Automobil vybavený pokročilou full hybridní technologií se nikdy nevybije a zároveň se majitel nemusí starat ani o jeho dobíjení. O vše se stará pokročilá elektronika, říká produktový manažer Toyoty Václav Zikmund v novém pořadu Na rovinu s Toyotou.
Elektronika hlídá automatické dobíjení baterie za provozu, například při brzdění, a zároveň se stará i o největší efektivitu provozu vozidla.
Varianta mild-hybrid je podle Zikmunda spíše technologií základní. „Je to v podstatě takový lepší a pokročilejší start-stop systém,“ upřesňuje.
Efektivnější variantou je plug-in hybrid, který těží z velké baterie, a tedy delšího dojezdu čistě na elektřinu. Nevýhodou je nutnost dobíjení, pokud chce uživatel využít plug-in hybridní pohon na maximum.
Full hybrid nabízí zdaleka největší efektivitu provozu a zároveň zachovává radost z jízdy. Toyota tento princip zdokonaluje již více než 25 let a v současnosti je na trhu již pátá generace full hybridního pohonu.
„Nižší spotřeba paliva, ekologičnost, a třeba brzdové destičky vydrží díky rekuperaci dvakrát tolik. Náklady na servis jsou srovnatelné s vozy na spalovací motor,“ vyzdvihl výhody hybridu Zikmund.
Toyota v současnosti nabízí hybridní variantu prakticky v každé modelové řadě. Vedle toho jsou k některým modelům dostupné i plug-in hybridy. Tím ale rozmanitost pohonů nekončí. V nabídce je i čistý elektromobil nebo vůz využívající vodíkové palivové články.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií