Transportér je dobře znám
– i živnostníkům, mezi kterými je hodně oblíbený zejména pro svou spolehlivost. Mnozí s ním už najeli několik stovek tisíc kilometrů. A tak mě zajímalo, zda se majitelům Transportéru současná verze líbí a jestli uvažují o její koupi.
Mnoho z nás totiž rádo zůstává u osvědčeného modelu. Pokud je někdo například spokojen s Octávií, rád si ji zase koupí. A právě toto pravidlo často platí i u majitelů užitkových vozů.
Pokud se zaměříme například na vzhled, tak ten se za posledních 10 let přiliš nezměňil. Jiná jsou pouze světla, přední nárazník, maska a zrcátka. Zboku jsou obě auta téměr identická a zadní část také doznala jen kosmetických změn. Ve VW si prostě řekli: proč měnit něco, co je úspěšné a funguje?!
A to samé platí i o interiéru. Jiné jsou jen detaily. Například madlo dveří je lépe provedeno aby vám nezůstávalo v ruce tak jako u prvních verzí populárního Transportéru T5.
Přístrojový štít je velmi dobře čitelný, sedadla jsou pak na dodávku dostatečně pohodlná. Pár výtek k pracovišti řidiče bych ale přeci jen měl. Páka ruční brzdy je stále jakoby utopená na dně podlahy a je potřeba se pro ni hodně sehnout. Další věc která mě při jízdě občas vadila bylo pravé zpětné zrcátko. To levé, řidičovo, je dělené, ale u spolujezdce už ne. Alespoň to u našeho testovaného vozu. Ikdyž jsem se ho snažil co nejvíce naklonit na pravou stranu, stále zde byl určitý úhel, ve kterém se vám mohlo schovat vedle jedoucí auto. V městském provozu to není úplně ideální.
Tím ale výčet negativních věcí v podstatě končí. Pokud dovnitř posadíte člověka, který vlastní např. deset let starý Transportér T5, tak ocení lepší sedadla a příjemnou, lepší, ovladatelnost vozu. Může za to i nižší hmotnost. Nový faceliftovaný Transportér je totiž, v závislosti na verzi a výbavě, klidně i o 200kg lehčí! A znát je to i na dynamice. I s naším testovaným turbodieslovým dvoulitrem o výkonu 75kw se dalo jezdit svižně a s velmi pěknou spotřebou. Ta se pohybovala mimo město okolo 6,5 litrů a v kombinovaném provozu v průměru 7,6 litrů na sto kilometrů.
Transportér nebyl nikdy levný. Vždy si držel svou cenu a u VW dobře věděli proč ho nenabízeli levně. Transportér T5 byl totiž spolehlivý vůz. A když se zeptáte, zda by si současní majitelé koupili nový Transportér, většina z nich odpoví: Ano!
VW teď ale přeci jen přichází s akční nabídkou.
Nový Transportér nabízí od 403.327 Kč (488.026 Kč s DPH) za krátkou skříňovou verzi s motorem 2.0 TDI o výkonu 62 kw. Doporučil bych ale raději naši výkonnější verzi, která je o cca 30 tisíc dražší.
A kdo by chtěl už trochu odlišný vzhled, ten si musí ještě tak 2-3 roky počkat na nový model.
Viktor Tamayo, Periskop
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií