Zákazníci výrazně nepreferují vybrané zahraniční značky ojetých aut ani v regionech, kde se u nás vyrábí

Zahraniční automobilky se snaží na českém trhu prosadit mnoha způsoby, ale v Česku zatím nezdomácněly.

1aaaautorekl900

Značky s výrobou v Česku

– jako např. Hyundai, Toyota, Citroën a Peugeot, se aspoň částečně snaží profilovat jako domácí automobilky vyrábějící „české“ vozy. Ze statistik AAA AUTO však vyplývá, že právě tyto značky u nás z hlediska prodejů zdomácňují poměrně obtížně. Podíl jejich prodejů totiž nedominuje ani v regionech, kde se vyrábí.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvedla:

„Cílem naší statistiky bylo zjistit, jak si vedou na českém trhu zahraniční značky automobilů s produkcí v České republice. Stejně jako v předchozích letech jsme se proto podívali na regiony, kde sídlí automobilky zahraničních značek. Ty jsme porovnali s celorepublikovým průměrem. Zjistili jsme, že popularita některých značek vzrostla. Ale průměr jednotlivých regionů se v porovnání se zbytkem republiky moc neliší.“

Automobilka Hyundai sídlí v průmyslové zóně Nošovice na Ostravsku

Společnost AAA AUTO proto analyzovala podíl prodejů ojetých aut značky Hyundai v Ostravě a Opavě. Vozy Hyundai tvoří v daném regionu jen 4,5 % z celkového prodeje ojetin AAA AUTO. To představuje o 1,6 procentního bodu prodejů méně než ve zbytku republiky (6,1 %). Celkově se ojeté automobily Hyundai však těší o něco větší oblibě než v předchozích letech. Při stejné analýze v roce 2012 totiž jejich podíl na prodejích představoval jak na Ostravsku, tak ve zbytku republiky jen kolem 3,5 %.

Nejzásadnější rozdíl na regionální a celorepublikové úrovni lze pozorovat u značky Citroën

Její automobily se spolu s vozy Peugeot a Toyota vyrábějí v závodě TPCA v Kolíně. Na Kolínsku tvoří Citroën 7,6 % prodaných ojetin. Ve zbytku České republiky představuje podíl této značky na prodejích AAA AUTO 4,7 %. Pokud tedy u některé z u nás vyraběných zahraničních značek můžeme mluvit o zdomácnění, pak je to právě Citroën.

Naopak Peugeot zaznamenal v posledních letech

– ve svém „rodném“ regionu propad. V roce 2012 činil v Kolíně a okolí podíl značky Peugeot 10,2 %. V letošním roce je to již pouhých 6,5 %. Celorepublikový průměr je přitom 6,4 %. Peugeot tedy na Kolínsku proti očekávaní neupevnil svoji pozici mezi preferovanými značkami ojetin. Naopak oslabil a téměř se shoduje s republikovým průměrem.

U ojetých automobilů Toyota je

– regionální podíl prodejů v AAA AUTO na Kolínsku o pouhou desetinu procentního bodu vyšší než ve zbytku republiky (1,9 % vs. 1,8 %). I zde tedy můžeme jen ztěží mluvit o zdomácnění.

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...