84. Rallye Monte-Carlo: úspěšný debut pro Peugeot Rally Academy!

Přestože se jednalo o jejich první start v Rallye Monte-Carlo, nechvalně proslulé svou náročností, obě posádky Peugeot Rally Academy prošly první soutěží v sezóně bez zaváhání a dostály svému postavení loňských vítězů 208 Rally Cupu.

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2016 - WRC MONTE CARLO

?????????????????????????????????

S podporou svých vozů Peugeot 208 T16

– dojeli José Antonio Suarez a Candido Carrera do Monaka na šestém místě v kategorii WRC2, zatímco Jordan Berfa a Damien Augustin dovezli svůj vůz Peugeot 208 R2 k jednoznačnému vítězství ve třídě RC4 a navíc byli druzí v klasifikaci WRC3.

První zkoušky ve čtvrtek

– v nichž José Antonio Suarez a Candido Carrera soutěžili v barvách Peugeot Rally Academy, byly dva noční testy ve čtvrtek večer, které se ukázaly být obzvláště ošemetné. Po defektu při 1. rychlostní zkoušce ztratili čas, při RZ2 dojeli další posádku, která je brzdila, a když zaparkovali svůj vůz 208 T16 v Gapu, byli na prozatímním šestém místě ve své třídě.

Následujícího pátek

José Antonio a Candido jeli bezchybně, a třebaže se přilnavost neustále měnila, dokončili etapu na sedmém místě.

V sobotu dvojice Peugeot Rally Academy

– ztratila čas při vyjetí z trati při hrůzu nahánějící zkoušce Lardier – Valença-Faye (RZ9, 51,55 km) a pak s dalším defektem pneumatiky při druhém průjezdu touto maratónskou zkouškou. Svůj vůz 208 T16 však posunuli na čelo pořadí WRC2 při obou průjezdech Saint Léger les Mélèzes – La Bâtie Neuve, kdy jim pomohl chytrý výběr pneumatik, který jim v obou případech přinesl celkově šestý nejrychlejší čas. José Antonio a Candido zakončili den druhým nejlepším pokusem na klasice Rallye Monte Carlo Sisteron-Thoard i přesto, že hlásil hodiny.

Svůj týden Španělé dokončili stylově

– byli nejrychlejší ve WRC2 při slavné zkoušce Col de Turini před dojezdem do cíle v Monaku na šestém místě. V Rallye Monte-Carlo zaznamenali nejrychlejší čas ve třech rychlostních zkouškách.

Jordan Berfa a Damien Augustin mezitím slavili úspěch

– ve svém prvním letošním podniku v jejich voze Peugeot 208 R2 – referencí ve třídě RC4. Snadným propracováním se po 3. rychlostní zkoušce dostali do čela své třídy a na druhé místo ve WRC3. Tyto pozice uhájili až do konce.

Přestože se Jordan a Damien dopustili několika chyb, které se u posádky startující v legendární Rallye Monte-Carlo poprvé daly očekávat, podali dokonale vyvážený výkon a dokonce jednu zkoušku vyhráli před konkurenty ve výkonnějším voze kategorie R3.

V konečném pořadí WRC3 se na prvním pěti místech

– objevily tři vozy Peugeot 208 R2 zásluhou Fabia Andolfiho (3.) a Damiana de Tommasa (4.).

Co řekli jezdci:

José Antonio Suarez:

„Jsem nadšen z tohoto výsledku při mém vůbec prvním startu v Rallye Monte-Carlo. Podmínky byly po celý víkend mimořádně obtížné včetně zkoušek, kdy se přilnavost od startu do cíle stále měnila. Naším cílem bylo dojet do cíle, a to jsme dokázali. Během cesty jsem po celé čtyři dny sbíral spoustu zkušeností, a to je pro zbytek sezony důležité.“

Jordan Berfa:

„Před startem jsem si nedokázal představit, že bych zajel tak dobrý výsledek. Jsem rád, protože jsme do písmene plnili naše pokyny. Všechna ta poctivá práce s Peugeot Rally Academy se vyplatila, zejména pokud jde o výběr pneumatik. Byl to dlouhý, tvrdý podnik a skvělá zkušenost. V sobotu se nám povedlo zvětšit náskok a v posledním dni pak mít situaci pod kontrolou.“

Konečné pořadí (WRC2):

  1. E. Evans (Ford Fiesta R5) 4 h 8 m 23,9 s.
  2. A. Kremer (Škoda Fabia R5) +2 m 13,1 s,
  3. Q. Gilbert (DS3 R5), +2 m 34,2 s,
  4. Q. Giordano (DS3 R5) +6 m 32,6 s,
  5. Y. Bonato (DS3 R5) +11 m 45,7 s,
  6. José Antonio Suarez/Candido Carrera (Peugeot 208T16) +18 m 18,3 s , atd.

Konečné pořadí (WRC3):

  1. O-C. Veiby (DS3 R3 Max) 4 h 30 m 42,9 s,
  2. Jordan Berfa/Damien Augustin (Peugeot 208R2) +3 m 46,6 s,
  3. F. Andolfi (Peugeot 208R2) + 4 m 29,6 s,
  4. D. De Tommaso (Peugeot 208R2) +6 m 11,6 s,
  5. V. Dubert (DS3 R3 Max) +15 m 58,7 s, atd.

Příští podnik Peugeot Rally Academy: Vodafone Rally de Portugal (19. – 22. května)

Kontakty, internet a sociální média:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prodeje značky Peugeot v ČR:  druhý nejlepší červenec v historii

Prodeje značky Peugeot v ČR: druhý...

V červenci registrovala značka Peugeot v ČR 1085 osobních a lehkých užitkových vozů. Lepšího červencového výsledku dosáhla za 22 let svého působení na českém trhu pouze jednou, a to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot ve Francii zahajuje elektrickou ofenzívu

Peugeot ve Francii zahajuje elektrickou...

Peugeot ve Francii spustil ofenzívu elektrifikace své modelové řady a zahájil příjem objednávek elektrických a hybridních vozů. Od 7. června je tak ve Francii možné objednat nový Peugeot 208 /...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 2008: Nová generace SUV

NOVÝ PEUGEOT 2008: Nová generace SUV

Peugeot představuje nové SUV 2008 určené všem, kdo jsou připraveni dát řízení nový impuls. Vůz, který stejně jako celá značka Peugeot vyznává svobodu a sdílí vizi vzrušující...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 508 SW PŘICHÁZÍ NA ČESKÝ TRH

NOVÝ PEUGEOT 508 SW PŘICHÁZÍ NA...

Značka Peugeot, která před devíti měsíci úspěšně uvedla na trh v ČR nový fastback Peugeot 508, uvádí dne 12. června 2019 i verzi 508 SW. Česká republika se tak zařadila do první desítky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový PEUGEOT 508 SW: Radikální kombi

Nový PEUGEOT 508 SW: Radikální kombi

Značka Peugeot odhalil jen několik měsíců po radikálním fastbacku 508 jeho SW verzi. A i zde se jedná  o výraznou proměnu! Nový Peugeot 508 SW převrací principy silně zastoupeného trhu kombi...