ZCELA NOVÝ MODEL HONDA JAZZ POSKYTUJE VYSOKÝ VÝKON DÍKY HYBRIDNÍ TECHNOLOGII A POKROČILÉ MOŽNOSTI KONEKTIVITY

  • Toto hybridní vozidlo s technologií e:HEV nabízí tři jízdní režimy, přičemž režim elektrického pohonu nabízí mimořádný výkon v mnoha každodenních situacích
  • Výkon 109 k (80 kW) a točivý moment elektrického pohonu 253 Nm
  • Kombinované emise CO2 od 102 g/km (WLTP) a spotřeba paliva 4,5 l/100 km (WLTP)*
  • Intuitivní a bezproblémové možnosti konektivity ve voze poskytují komplexní nabídku informačních služeb, včetně osobního asistenta Honda
  • Model Jazz si zachovává charakteristickou všestrannost s funkcí sedadel Magic Seats a působivým objemem zavazadlového prostoru ve výši 1 203 litrů
  • Rozšířená sada bezpečnostních technologií Honda SENSING je součástí standardní výbavy

Zcela nový model Honda Jazz poskytuje zážitek z jízdy díky impozantnímu výkonu, který dodává hybridní technologie e:HEV, jež je součástí standardní výbavy. Zcela nový kompaktní vůz nabízí ve svém segmentu nepřekonatelnou kombinaci vyššího komfortu pro cestující, intuitivní technologie, možnosti bezproblémové konektivity ve voze a vzdálených služeb, díky čemuž hladce zapadá do každodenních životů cestujících.

Zcela nový model Jazz s technologií e:HEV hraje klíčovou roli v závazku společnosti Honda, že do roku 2022 budou všechny mainstreamové vozy prodávané v Evropě vybaveny elektrickou pohonnou jednotkou. Vůz bude k dispozici v celé Evropě od léta 2020.

Pokročilá hybridní technologie e:HEV

Model Honda Jazz se bude poprvé prodávat v Evropě výhradně s pokročilou hybridní hnací jednotkou. Nový model Jazz se zcela novým emblémem Honda e:HEV byl zkonstruován tak, aby poskytoval výjimečnou kombinaci silného výkonu a účinnosti, která doplňuje prvotřídní úroveň pohodlí v interiéru vozu a maximální užitnost.

Nově byl pro model Jazz vyvinut systém e:HEV, který byl zkonstruován tak, aby poskytoval příjemný zážitek z jízdy. Obsahuje dva kompaktní a výkonné elektromotory propojené s 1,5litrovým benzínovým motorem DOHC i-VTEC, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou s pevným převodovým poměrem řízenou inteligentní řídicí jednotkou. Všechny tyto součásti fungují v harmonii pro zajištění hladké a přímé odezvy.

Celkový výkon 109 PS 109 k / 80 kW dokáže zrychlit vůz z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximální rychlost vozu činí 175 km/h. Výsledkem je nenáročná a pohodlná jízda, ať už projíždíte městem nebo jedete vysokou rychlostí po dálnici. Tento úsporný hybridní systém produkuje emise CO2 od 102 g/km (WLTP) se spotřebou 4,5 l/100 km (WLTP) u základního modelu a 110 g/km (WLTP) se spotřebou 4,8 l/100 km (WLTP) u modelu Crosstar.*

Pro dosažení vysoce komfortního zážitku z jízdy a mimořádné účinnosti pokročilý hybridní systém e:HEV plynule vybírá ze tří režimů jízdy:

  • Elektrický pohon: lithium-iontový akumulátor přímo napájí hnací elektromotor
  • Hybridní pohon: motor dodává energii do generátoru, který ji obratem dodává do hnacího elektromotoru
  • Konvenční pohon: benzínový motor je propojen přímo s koly pomocí zamykací spojky

Ve většině situací při jízdě městem se optimální účinnosti dosahuje plynulým přechodem mezi elektrickým a hybridním pohonem. Při rychlé jízdě po dálnicích se využívá motorový pohon, který na vyžádání doplňuje funkce posílení výkonu pomoci hnacího elektromotoru pro rychlou akceleraci.

V režimu jízdy na hybridní pohon lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Elektrický pohon se zapojuje rovněž při zpomalování vozidla, čímž se získává energie k dobití akumulátoru prostřednictvím rekuperačního brzdění.

Přepínání mezi třemi režimy jízdy cestující nezaregistrují. Konstruktéři modelu Honda Jazz věnovali značné úsilí minimalizaci prodlev během přechodů mezi režimy. Vysokorychlostní elektromotory vyvinuli technici společnosti Honda tak, aby byly co nejlehčí, kompaktní, účinné a výkonné, přičemž hnací elektromotor dosahuje otáček až 13 300 ot./min. pro zajištění točivého momentu až 253 Nm při zrychlování z nízké rychlosti.

Systém nevyužívá klasickou převodovku, ale převodovku s pevným převodovým poměrem, která zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je převod točivého momentu plynulejší. V tomto formátu je systém Honda kompaktnější než planetové převodovky eCVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy, a je také propracovanější.

Kromě plynulého zrychlení, které nabízí technologie e:HEV, se jízdní komfort ve zcela novém modelu Honda Jazz ještě zvýšil díky použití zavěšení s nízkým třením a díky vylepšené tuhosti karoserie.

Chytré rozvržení pro mimořádný prostor

Při vývoji zcela nového modelu Jazz inženýři společnosti Honda úzce spolupracovali s týmem konstruktérů s cílem zajistit, že si vůz zachová prvotřídní prostornost interiéru, což byl charakteristický znak vozů předchozích generací. Objem zavazadlového prostoru (se zvednutými sedadly) začíná na 298 litrech a může mít až působivých 1 203 litrů (se sklopenými zadními sedadly, až po střechu). Toho bylo dosaženo chytrým začleněním komponentů hybridního hnacího ústrojí do podvozku a motorového prostoru.

Zásadní pokrok pro vytvoření dalšího prostoru zahrnuje zmenšení systému sání motoru, převodovky včetně hnacího motoru a generátoru, jakož i řídicí jednotky pohonu (PCU). To umožňuje také umístění pomocného 12V akumulátoru do motorového prostoru. Toto chytré řešení je možné díky nejnovějším elektrickým polovodičům v řídící jednotce pohonu.

Klíčem k maximalizaci prostoru v kabině je také umístění palivové nádrže do středu podvozku pod přední sedadla, což je v této třídě jedinečné. Díky tomu si model Jazz zachová mimořádně univerzální konfiguraci zadních „magických“ sedadel Magic Seat, která umožňuje flexibilitu sklápění a napřimování sedadel podle potřeby nákladového prostoru.

Nové intuitivní možnosti konektivity

Zcela nový model Honda Jazz poskytuje intuitivní konektivitu uvnitř vozu, která umožňuje řidiči udržovat snadné spojení s každodenním životem. Snadno použitelné rozhraní dotykové LCD obrazovky je navrženo s cílem minimalizovat rozptylování řidiče. Reakční čas pro nejčastěji používané ovládací prvky je zkrácen o 58 % oproti předchozímu modelu, což přináší bezpečnější a komfortnější ovládání.

Ovládání systémového rozhraní funguje stejně jako u smartphonu – stránky a seznamy se prochází potáhnutím. Displej je možné nakonfigurovat tak, aby vyhovoval požadavkům používání včetně přizpůsobitelných zkratek k často používaným funkcím a zdrojům audia.

Připojené infotainmentové služby jsou přístupné prostřednictvím dotykové obrazovky nebo je lze aktivovat hlasem. Patří mezi ně počasí, parkovací místa, hudba, navigace, vyhledávání polohy a telefonní služby. Ucelenou nabídku integrovaných aplikací lze doplnit o zrcadlení smartphonu prostřednictvím služeb Android Auto a Apple CarPlay, přičemž tyto služby jsou k dispozici prostřednictvím bezdrátového připojení nebo pomocí USB kabelu. V novém modelu Honda Jazz je poprvé k dispozici také Wi-Fi hotspot.

Při vytváření přehledné přístrojové desky a rozhraní konstruktéři věnovali velkou pozornost detailům. V reakci na požadavky zákazníků společnost Honda obnovila fyzické ovládání klíčových funkcí pomocí jemných dotykových ovladačů pro nastavení topení a ventilace.

Osobní asistent Honda

Online služby a aplikace, které jsou dostupné prostřednictvím moderní dotykové obrazovky, lze ovládat také pomocí osobního asistenta Honda za použití hlasových příkazů. Intuitivní osobní asistent Honda, který se objevil poprvé v modelu Honda e, je důmyslná funkce s umělou inteligencí, která využívá přirozené rozhovory vycházející z inteligentních pokynů a kontextuální porozumění s cílem zajistit přístup k celé řadě online služeb.

Unikátního osobního asistenta Honda snadno aktivujete slovy „OK Honda“ a následně položíte dotaz nebo pokyn. Odpověď doprovází abstraktní animace obličeje, která vizuálně potvrzuje interakci.

Rozpoznávání kontextů umožňuje uživatelům přirozeně hovořit s umělou inteligencí, která chápe kontext následných otázek a odpovědí. Umožňuje také funkci vyhledávání v reálném čase s kontextem k vyhledání služeb, které jsou dostupné v konkrétních časech.

Aktivní bezpečnostní technologie „Honda SENSING“

Zcela nový model Honda Jazz je standardně dodáván s vylepšenou sadou pokročilých bezpečnostních prvků díky nově vyvinuté přední širokoúhlé kameře, která vylepšuje zorné pole.  Systém pro zmírnění následků nehody společnosti Honda byl vylepšen o noční provoz, za účelem detekování chodců a cyklistů. Nyní tento systém aktivuje brzdy pro zabránění nehody také v případech, kdy protijedoucí vozidla přejíždějí nebo odbočují do dráhy vozu.

U modelu Jazz jsou poprvé součástí standardní výbavy funkce adaptivního tempomatu a systém pro udržování v jízdním pruhu. Stejně jako systém zabránění sjetí z vozovky, který pomáhá řidiči, aby nesjel z vozovky tím, že ho upozorní pokud zjistí, že vozidlo by mohlo překročit detekované značení jízdního pruhu nebo se přiblížit k vnějšímu okraji vozovky nebo k protijedoucím vozidlům. Detekce objektů v mrtvém úhlu společně se systémem sledování dopravy při couvání zůstávají součástí nejvyšší výbavy.

Inteligentní omezovač rychlosti rozpoznává dopravní značky vymezující rychlost a nastavuje rychlostní limit. Pokud dopravní značky ukazují nižší rychlost oproti aktuální rychlosti vozidla, rozbliká se kontrolka na displeji, spustí se zvuková signalizace a systém postupně sníží rychlost vozidla. Automatické dálkové světlomety a rozpoznávání dopravního značení zůstávají součástí nabídky Honda SENSING pro zcela nový model Jazz.

Pasivní bezpečnost je pro společnost Honda stejně důležitá jako aktivní bezpečnost, a pro podporu ochrany cestujících v případě nehody je nový model Honda Jazz nyní vybaven deseti airbagy, mezi něž nově patří přední středový airbag. Tento inovativní středový airbag je zabudován do opěradla řidiče a v případě nárazu vystřelí bokem a ochrání hlavy cestujících, aby se nesrazily.

  • Hodnoty emisí a spotřeby paliva dle NEDC jsou následující:

Jazz: kombinované emise CO2 od 82 g/km a spotřeba paliva 3,6 l/100 km

Crosstar: kombinované emise CO2 od 89 g/km a spotřeba paliva 3,9 l/100 km

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...