


Když se v roce 1975 objevil první Volkswagen Polo, nikdo netušil, že o 30 let později budeme svědky už páté generace a více než 8,5 milionu vyrobených vozů.
Nové Polo se představuje jako velice dynamický a stylistický model, bezpochyby výraznější než ten předchozí. Zaujme atraktivním designem, přičemž nejvýraznějším designerským rysem jsou přední světlomety opticky složené z lichoběžníkové vnitřní sekce a vně situovaných velkých oválných reflektorů. Zajímavým detailem je rovněž umístění směrovek do spodní části reflektorů zasahující až do předního nárazníku.
Jestliže třídveřové verze působí sportovním dojmem a tak trochu připomínají kupé, potom pětidveřová umocňuje dojem funkčního a prostorného vozu.
Při kompaktních rozměrech (3,9 x 1,6 x 1,5 m) nabízí prostorný a flexibilní interiér, a to narostlo pouze do délky. Devatenáct milimetrů jde na vrub nových nárazníků.

Modernizací prošel pochopitelně také interiér s novými kvalitními materiály. Inovaci jsme zaznamenali rovněž v líbivém designu přístrojů. Volant může být buď čtyřramenný nebo tříramenný, po němž sáhnou sportovně založení řidiči.I přes poměrně skromné vnější rozměry má zavazadlový prostor objem 270 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1030 litrů.

VW Polo páté generace vyjíždí ve třech stupních výbavy – Trendline, Comfortline a Sportline. Základní verze zahrnuje mj. čelní airbagy, posilovač řízení, koučové brzdy a poprvé také ABS. Za příplatek nebo jako součást vyšších výbav obohacují parkovací systém, systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách, světlomety s funkcí „Commig home“ (světla svítí ještě určitou dobu po uzamčení vozu), hlavové a boční airbagy.
Bohatou nabídkou pohonných jednotek osloví Polo každého případného zájemce, který si může vybrat z pěti zážehových a čtyř vznětových motorů. Škála benzinových začíná u tříválců 1.2 s výkony 55 k, resp. 65 k, pokračuje přes čtyřválce 1.4 (75 k a 100 k) a končí u moderního agregátu 1.4 FSI (86 k) s přímým vstřikem paliva. V průměru si „řekne“ o 5,9 l na 100 km, ve městě jeho spotřeba klesá o 13 procent oproti konvenčním čtyřválcům.
Také turbodiesely začínají u tříválců, ovšem s objemem 1.4 s výkonem 70 k a 80 k a spotřebou 4,6 litru nafty na 100 kilometrů. Dále jsou k dispozici osvědčené jednotky 1.9TDi – 100 k a 130 k. Nejvýkonnější Polo se může pochlubit točivým momentem 310 N.m už při 1900 otáčkách za minutu.
Většina verzí je standardně kombinována s pětistupňovou mechanickou převodovkou, turbodiesel 1.9/130 k se šestistupňovou a pro verzi 1.4 (75 k) je k dispozici čtyřstupňový automat.
Pro prezentaci zvolil tentokrát importér VW poněkud netradiční prostředí, a to výletní loď, která s dvěma Poly na palubě brázdila Vltavu pod pražskými mosty v příjemném podvečeru. Závěrem nutno podotknout, že po čtyřhodinové plavbě se ani domů nikomu nechtělo. Zážitek z nového Pola byl tak dvojnásobný.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.