Zákazníci výrazně nepreferují vybrané zahraniční značky ojetých aut ani v regionech, kde se u nás vyrábí

Zahraniční automobilky se snaží na českém trhu prosadit mnoha způsoby, ale v Česku zatím nezdomácněly.

1aaaautorekl900

Značky s výrobou v Česku

– jako např. Hyundai, Toyota, Citroën a Peugeot, se aspoň částečně snaží profilovat jako domácí automobilky vyrábějící „české“ vozy. Ze statistik AAA AUTO však vyplývá, že právě tyto značky u nás z hlediska prodejů zdomácňují poměrně obtížně. Podíl jejich prodejů totiž nedominuje ani v regionech, kde se vyrábí.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvedla:

„Cílem naší statistiky bylo zjistit, jak si vedou na českém trhu zahraniční značky automobilů s produkcí v České republice. Stejně jako v předchozích letech jsme se proto podívali na regiony, kde sídlí automobilky zahraničních značek. Ty jsme porovnali s celorepublikovým průměrem. Zjistili jsme, že popularita některých značek vzrostla. Ale průměr jednotlivých regionů se v porovnání se zbytkem republiky moc neliší.“

Automobilka Hyundai sídlí v průmyslové zóně Nošovice na Ostravsku

Společnost AAA AUTO proto analyzovala podíl prodejů ojetých aut značky Hyundai v Ostravě a Opavě. Vozy Hyundai tvoří v daném regionu jen 4,5 % z celkového prodeje ojetin AAA AUTO. To představuje o 1,6 procentního bodu prodejů méně než ve zbytku republiky (6,1 %). Celkově se ojeté automobily Hyundai však těší o něco větší oblibě než v předchozích letech. Při stejné analýze v roce 2012 totiž jejich podíl na prodejích představoval jak na Ostravsku, tak ve zbytku republiky jen kolem 3,5 %.

Nejzásadnější rozdíl na regionální a celorepublikové úrovni lze pozorovat u značky Citroën

Její automobily se spolu s vozy Peugeot a Toyota vyrábějí v závodě TPCA v Kolíně. Na Kolínsku tvoří Citroën 7,6 % prodaných ojetin. Ve zbytku České republiky představuje podíl této značky na prodejích AAA AUTO 4,7 %. Pokud tedy u některé z u nás vyraběných zahraničních značek můžeme mluvit o zdomácnění, pak je to právě Citroën.

Naopak Peugeot zaznamenal v posledních letech

– ve svém „rodném“ regionu propad. V roce 2012 činil v Kolíně a okolí podíl značky Peugeot 10,2 %. V letošním roce je to již pouhých 6,5 %. Celorepublikový průměr je přitom 6,4 %. Peugeot tedy na Kolínsku proti očekávaní neupevnil svoji pozici mezi preferovanými značkami ojetin. Naopak oslabil a téměř se shoduje s republikovým průměrem.

U ojetých automobilů Toyota je

– regionální podíl prodejů v AAA AUTO na Kolínsku o pouhou desetinu procentního bodu vyšší než ve zbytku republiky (1,9 % vs. 1,8 %). I zde tedy můžeme jen ztěží mluvit o zdomácnění.

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...