Cena s vysoce nadprůměrnou výbavou s benzinovým motorem 1.6/75 kW od 537 000 Kč, s naftovým 1.9 TDI/77 kW od 605 600 Kč

„Pokládáme tuto cenu s ohledem na kvalitu, koncepci a výbavu vozu za velmi dobrou startovní pozici na cenově výrazně orientovaném tuzemském trhu,“ říká David Liška, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group.
Už sériová výbava Trendline obsahuje mj. čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, antiblokovací systém kotoučových brzd ABS (včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu „dual rate“), poloautomatickou klimatizaci Climatic, autorádio RCD 300 s CD přehrávačem vpředu a 6 reproduktory, elektrické ovládání předních i zadních oken a zpětných zrcátek, posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šestnáctipalcová kola a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Další dva vyšší stupně výbavy obsahují např. výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a průvlak do zavazadlového prostoru pod zadní loketní opěrkou, modelům ve výbavě Comfortline nechybí ani tempomat, Jetta Sportline má litá kola a o 15 mm snížený sportovní podvozek.
Nová Jetta, vyráběná v mexickém závodu Volkswagen ve městě Puebla, je dlouhá 455 cm, což je o 17,8 cm více než vybíhající model Bora, který právě Jetta nahradí. Také šířka 178 cm je o 4,6 cm větší a výška vzrostla o 1,3 cm na 146 cm. O 6,5 cm se prodloužil také rozvor, a to na 258 cm.
Větší vnější rozměry přinesly prostornější pětimístný interiér. Efektivně využitelná délka prostoru pro nohy na zadních sedadlech se zvětšila o celých 5 cm a prostor pro hlavy se zvětšil o 2,4 cm. Tradičně silnou stránkou vozů Volkswagen Jetta byl velký zavazadlový prostor a nastupující model svými 527 litry (+ 72 l oproti modelu Bora) vysoce překračuje běžné hodnoty své třídy. Opěradlo zadního sedadla je standardně dělené v poměru 1/3 ku 2/3, opěradla po překlopení vytvářejí prakticky rovnou ložnou plochu.
Pro novou Jettu je připraveno celkem sedm motorů – čtyři zážehové a tři moderní turbodiesely. Výkonová škála těchto agregátů sahá od 75 kW/102 k až po 147 kW/200 k. Kromě základního motoru, kterým je zážehová šestnáctistovka 1.6/75 kW jsou všechny ostatní agregáty vybaveny systémem přímého vstřikování paliva (benzinu nebo nafty) do válců. Zákazníci tedy budou moci volit přímovstřikové zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW (115 k), 2.0 FSI/110 kW (150 k) a 2.0 Turbo FSI/147 kW (200 k) nebo vznětové motory TDI s přímým vstřikováním nafty o výkonech 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Posledně jmenovaný turbodiesel o výkonu 125 kW/170 k bude na trh uveden o něco později.
Motory TDI a Turbo FSI bude možno na přání kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. Šestistupňová automatická převodovka Tiptronic se bude na přání dodávat také do modelů poháněných zážehovými motory o výkonu 75 kW a 110 kW. Od podzimu 2005 budou TDI motory na přání vybavovány částicovými filtry DPF.
Dominantním designérským rysem nové Jetty je mohutná maska chladiče přizdobená chromem, který svým tvarováním a optickým napojením na V-prolisy v kapotě motoru netají příbuznost sedanu se sesterskými modely Passat a Golf GTI, jež jako první reprezentanti své stáje dostali novou „tvář“ značky Volkswagen. Podobně se pro Volkswagen stává příznačná stavba koncových světel z LED diod a nová Jetta má samozřejmě tuto technologii také.
Jetta je prodejně nejúspěšnějším evropským vozem na trhu USA. Za tímto postavením je nutné vidět především skvělou techniku atraktivního sedanu – ten totiž sdílí převážnou část technologií s modelem Golf, bestsellerem všech dob. Do dnešních dnů se po celém světě prodalo na 6,5 milionů vozů Volkswagen Jetta. S uvedením modelu nové – páté – generace se Volkswagen loučí s označením Bora a jeho kompaktní sedany ponesou opět tradiční jméno Jetta.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií