Zcela sériový Volkswagen Transporter TDI s pohonem všech kol 4Motion a přezdívkou „Felix““ skvěle zvládnul Dakar

VW Transporter T6 4Motion má za sebou 6726 bezproblémových kilometrů, nezastavily ho pouště, lijáky, ani nadmořské výšky více než 4000 m.

1wvdaka900

V sobotu 16. ledna 2016 dojeli nejvytrvalejší jezdci do cíle Rallye Dakar 2016 v argentinském Rosariu

Nechyběla mezi nimi ani posádka robustního modelu Volkswagen Transporter TDI s pohonem všech kol 4Motion, který absolvoval náročnou trasu legendární soutěže jako doprovodné vozidlo českého závodního týmu BARTH Racing, podporovaného značkou Volkswagen Užitkové vozy.

„Rallye Dakar letos opět potvrdila pověst nejnáročnější vytrvalostní soutěže na světě a rád bych touto cestou poblahopřál celému týmu BARTH Racing k úspěšnému zvládnutí jedné z největších výzev ve světě motoristického sportu,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Doprovodný Transporter šesté generace osvědčil svou robustnost v drsných podmínkách jihoamerických pouští, plání a hor, kde své přednosti pravidelně prokazoval také suverénní pohon všech kol 4Motion. Transporter si na Dakaru hravě poradil dokonce i s nadmořskou výškou 4347 metrů nad mořem.“

Volkswagen Užitkové vozy poskytl českému týmu BARTH Racing pro Rallye Dakar 2016

– nový model Volkswagen Transporter s nejvýkonnějším vznětovým motorem TDI (150 kW/204 k), pohonem všech kol 4Motion, podvozkem pro špatné cesty a mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu. Transporter dostal přezdívku Felix a jeho úkolem bylo obstarávat komunikační servis a zajišťovat rozmanité potřeby jedenáctičlenného týmu. Felix je devítimístnou prodlouženou verzí šesté generace modelu Transporter, která byla úspěšně uvedena na český trh ve druhé polovině loňského roku. Do Jižní Ameriky se však vydal jen s šesti sedadly, aby mohl nabídnout skutečně velkorysý prostor jak pro cestující, tak pro náklad. Výkon Felixe na Dakaru je o to pozoruhodnější, že se jednalo o čerstvě vyrobený vůz se sériovou výbavou.

Pro Rallye Dakar musí mít asistenční vozy pohon všech kol, který je již několik desetiletí neodmyslitelnou součástí nabídky modelové řady Transporter. Systém 4Motion se mnohokrát osvědčil ve velmi svízelných situacích i během dlouhých etap po nezpevněných cestách a písečných pouštích. Komunikační arsenál na palubě Felixe zarhnoval mimo jiné vysílačky a satelitní telefony pro spojení s členy týmu i s jezdci na trati. Nespolehlivé bezdrátové telefonní a datové sítě v Jižní Americe komplikovaly zasílání multimediálních reportáží do Evropy, ale nakonec se vždy našla cesta k cíli. Kromě toho byl dakarský Transporter vybaven také dronem s kamerou a střešním stanem pro náročné výpravy.

Celý tým si nemohl vynachválit obrovskou podporu fanoušků po celou dobu trvání Rallye Dakar

Navzdory velmi rozšířené chudobě v Argentině a Bolívii jsou místní lidé velmi přátelští, vstřícní a připraveni pomoci. Posádka Transporteru si však musela dávat velký pozor při čerpání paliva, aby nedošlo k záměně paliva. Označení „Nafta“ na stojanu se totiž v Argentině používá pro benzin, zatímco nafta se prodává pod označením „Diesel“.

Další výzvou bylo důsledné dodržování omezené rychlosti (v Argentině 110 km/h, v Bolívii 80 km/h). Tu hlídal navigační systém, který během jízdy informoval posádku o průběhu trasy do dalšího bivaku. Pokuty za překročení limitu se pohybovaly v řádech stovek a tisíců eur, dalším postihem mohlo být zablokování asistenčního vozidla v bivaku na určitou dobu.

Tým BARTH Racing nemusel nad volbou doprovodného vozidla pro Rallye Dakar dlouho uvažovat

Šestá generace modelové řady Volkswagen Transporter stanovuje ve své třídě nová měřítka, o čemž svědčí i prestižní ocenění International Van of the Year 2016. Zákazníci si mohou zvolit modely Transporter, Multivan, Caravelle a California s pohonem všech kol 4Motion v kombinaci s motorem 2.0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) nebo s turbodiesely 2.0 TDI ve výkonových variantách 103 kW (140 k), 110 kW (150 k), 132 kW (180 k) a 150 kW (204 k). Zážehový motor TSI se dodává výhradně s převodovkou DSG, u vznětových motorů mají zákazníci na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

V barvách týmu BARTH Racing nastoupili do Rallye Dakar 2016

– jezdci Rudolf Lhotský a David Pabiška na motocyklech KTM a Josef Macháček s Martinem Plechatým v Buggy Optimus. David Pabiška, který jel letos svou desátou Rallye Dakar, není s 30. místem v letošním ročníku Dakaru zcela spokojen, ale do cíle v argentinském Rosariu dojel jako nejlepší motocyklista reprezentující Českou republiku. Rudolf Lhotský a Josef Macháček s Martinem Plechatým museli ze soutěže odstoupit.

Pardubický závodní tým BARTH Racing vznikl v roce 2014 jako divize společnosti Autocentrum BARTH a.s., prodejce osobních i užitkových vozů Volkswagen

Tým BARTH Racing se poprvé zúčastnil Rallye Dakar v roce 2015 a hned dosáhl vynikajícího výsledku. Ondřej Klimčiw obsadil v kategorii motocyklů vynikající 20. místo v celkovém pořadí a byl nejlepším českým jezdcem na motocyklu a druhým nejlepším nováčkem na Dakaru.

(Původně se očekával výrazně větší nájezd kilometrů, ale zejména vinou rozmarů počasí bylo několik etap zkráceno a jedna dokonce zrušena, takže celkový nájezd po Argentině a Bolívii činil přesně 6725,6 km.)

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Síla elektřiny: Nový e-BULLI je crossoverem z luxusního „oldtimeru“ a technicky vyspělého elektromobilu

Síla elektřiny: Nový e-BULLI je...

Volkswagen Užitkové vozy poprvé prezentuje studii e-BULLI – historický vůz z roku 1966 s elektrickým pohonem z roku 2020 Více než unikát – eClassics bude nabízet přestavby pro T1 i...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy přeruší od čtvrtka výrobu v Německu a Polsku

Volkswagen Užitkové vozy přeruší od...

Opatření bude platit pravděpodobně deset pracovních dnů Mezi důvody patří nejistá situace na trhu, výkyvy v dodavatelských řetězcích a ochrana zaměstnanců Volkswagen Užitkové vozy reaguje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Legenda Volkswagenu slaví 70. let. Transporter je nejdéle vyráběný lehký užitkový vůz na světě.

Legenda Volkswagenu slaví 70. let....

První VW Transporter byl vyroben 8. března 1950 ve Wolfsburgu Žádný užitkový vůz s uzavřenou karoserií se nevyrábí tak dlouho České zastoupení značky připomene jubileum na červnovém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový T-Roc Cabriolet: Potěšení s větrem ve vlasech na stisk tlačítka

Nový T-Roc Cabriolet: Potěšení s...

Fotografie, videa a podrobnosti na www.volkswagen-newsroom.com Předprodej s cenou od 699 900 Kč v plném proudu již od prosince 2019 První vozy oficiálně na českém trhu: T-Roc Cabriolet bude u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zajistí fanouškům mobilitu během turnaje UEFA EURO 2020™: Tričko je poukazem k použití elektrické koloběžky, jízdního kola a dalších služeb mobility

Volkswagen zajistí fanouškům mobilitu...

Víc než jen tričko: Volkswagen Mobility Shirt poskytne fanouškům mobilitu. Fotbaloví fanoušci mohou pomocí natištěných kódů QR využívat výhodnější nabídky mobility Jochen Sengpiehl, šéf...