Toto ocenění je udělováno nejlepšímu novému motoru, představenému během uplynulých 12 měsíců.
Od roku 2006 získal Volkswagen s průběžně zdokonalovaným motorem 1.4 TSI
– celkem 12 ocenění v anketě „Motor roku“ – sedm vítězství ve své kategorii, dvě celková vítězství, dvě ocenění „Nejlepší nový motor“ a jedno ocenění „Zelený motor roku“. Mezinárodní porota tvořená 87 odbornými novináři udělila technice TSI historicky největší počet vítězství v řadě.
Volkswagen zároveň zahajuje novou éru výroby motorů TSI s vypínáním válců ACT.
Společnost se sídlem ve Wolfsburgu představila loni jako první výrobce na světě systém aktivního vypínání válců ACT ve čtyřválcovém motoru TSI – do té doby bylo toto technické řešení používáno především u velkých osmiválcových a dvanáctiválcových motorů. Aktivní vypínání válců ACT debutovalo v jednotce TSI o výkonu 103 kW pro modely Polo a Golf. Přechodná deaktivace druhého a třetího válce – ve spojení s hospodárným stylem řízení – snižuje spotřebu paliva o více než 0,5 litru na 100 kilometrů.
Skvěle vyvážený motor 1.4 TSI má i na dva válce stejně tichý běh s nízkými vibracemi jako se čtyřmi aktivními spalovacími prostory. Všechny mechanické procesy přepínání se uskutečňují během jediné otáčky vačkového hřídele, v závislosti na otáčkách motoru vše proběhne během pouhých 13 až 36 milisekund. Hladkých přechodů je dosahováno příslušnými zásahy do zapalování a ovládání škrticí klapky.
Komponenty aktivního vypínání válců
– váží dohromady pouhé 3 kilogramy. Jejich ovládací prvky, vačkové hřídele a ložiskové rámy jsou integrovány do hlavy válců. Třecí ztráty při otáčení hřídele snižují dvě ložiska s nízkým třením. Důležitým bodem je skutečnost, že vypínání válců je v této podobě realizovatelné pouze na základě konceptu TSI – s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním.
V porovnání s předchůdcem byly hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 sníženy u motorů TSI o 9 procent. Částečně se na tom podílejí různá opatření, jako je například snížení vnitřního tření, snížení hmotnosti a optimalizované řízení chladicí soustavy. Ve spojení s inovativním systémem aktivního vypínání válců ACT je možné snížit spotřebu paliva až o 15 procent.
Volkswagen
– vyrobil více než 3,8 milionu přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva TSI v pěti výrobních závodech na celém světě. Jednotka TSI 103 kW s aktivním vypínáním válců ACT je v současnosti k dispozici pro modely Polo a Golf.
Více na:
– www.volkswagen.cz
– www.facebook.com/VolkswagenCR
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií