Už před Frankfurtským autosalónem v roce 1999 prohlásil Ferdinand Piëch, nejvyšší šéf koncernu VW, že Volkswagen vyvíjí opravdový lidový automobil. Jeho dvouválec by měl mít výkon cca 30 – 37 kW (40 – 50 k) a spotřebu mezi čtyřmi až pěti litry. Už v roce 2003 by mělo z čínského závodu VW vyjet zhruba půl miliónu těchto vozidel.
Před několika dny však přišel Ferdinand Piëch s dalším smělým tvrzením. Do skončení jeho funkčního období, tzn. do konce roku 2002 by chtěl VW vyvinout malý osobní automobil se spotřebou jednoho litru nafty na 100 kilometrů. Karosérie dvoumístného třímetrového vozidla (jen pro zajímavost VW Lupo měří 3,5 m) bude plastová, čímž by hmotnost vozu neměla přesáhnout 700 kg. S dvouválcovým motorem o objemu 800 ccm a výkonu 26 kW (35 k) by měl být schopen vyvinout největší rychlost 135 km/h. Každý válec bude vybaven samostatnou mechanickou vstřikovací tryskou a vůz má vyhovovat všem bezpečnostním předpisům. Jeho cena je dnes odhadována na 15 až 18 tisíc marek. Že by Trabant příštího tisíciletí?
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií