Tohle auto je nejdůležitějším modelem značky už od… snad odnepaměti. Volkswagen Golf patří k celosvětově nejprodávanějším automobilům vůbec a v Evropě žebříčky dlouhodobě vede. Od minulého roku je tu v nové, 8. generaci jako proud inovací, techniky a hospodárnosti.
Když se na něj podíváte, seznáte, že nevíte. Je těžké (ne)rozeznat nejnovější generace od těch předešlých a osmička je to důkazem. Vyznačuje se designem, který sice nepřekvapí, nicméně je charakterizován maximální aerodynamikou.
A technickou r(e)volucí.
Ano, 8. generace se naprosto vymyká všemu, co tu bylo předtím, a s mnoha poprvé… Je chytřejší, komfortnější, inteligentnější a je stále online. A navíc poprvé v historii nabízí mild-hybridní pohon eTSI.
Když si auta a města spolu povídají
Je to také první Golf síťově propojen se svým okolím prostřednictvím sériově dodávané komunikace Car2X (car to everything). Termín znamená komunikaci mezi autem a okolním světem, tedy dalšími automobily nebo infrastrukturou. Vidět můžete i zkratku V2X (vehicle to everything), která kromě automobilů zahrnuje i další vozidla, třeba MHD. „Jde o rádiovou technologii, pomocí níž vozidlo získává a zároveň poskytuje informace o sobě všemu, co je v okolí a týká se dopravy. Tedy ostatním autům, autobusům, tramvajím, vlakům, dále dopravní infrastruktuře, jako jsou semafory, jednotky na dálnici, které vyhodnocují hustotu provozu, a podobně. Pomocí V2X lze vyslat také požadavek na preferenci MHD či složek integrovaného záchranného systému,“ vysvětluje Ivo Herman ze společnosti Herman, která se specializuje na informační, odbavovací, komunikační a řídicí systémy MHD a veřejné linkové dopravy. Dokonalé pak je, že technologie Car2X se nachází ve všech výbavových liniích.
Emergency Assist
Car2X je jen první z řady asistenčních systémů, které předcházejí nehodám nebo nebezpečí. Novinka nabízí i volitelný asistent pro případ náhlého zdravotního selhání, tzv. „Emergency Assist“. Auto začne samo automaticky pracovat v případě, že neregistruje žádnou aktivitu řidiče. Jestliže systém i přes varování nezjistí žádnou odezvu, nadále zkouší přimět řidiče k reakci pomocí brzdných rázů, varovných tónů, varovné světelné signalizace a cyklického natáčení volantu a současně varuje spolujezdce i ostatní účastníky provozu. Nedojde-li k převzetí řízení, je vozidlo kontrolovaným způsobem zastaveno. V rámci možností systému je tak možné předejít nehodě.
Udržuje odstup a vidí ve tmě
To vše spolupracuje se vším – třeba s automatickou regulací odstupu, tedy adaptivním tempomatem ACC, nebo volitelným systém „Night Vision“. Kamera v infračerveném spektru monitoruje prostor před vozem do vzdálenosti cca 300 metrů a reaguje na teplo, které je vyzařováno tělem. Řidič pak na kombinovaném přístroji nebo na volitelné digitální přístrojové desce vidí odpovídající tepelný obraz. Jestliže nastane kritická jízdní situace, systém řidiče varuje. Získá tím další informace, díky nimž lépe rozpozná, zda se v jízdní dráze nachází člověk nebo např. srna, a to zejména v situaci, kdy máte z důvodu mlhy nebo deště omezený výhled.
Další asistent pro sledování dopravy v příčném směru využívá radarové senzory v přední části auta, které monitorují prostor před vozem a při rychlosti do 30 km/h varují prostřednictvím akustické a optické signalizace před rozpoznanými vozidly v příčném směru.
Benzin a elektromotor
Golf poprvé v historii nabízí i mild-hybridní pohon, složený z motoru TSI s objemem 1,0, nebo 1,5 litru a elektrickým systémem s napětím 48 voltů a 7stupňové dvouspojkové převodovky DSG. Výkon benzinového motoru je tak podporován startovacím generátorem, který je s agregátem propojen řemenem. Součástí systému je právě 48V lithium-ion baterie. Model s pohonem eTSI tak může jet bez zpomalování i s vypnutým spalovacím motorem. Při zpomalování navíc dochází k rekuperaci uvolněné kinetické energie, která je ukládána do 48V baterie. Díky oběma těmto vlastnostem je pohon eTSI ve srovnání s konvenčním TSI motorem značně úspornější.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas