Zákazníci výrazně nepreferují vybrané zahraniční značky ojetých aut ani v regionech, kde se u nás vyrábí

Zahraniční automobilky se snaží na českém trhu prosadit mnoha způsoby, ale v Česku zatím nezdomácněly.

1aaaautorekl900

Značky s výrobou v Česku

– jako např. Hyundai, Toyota, Citroën a Peugeot, se aspoň částečně snaží profilovat jako domácí automobilky vyrábějící „české“ vozy. Ze statistik AAA AUTO však vyplývá, že právě tyto značky u nás z hlediska prodejů zdomácňují poměrně obtížně. Podíl jejich prodejů totiž nedominuje ani v regionech, kde se vyrábí.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvedla:

„Cílem naší statistiky bylo zjistit, jak si vedou na českém trhu zahraniční značky automobilů s produkcí v České republice. Stejně jako v předchozích letech jsme se proto podívali na regiony, kde sídlí automobilky zahraničních značek. Ty jsme porovnali s celorepublikovým průměrem. Zjistili jsme, že popularita některých značek vzrostla. Ale průměr jednotlivých regionů se v porovnání se zbytkem republiky moc neliší.“

Automobilka Hyundai sídlí v průmyslové zóně Nošovice na Ostravsku

Společnost AAA AUTO proto analyzovala podíl prodejů ojetých aut značky Hyundai v Ostravě a Opavě. Vozy Hyundai tvoří v daném regionu jen 4,5 % z celkového prodeje ojetin AAA AUTO. To představuje o 1,6 procentního bodu prodejů méně než ve zbytku republiky (6,1 %). Celkově se ojeté automobily Hyundai však těší o něco větší oblibě než v předchozích letech. Při stejné analýze v roce 2012 totiž jejich podíl na prodejích představoval jak na Ostravsku, tak ve zbytku republiky jen kolem 3,5 %.

Nejzásadnější rozdíl na regionální a celorepublikové úrovni lze pozorovat u značky Citroën

Její automobily se spolu s vozy Peugeot a Toyota vyrábějí v závodě TPCA v Kolíně. Na Kolínsku tvoří Citroën 7,6 % prodaných ojetin. Ve zbytku České republiky představuje podíl této značky na prodejích AAA AUTO 4,7 %. Pokud tedy u některé z u nás vyraběných zahraničních značek můžeme mluvit o zdomácnění, pak je to právě Citroën.

Naopak Peugeot zaznamenal v posledních letech

– ve svém „rodném“ regionu propad. V roce 2012 činil v Kolíně a okolí podíl značky Peugeot 10,2 %. V letošním roce je to již pouhých 6,5 %. Celorepublikový průměr je přitom 6,4 %. Peugeot tedy na Kolínsku proti očekávaní neupevnil svoji pozici mezi preferovanými značkami ojetin. Naopak oslabil a téměř se shoduje s republikovým průměrem.

U ojetých automobilů Toyota je

– regionální podíl prodejů v AAA AUTO na Kolínsku o pouhou desetinu procentního bodu vyšší než ve zbytku republiky (1,9 % vs. 1,8 %). I zde tedy můžeme jen ztěží mluvit o zdomácnění.

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Milujete svou motorku? Na Motosalonu se dozvíte, jak ji ochránit před zloději!

Milujete svou motorku? Na Motosalonu se...

Letošní ročník známého veletrhu Motosalon by si neměl nechat ujít žádný příznivec motorek, skútrů a čtyřkolek. Na brněnském výstavišti bude ve dnech 5.-8. března k vidění vše, co...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT LANDTREK L I V E B I G G E R

NOVÝ PEUGEOT LANDTREK L I V E B I G G E R

Značka Peugeot představuje nový Peugeot Landtrek. Vůz řadící se do segmentu pickupů má za úkol posílit mezinárodní expanzi značky. Tento neustále se vyvíjející segment představuje více...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra: CUPRA odhalila své závodní vozy CUPRA e-Racer a CUPRA Leon Competición

Světová premiéra: CUPRA odhalila své...

CUPRA slaví světovou premiéru prvního závodního cestovního elektromobilu na světě, CUPRA e-Racer CUPRA e-Racer nabízí nejvyšší výkonové parametry 680 k/960 N.m díky čtyřem elektromotorům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai odhalí na mezinárodním autosalonu v Ženevě nový koncepční elektromobil „Prophecy“

Hyundai odhalí na mezinárodním...

Nová studie elektromobilu posouvá designérskou filozofii značky Hyundai, „smyslnou sportovnost“, na novou, ještě atraktivnější úroveň „Prophecy“ bude odhalen 3. března a pro širokou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear vás sveze dál díky novým pneumatikám EfficientGrip Performance 2

Goodyear vás sveze dál díky novým...

  Společnost Goodyear uvádí na trh nové pneumatiky EfficientGrip Performance 2, které nabízejí odhadem o 50 % vyšší kilometrový proběh (iii) než předchozí generace těchto pneumatik a o...