…a zrodil se Foodtruck Peugeot
Peugeot odhalil vizi „food trucku“
– 2. dubna 2015 v předpremiéře na pařížském náměstí Carreau du Temple. Jedná se o projekt přinášející nové gurmánské zážitky, které vznikají díky inovativní pojízdné restauraci a její kvalitní kuchyni. Foodtruck Peugeot pojmenovaný Le Bistrot du Lion (Bistro U Lva) vymyslelo a navrhlo designérské studio Peugeot Design Lab, studio typu Global Brand Design. Poprvé tato restaurace na kolech zaparkuje 14. dubna 2015 na Milánském designovém týdnu (Milan Design Week 2015) a poté přejede do francouzského pavilonu světové výstavy Expo 2015 Milano, jejíž letošním tématem bude „Uživit planetu, energie pro život“.
Historie značky Peugeot začala před více než 200 lety ve Francii, v zemi známé svou gastronomií i automobilovým průmyslem
V roce 1810 se rodinný mlýn Peugeot přeměnil na továrnu vyrábějící čepele pil. V roce 1840 byl vyroben první mlýnek na kávu značky Peugeot. V roce 1874 pak vznikl první mlýnek na pepř Peugeot s doživotní zárukou. V roce 1882 se zrodil první dopravní prostředek Peugeot, a to bicykl Grand Bi, a krátce poté další vizionářský stroj, první automobil Peugeot. Od té doby se na silnice po celém světě vydalo již více než 65 milionů vozů této proslulé značky. Logo lva po mnoho let nosily a stále nosí jak výrobky určené do kuchyně, tak dopravní prostředky jezdící po silnicích celého světa.
V roce 2015 je Peugeot jedinou značkou na světě
– která stále vyrábí předměty určené ke stolování a současně navrhuje a po milionech vyrábí různé druhy dopravních prostředků – automobily, jízdní kola a skútry. Tato dvě století plná nápadů, vynalézavosti a odvážného designu se dnes setkávají a přivádějí na svět inovativní koncept Foodtruck Peugeot, jedinečnou vizi kočovné restaurace pro pohodu a potěšení smyslů.
Gilles Vidal, ředitel designérského centra Peugeot
Peugeot od počátku navrhoval a vyráběl tisíce předmětů určených do domácnosti i pro přepravu lidí. Tyto produkty jsou důkazem našeho mnohostranného výrobního know-how i naší schopnosti sladit nové formy a funkce. Zřetelným dědicem těchto tradic je Foodtruck Peugeot: vozidlo, které se po zaparkování přemění v nevídanou kočovnou restauraci. Našim cílem je působit na všechny smysly – zrak, chuť, čich, sluch i hmat, a to díky jedinečné kombinaci modernosti a harmonie – vlastností, které jsou značce Peugeot vlastní.
Pro úspěšný recept potřebujete ty nejlepší ingredience
Ředitel studia Peugeot Design Lab Cathal Loughnane vysvětluje: „Při naší práci myslíme vždy především na uživatele. V případě Foodtrucku Peugeot jsme mysleli jak na kuchaře, tak na zákazníky. Mezi interiérem a exteriérem zde neexistuje žádná hranice. Zákazníci mohou sledovat kuchaře při přípravě jídel i vaření. Chtěli jsme také překvapit tím, jak se vůz dokáže přeměnit. Pokud Foodtruck Peugeot jede, jde o kompaktní nákladní vůz se všemi typickými znaky Peugeotu. Po zastavení se přemění na restauraci, Bistrot du Lion, nabízející dokonale uspořádaný prostor i obrovskou funkčnost.“
Foodtruck Peugeot
– je se svými tvary kopírujícími technické části kompaktní a výborně se hodí do městského prostředí. Krátký přední a zadní převis přinášejí lepší ovladatelnost, zatímco dlouhý rozvor kol zajišťuje velký přepravní prostor. Foodtruck po příjezdu na místo roztáhne křídla, zdvojnásobí svou šířku a přemění se v opravdový amfiteátr. Bistrot du Lion tvoří prostory pro přípravu potravin, stravování a občerstvení a současně DJ platformu odkazující na nový digitální hudební projekt Peugeot Music, který nabízí webové rádio a exkluzivní playlisty http://peugeotmusic.com/
Foodtruck je vybaven vším potřebným k tomu, aby se v jeho bezprostřední blízkosti mohlo venku pohodlně najíst 30 hostů. Výbava zahrnuje příbory, talíře, stolky pro jídlo ve stoje i slunečníky UMBROSA. Přitom je zaručen šetrný ekologický přístup, neboť Bistrot du Lion funguje tak, aby po jídle nezůstal v místě žádný odpad.
Gurmáni mohou sledovat každý pohyb šéfkuchaře
– díky 46palcové obrazovce a 8 běžným a 32 vysokotónovým reproduktorům značky FOCAL rozmístěným mezi autem a přívěsem. Tyto reproduktory přenášejí co nejvěrněji zvuky vznikající při přípravě jídla a připravují tak hosta na chuťový zážitek. Po připojení reproduktorů ke stolu z nich zní hudební mix Bistrot du Lion, který připravili francouzští DJové Adriano a The Reflex.
Aby se zajistila plná funkčnost a soulad se všemi normami homologace a hygieny, obrátilo se Studio Peugeot Design Lab na firmu EUROMAG, která se specializuje na food trucky. Vybavení přípravny i kuchyně je na profesionální úrovni a je natolik multifunkční, aby se dokázalo přizpůsobit inspiraci a talentu jakéhokoliv kuchaře a jakémukoliv typu kuchyně: od zážitkové gastronomie, přes fusion kuchyni, po molekulární gastronomii. Kuchaři mají k dispozici čtyři grilovací a indukční desky a fritézu. Odsávací systém zajišťuje optimální kvalitu vzduchu a chlazený spodní prostor o objemu 400 litrů zaručuje čerstvost potravin. Lednice o objemu 350 litrů udržuje nápoje v chladu a profesionální kávovar ROCKET ESPRESSO umožňuje přípravu lahodné kávy.
Premiéra Foodtrucku Peugeot pod taktovkou šéfkuchaře Svena Chartiera
Značka Peugeot si pro zahájení provozu Bistrot du Lion vybrala talentovaného francouzského šéfkuchaře Svena Chartiera (restaurace Saturne a Le Clown Bar v Paříži). Jde o ideální skloubení první mobilní restaurace značky Peugeot a kuchaře, který respektuje a upřednostňuje místní zdroje a ekologické zemědělství. Šéfkuchař Sven Chartier bude při své práci používat novou sadu mlýnků na pepř a sůl Peugeot, která dostala název Milano a bude doprovázet Foodtruck Peugeot na všech kulinářských cestách. Tato sada mlýnků je vyjádřením spojení kulinářského umění a designu. Jde o první sériově vyráběné mlýnky, které navrhlo studio Peugeot Design Lab. Zpočátku budou k dispozici pouze ve francouzském pavilonu na světové výstavě Expo 2015 Milano a poté se budou prodávat ve všech prodejnách PSP Peugeot (Poivrières Salières Production).
Sada mlýnků Milano
– která se bude vyrábět v továrně PSP v Quingey ve východní Francii, je z bukového dřeva z místních zdrojů kraje Franche-Comté. Používá exkluzivní systém U-Select, který dokáže přesně nastavit hrubost mletí a tedy i chuť pepře. K dispozici je 6 stupňů hrubosti. Mlýnky Peugeot jsou vyváženy do celého světa, každoročně se jich vyrobí 2,5 milionů kusů. Přední světoví šéfkuchaři si je cení pro přesnost mechaniky a dlouhou životnost.
První destinace Foodtrucku Peugeot: Itálie
Foodtruck Peugeot se po odhalení v Paříži objeví od 14. dubna ve stánku Peugeot na Milánském designovém týdnu 2015 a poté se přesune o pár kilometrů dál do francouzského pavilonu, kde bude stát celých 6 měsíců u příležitosti světové výstavy Expo 2015 Milano a stane se bezpochyby jedním z hlavních lákadel francouzského pavilonu.
Více na
http://www.peugeotdesignlab.com/
PEUGEOT DESIGN LAB :
Značka Peugeot, která má k dispozici know-how získané během více než 200 let průmyslové výroby a 125 let výroby automobilů, otevřela v červnu 2012 v Paříži Peugeot Design Lab, designové studio typu Global Brand Design určené pro zákazníky ze světa mimo automobilový průmysl (Bombardier Transport, Groupe Seb, Quechua, Airbus Helicopter, Corsica Sole, Micro…). Jeho cílem je vyvíjet soudržné strategie dané značky, které pomohou posílit hodnoty, principy a identitu zákazníka. Jeho hlavním úkolem je vyvíjení produktů, služeb a znalostí pro externí zákazníky z různých odvětví.
Gilles Vidal, ředitel Design centra Peugeot
Gilles Vidal (42) je absolventem školy Art Center College of Design ve Vevey (Švýcarsko). Do skupiny PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1996. Již 12 let přispívá k oživení stylů skupiny. V roce 2010 se stal ředitelem Design centra Peugeot.
Cathal Loughnane, ředitel studia Peugeot Design Lab
Cathal Loughnane (37) je irský designér, který získal titul inženýra na Dublin Institute Of Technology (Bolton ST). Po 10 letech strávených vytvářením designu značek skupiny (design interiéru a koncepčních vozů) byl jmenován ředitelem studia Peugeot Design Lab, jeho přímým nadřízeným je ředitel Design centra Peugeot Gilles Vidal.
PEUGEOT
Značka Peugeot, která je s 10 000 prodejními místy zastoupená e 160 zemích světa, spojuje intenzivní emoce a hledání dokonalosti. V roce 2014 prodal Peugeot po celém světě 1 635 000 vozů, zlepšil své výsledky v Evropě a v Číně a pokračoval v posunu směrem k luxusnějším kategoriím výrobků. Se zcela obnovenou „osmičkovou“ řadou nabízí Peugeot nejmladší produktovou řadu ve své historii. Vysoká úroveň kvality výrobků i služeb, elegance designu, péče o detail a jedinečný zážitek z řízení přispívají k emocím, které vzbuzuje každý vůz Peugeot. Tyto vlastnosti jsou pro značku, která prodala více než 60 milionů vozů, klíčové již 125 let.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií