AAA AUTO Group vykupuje a prodává stále více vozů on-line, přičemž podíl takto zobchodovaných automobilů letos dosáhne až deseti procent

Přestože se zatím on-line výkup a prodej týká spíše importu a exportu, společnost se připravuje také na poskytování této služby retailovým zákazníkům.

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO zdůrazňuje:

„V současné době měsíčně vykoupíme on-line přes 600 zánovních a méně ojetých vozů, rovněž přes internet jich za stejné období prodáme asi 500. Zdroji pro výkup jsou leasingové firmy ze všech zemí EU, celkem oslovujeme zhruba 240 společností a aktivně vykupujeme od stovky. V rámci následného prodeje vozů se zatím jedná o B2B obchody, ale připravujeme se i na on-line prodej vozů běžným zákazníkům pod značkou Mototechna, který bychom chtěli zahájit v září. Pro řízení celého procesu od výkupu, přes logistiku až po prodej jsme vyvinuli vlastní platformu.” V plánu je prohlídka vozu na dálku pomocí videopřenosu, včetně možnosti, aby si sám zákazník určil, které části vozu a v jakém detailu bude chtít vidět.

Ve výkupním týmu pracuje na nákupu vozů

– pět dedikovaných specialistů – oceňovačů, celé oddělení má 45 pracovníků, kteří mohou v případě potřeby vozy on-line nakupovat. Měsíčně tým ocení kolem 25 000 vozů nabízených na trhu po celé EU. Nejvíce zdrojů pro výkup je v Belgii, Francii, Německu, Itálii a Nizozemsku. Zákazníky v rámci on-line prodeje jsou odběratelé v západní části EU, zemích SNS a v severní a střední Africe. Od rozšíření on-line prodeje na Mototechnu si AAA AUTO slibuje zvýšení odbytu v řádech procent.

„Je to pro nás další způsob, jak zvýšit celkový objem prodaných vozů. Zejména zákazníci Mototechny jsou lidé, pro které čas jsou peníze, a vůz používají jen jako dopravní prostředek. Podle našich průzkumů těchto zákazníků neustále přibývá. Jedná se zejména o malé a střední firmy, které mají zájem o téměř nové ojeté vozy s kvalitou blížící se novým za ceny o 30 – 50 % nižší,“ zdůraznila Topolová. Tyto vozy dle dosavadních zkušeností vykazují jen naprosté minimum reklamací. „On-line prodej těchto vozů by tedy měl být pro zákazníka bez rizika, navíc u nich poskytujeme možnost výměny za jiný do sedmi dnů bez udání důvodu, což snižuje rizikovost nákupu prakticky na nulu,“ řekla Topolová. „On-line prodej ojetých vozů se v západní Evropě pozvolna rozvíjí a zákazníci si na něj začínají zvykat. V regionu střední a východní Evropy budeme průkopníky,“ dodala.

Skupina AAA AUTO nyní testuje financování prodeje vozů

– firemním zákazníkům v zahraničí, mimo jiné v severní Africe a v zemích Společenství nezávislých států. „Chceme být schopni dodat vůz až do celního skladu co nejblíže místu podnikání našich partnerů. Momentálně dolaďujeme proces s jedním z našich zákazníků ze Skandinávie,“ uvedla Topolová. „Zákazníkovi předvybereme auta, která na základě našich zkušeností jsou v jeho zemi velmi likvidní a prodávají se s dobrou marží pro dealera. Z těchto aut si zákazník vybere celý kamion, který pošleme do celního skladu. Ve chvíli, kdy zákazník potvrdí, že je s dodávkou spokojen, začne mu běžet lhůta splatnosti. Během ní může vozy prodat a nepotřebuje tak mít na nákup aut blokované finanční prostředky. V této situaci nám totiž zaplatí až ve chvíli, kdy už vyinkasoval platbu od nového majitele,“ vysvětlila Topolová.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Czech daroval studentům automobil pro studijní účely

Hyundai Motor Czech daroval studentům...

Společnost Hyundai Motor Czech předala ve čtvrtek 15. listopadu klíčky od modelu i30 kombi žákům Střední průmyslové školy dopravní. Slavnostní předání vozu proběhlo v pražských...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojeté hybridy a elektromobily jsou na vzestupu, v AAA AUTO pro ně otvírají specializovanou sekci

Ojeté hybridy a elektromobily jsou na...

Mototechna EcoDrive se rozšíří i na další pobočky, do roka nabídne 300 aut Po značném boomu na poli nových aut se změny ve vozovém parku směrem k automobilům s nižšími či nulovými...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy představuje na e-Salonu v Letňanech nový e-Crafter

Volkswagen Užitkové vozy představuje na...

Elektricky poháněný e-Crafter zahajuje novou éru užitkových vozidel Skříňový e-Crafter s vysokou střechou, užitečnou hmotností až 1,72 tuny a nulovými emisemi je specialistou do města Cena...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi e-tron se poprvé představí české veřejnosti na e-Salonu v Letňanech

Nové Audi e-tron se poprvé představí...

Česká výstavní premiéra pouhé dva měsíce po prvním odhalení v San Franciscu Luxusní SUV s elektrickým pohonem bude možné objednávat od konce roku První vozy s výkonem až 300 kW a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA dodala v říjnu zákazníkům na celém světě 99 400 vozů

ŠKODA dodala v říjnu zákazníkům na...

Dodávky zákazníkům: ŠKODA dodala za prvních deset měsíců roku 2018 zákazníkům celkem 1 038 500 vozů (+6,1 %) Trhy: Silný růst od ledna do října v Evropě (+4,3 %), Číně (+12,5 %), Rusku...