, poškodil vůz a musel ze soutěže odstoupit.


Sobotní etapa se odehrávala jižně od základny soutěže ve Villa Carlos Paz. Jelo se devět rychlostních zkoušek. První čtyři v řadě za sebou, další kolo se skládalo ze tří testů a den uzavřely dva průjezdy diváckou zkouškou. Povrch rychlostních zkoušek byl sypký a kluzký a piloti si sáhli na dno svých sil. Počasí bylo chladnější a zamračenější než první den, ale povrch tratí zůstal suchý. Na posádky čekalo 129 ostrých kilometrů.


Harri odstartoval do druhé etapy až z osmého místa, protože ve včerejší etapě ztratil několik minut při problémech s posilovačem řízení. Dnes jeho vůz fungoval bez sebemenších problémů a Harri se probojoval až na pátou pozici průběžného pořadí.


Harri den zhodnotil takto: “Dnešní rychlostní zkoušky byly nejtěžší z celé soutěže. Ráno byla trať extrémně kluzká a abych udržel auto na trati, musel jsem vynaložit obrovské úsilí. Odpoledne jsme chtěli v našem tempu pokračovat. Včera jsme ale ztratili mnoho času a pak je postup vpřed vždy složitý. Je otázkou, jestli má význam tvrdě útočit. Hlavním cílem je pro nás zisk bodů, tomu musíme uzpůsobit taktiku.“


Marcus vyrážel do druhého dne s náskokem osmi vteřin na druhého v pořadí. Vyhrál čtyři rychlostní zkoušky a po osmnácté vložce zvýšil vedení na dvanáct sekund. Bohužel, jedenáct kilometrů po startu následujícího úseku trefil kámen a zničil kolo. Poničen byl i motor a tak byla posádka nucena ze soutěže odstoupit.


Marcus incident okomentoval takto: “Stalo se to v pravé zatáčce. Na vnitřku zatáčky ležely kameny, které jsme neměli zaznamenané v našem rozpisu. Ulomili jsme kolo, ale stále jsme ještě mohli zkoušku dokončit na třech. Poškození zavěšení kola bohužel poničilo i poloosu nápravy. Motor se zastavil a my už jsme nemohli nic dělat. Myslím, že jsme měli trošku smůlu. Dnes jsem se nikam nehnal, jel jsem pohodovým tempem. Proto jsem tak zklamaný. Vypadnout za takových okolností zamrzí. Je tu ale i několik pozitiv. Celou soutěž náš vůz bezvadně fungoval a jelo se mi opravdu dobře. Je vidět, že celý tým udělal velký krok vpřed.“


Zítřejší poslední den Argentinské rallye je z celé soutěže nejkratší. Na programu je pouze pět rychlostních zkoušek. Nebude ale rozhodně o nic lehčí než předchozí dva. Piloty totiž čekají dva proslavené testy, El Condor a Giulio Cesare.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 38. Rally Pačejov se bude konat již tuto sobotu 29. července s centrem v Horažďovicích a Autoklub Peugeot Rally Talent zve všechny své fanoušky k tratím RZ do západních Čech

38. Rally Pačejov se bude konat již tuto...

Pořadatelé z AMK Pačejov připravili pro více než stovku posádek 8 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 75 kilometrů. Posádka Filip Mareš – Jan Hloušek do nich odstartuje – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v Silk Way Rally

Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v...

Cyril Despres/David Castera proměnili dva starty ve dvě vítězství. Jako vítězové Silk Way Rally 2016 triumfují i letos poté – co vedli po celý druhý týden soutěže. Jejich Peugeot DKR č....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally připsal šesté umístění na prvním a druhém místě

Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally...

Po 11. etapě Cyril Despres získal několik dalších minut ke svému celkovému vedení v Silk Way Rally, zatímco jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel etapu vyhrál. Despres dojel druhý –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Týmový duch Peugeotu ožil, když Despres v 10.etapě upevnil vedení v Silk Way Rally

Týmový duch Peugeotu ožil, když...

Po včerejších dramatech byla 10.etapa pro Team Peugeot Total mnohem méně komplikovaná, neboť dva zbývající vozy dojely bezpečně do cíle. Cyril Despres/David Castera s vozem Peugeot DKR č. 100...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V deváté etapě Silk Way Rally Team Peugeot Total prožil dramatické okamžiky,  neboť vedoucí Sébastien Loeb havaroval, Stéphane Peterhansel úžasným způsobem etapu vyhrál a Cyril Depres převzal vedení v soutěži, kterou loni vyhrál je v čele soutěže!

V deváté etapě Silk Way Rally Team...

Po včerejším krátkém volném dnu v Urumqi v  Číně se dnes „Tým snů“ Peugeotu za volanty vozů Peugeot DKR a Peugeot DKR Maxi vrátil do akce v soutěži Silk Way Rally. Sébastien Loeb na...