AAA AUTO Group vykupuje a prodává stále více vozů on-line, přičemž podíl takto zobchodovaných automobilů letos dosáhne až deseti procent

Přestože se zatím on-line výkup a prodej týká spíše importu a exportu, společnost se připravuje také na poskytování této služby retailovým zákazníkům.

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO zdůrazňuje:

„V současné době měsíčně vykoupíme on-line přes 600 zánovních a méně ojetých vozů, rovněž přes internet jich za stejné období prodáme asi 500. Zdroji pro výkup jsou leasingové firmy ze všech zemí EU, celkem oslovujeme zhruba 240 společností a aktivně vykupujeme od stovky. V rámci následného prodeje vozů se zatím jedná o B2B obchody, ale připravujeme se i na on-line prodej vozů běžným zákazníkům pod značkou Mototechna, který bychom chtěli zahájit v září. Pro řízení celého procesu od výkupu, přes logistiku až po prodej jsme vyvinuli vlastní platformu.” V plánu je prohlídka vozu na dálku pomocí videopřenosu, včetně možnosti, aby si sám zákazník určil, které části vozu a v jakém detailu bude chtít vidět.

Ve výkupním týmu pracuje na nákupu vozů

– pět dedikovaných specialistů – oceňovačů, celé oddělení má 45 pracovníků, kteří mohou v případě potřeby vozy on-line nakupovat. Měsíčně tým ocení kolem 25 000 vozů nabízených na trhu po celé EU. Nejvíce zdrojů pro výkup je v Belgii, Francii, Německu, Itálii a Nizozemsku. Zákazníky v rámci on-line prodeje jsou odběratelé v západní části EU, zemích SNS a v severní a střední Africe. Od rozšíření on-line prodeje na Mototechnu si AAA AUTO slibuje zvýšení odbytu v řádech procent.

„Je to pro nás další způsob, jak zvýšit celkový objem prodaných vozů. Zejména zákazníci Mototechny jsou lidé, pro které čas jsou peníze, a vůz používají jen jako dopravní prostředek. Podle našich průzkumů těchto zákazníků neustále přibývá. Jedná se zejména o malé a střední firmy, které mají zájem o téměř nové ojeté vozy s kvalitou blížící se novým za ceny o 30 – 50 % nižší,“ zdůraznila Topolová. Tyto vozy dle dosavadních zkušeností vykazují jen naprosté minimum reklamací. „On-line prodej těchto vozů by tedy měl být pro zákazníka bez rizika, navíc u nich poskytujeme možnost výměny za jiný do sedmi dnů bez udání důvodu, což snižuje rizikovost nákupu prakticky na nulu,“ řekla Topolová. „On-line prodej ojetých vozů se v západní Evropě pozvolna rozvíjí a zákazníci si na něj začínají zvykat. V regionu střední a východní Evropy budeme průkopníky,“ dodala.

Skupina AAA AUTO nyní testuje financování prodeje vozů

– firemním zákazníkům v zahraničí, mimo jiné v severní Africe a v zemích Společenství nezávislých států. „Chceme být schopni dodat vůz až do celního skladu co nejblíže místu podnikání našich partnerů. Momentálně dolaďujeme proces s jedním z našich zákazníků ze Skandinávie,“ uvedla Topolová. „Zákazníkovi předvybereme auta, která na základě našich zkušeností jsou v jeho zemi velmi likvidní a prodávají se s dobrou marží pro dealera. Z těchto aut si zákazník vybere celý kamion, který pošleme do celního skladu. Ve chvíli, kdy zákazník potvrdí, že je s dodávkou spokojen, začne mu běžet lhůta splatnosti. Během ní může vozy prodat a nepotřebuje tak mít na nákup aut blokované finanční prostředky. V této situaci nám totiž zaplatí až ve chvíli, kdy už vyinkasoval platbu od nového majitele,“ vysvětlila Topolová.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...