VW Transporter 2.5 TDI syncro

I to nejlepší se dá ještě zlepšit – tímto heslem se řídili konstruktéři automobilky Volkswagen a doplnili oblíbenou modelovou řadu Transporter o verzi se vznětovým motorem 2.5 TDI, který pohání všechna čtyři kola. Plnopohonový Volkswagen Transporter 2.5 TDI syncro si na letošním autosalonu Autotec v Brně odbyl svoji tuzemskou premiéru.

Už více než čtyři desítky let slouží zákazníkům ve všech koutech naší planety nenáročné a extrémně spolehlivé dodávky, minibusy, praktické valníky a další verze řady VW Transporter/Caravelle. Za tu dobu se jich vyrobilo hodně přes osm milionů a skutečně jen těžko by šlo najít jiný vůz, který se díky své všestrannosti stal v řadě zemí stal doslova legendou.


VW Transporter 2.5 TDI syncro – novinka v nabídce dovozce užitkových automobilů Volkswagen – v sobě spojuje hospodárný provoz, daný použitím mimořádně úsporného vznětového motoru TDI s přímým vstřikem a výborné jízdní vlastnosti, za který vůz vděčí propracovanému zavěšení a pohonu všech kol.


TDI: Výkon a hospodárnost


Pětiválcový motor 2.5 TDI je se svými 75 kW (102 k) vůbec nejvýkonnějším vznětovým motorem, který Volkswagen pro řadu Transporter nabízí. Především díky mohutnému točivému momentu 250 Nm, který je k dispozici už od 1900 min-1, je jízda s novým modelem velmi dynamická, a to i při plném zatížení. Nejvyšší rychlostí 155 km/h nový VW Transporter 2.5 TDI syncro výrazně překonává většinu svých konkurentů. Rozdílem třídy pak TDI motor vítězí při sledování spotřeby: V průměru si totiž řekne jenom o 9,6 litru nafty na 100 km jízdy a při polovičním zatížení a jízdě konstantní rychlostí 90 km/h činí spotřeba dokonce pouhých 7 l/100 km. Na jedno naplnění nádrže tak lze s Volkswagenem Transporter 2.5 TDI syncro ujet až 1000 km.


TDI motor ve Volkswagenu Transporter šetří nejenom peněženku řidiče, ale i životní prostředí: Díky standardní montáži oxidačního katalyzátoru plní tato verze s rezervou i ty nejpřísnější exhalační limity.


Koroze nemá šanci


Uživatelé Volkswagenů Transporter, tedy i novinky s pohonem všech kol, se nyní mohou spolehnout také na prodlouženou záruku proti prorezivění. Díky částečnému pozinkování karoserie si mohl výrobce dovolit prodloužit garanci proti korozi ze šesti na osm let. Vzhledem k příslovečné spolehlivosti se tak nové Transportery stanou výhodnou investicí skutečně na dlouhé roky.


Užitečná hmotnost nového Transporteru 2.5 TDI syncro činí (podle provedení) 810 až 1090 kg a tento vůz může tahat přívěsy o hmotnosti až 2000 kg. Vysoký výkon motoru a pohon všech kol propůjčují Transporteru 2.5 TDI syncro bezkonkurenční – šedesátiprocentní – stoupavost. K vynikající ovladatelnosti přispívají i kotoučové brzdy také na zadní nápravě, čímž Volkswagen opět potvrdil svůj technický náskok před konkurencí. Brzdový okruh lze navíc vybavitprotiblokovacím systémem brzd ABS.


Jak pracuje syncro ?


Permanentní pohon všech kol zavedl Volkswagen poprvé v roce 1983 právě u řady Transporter. Teprve o něco později se náhonu na všechna kola dočkal i VW Golf. Progresivní systém, u kterého se na místě mezinápravového diferenciálu a současně ve funkci jeho závěry objevila viskózní spojka, dostal označení syncro.


Jedná se v podstatě o uzavřenou lamelového spojku s náplní silikonového oleje. Zjednodušeně řečeno: rozdílnými otáčkami vnějších a vnitřních lamel se silikonový olej tvořící náplňspojky zahřívá a houstne. Navíc v tělese spojky stoupá tlak. Vznikají tak podmínky pro přenos točivého momentu, které se dají konstrukčně ovlivňovat jak tvarem lamel, tak množstvím použité kapaliny.


Dojde-li tedy za jízdy k většímu rozdílu v počtu otáček kol přední a zadní nápravy – přední kola začínají prokluzovat – začne viskózní spojka téměř okamžitě přenášet větší část hnacích sil na zadní kola a během několika desetin sekundy se poměr přenášených sil na obě nápravy dostane až na poměr 60:40. Díky tomu vůz bezpečně zdolá i mimořádně obtížně sjízdné úseky a jízda je samozřejmě mnohem jistější a bezpečnější. Protože viskózní spojka zabraňuje protáčení kol, má zároveň funkci závěry mezinápravového diferenciálu.


Technické údaje Volkswagen Transporter 2.5 TDI syncro
Motor vznětový s přímým vstřikem paliva 2.5 TDI
Objemcm3 2459
VýkonkW(k)/min-1 75 (102)/3500
Nejvyšší točivý moment N.m/min-1 250/1900-2300
o spotřeba dle normy EC (l/100 km) 9,6
Nejvyšší rychlost (km/h) 155
Zrychlení 0-100 km/h (s) 18,4
Pohonné ústrojí Stálý pohon všech 4 kol s viskózní spojkou, systém syncro

Pozn. Všechny údaje verzi skříň a kombi s manuální převodovkou

převzato z VOLKSWAGEN magazínu léto ’98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů VOLKSWAGEN

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do...

ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu Elektrický Volkswagen absolvoval trasu dlouhou 531 kilometrů bez doplňování elektrické energie Oficiální dojezd podle metodiky WLTP byl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závod v Hannoveru se připravuje na nový Multivan a ID. BUZZ

Závod v Hannoveru se připravuje na...

V průběhu čtyř letních týdnů proběhlo více než 500 opatření při modernizaci a údržbě výrobních zařízení Přípravy na nový Multivan a elektrický ID. BUZZ běží podle plánu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skvělé ceny akčních modelů jako dárek zákazníkům k 70 letům Transporteru

Skvělé ceny akčních modelů jako...

Skříňový Transporter „70 let“ již od 499 000 Kč bez DPH, Multivan Highline „70 let“ se zvýhodněním až 406 000 Kč včetně DPH Akční nabídku doprovází unikátní komunikační...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen pokračuje v elektrické ofenzivě: Závod Cvikov zahájil sériovou výrobu modelu ID.4

Volkswagen pokračuje v elektrické...

Předseda představenstva Ralf Brandstätter u prvního sériového vozu ID.4 „made in Sachsen“ při zahájení sériové výroby tohoto modelu v Cvikově. Po modelu ID.31 vstupuje do sériové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...