VW Golf 1.4 TSI ACT – pan dokonalý?

Na test VW Golf jsem s moc těšil. V minulosti jsem dva golfy vlastnil.

První byl Golf III 2.8 VR6

– a druhý, v česku velmi oblíbený, Golf IV 1.9 TDI. S oběma jsem byl spokojený, ale vždycky jim k dokonalosti něco chybělo. Proto jsem byl zvědavý na poslední generaci lidového vozu.

Při pohledu na nový Golf

VW Golf 1.4 TSI ACT - pan dokonalý?
VW Golf 1.4 TSI ACT - pan dokonalý?
VW Golf 1.4 TSI ACT - pan dokonalý?

– musím říct, že je to dle mého názoru nejhezčí (sériový) golf, který kdy automobilka vyrobila. Není snad nic, co bych vozu vytknul. Bílá mu neskutečně sluší a hezké jsou i příplatkové sedmnáctipalcové ráfky. VW přitom nezkoušel žádné designové výstřelky, ale sází pěkně na jistotu. To se mi u tak tradičního modelu, jakým Golf bezesporu je, moc líbí.

A co platí o exteriéru, dá se říci i o interiéru.

Předchozí generace byly stále takové jako bez nápadu. Klasicky německy strohé, ale na druhou stranu plně funkční a poctivě udělané. Jenže interiér nového Golfu je opravdu snad nejhezčí, který během sedmi generací spatřil světlo světa. Šmrnc mu ještě dodává příplatkové lesklé obložení.

Dobrý je i multimediální systém s pětipalcovým dotykovým displayem. Ten poskytuje nejen informace o stavu vozidla, ale můžete si přes něj i vašeho Golfa nastavit: vypnout zapnout protiprokluz, nastavit osvětlení, zamykání apod. Pokud si ho propojíte přes bluetooth s mobilním telefonem, můžete listovat telefonním seznamem, volat nebo poslouchat hudbu, kterou v mobilu máte. Navíc, řada informací je dostupná i na menším displayi uprostřed přístrojového štítu mezi rychloměrem a otáčkoměrem.

V interiéru se cítíte velmi komfortně. V polokožených sedačkách se sedí dobře i díky nastavitelné délce sedáku. Budu se opakovat, ale opět: tahle křesla patří k těm lepším, které kdy Golf nabízel. Mají i „masážní funkci“. Za příplatek vás může masírovat bederní opěrka. Pomocí jednoduchého pohybu, kdy se postupně zasouvá, vysouvá a pohybuje pár centimetru nahoru a dolů, pomůže od strnulosti zad. Trošku mě zarazilo použití elektronické ruční brzdy. Absence té manuální sice může mrzet různé „závodníky“, ale já jsem si na ni zvykl docela rychle a méně zkušení řidiči ocení i asistenta na rozjezd do kopce.

Konstruktéři sedmé generace populárního vozu odvedli dobrou práci i v aerodynamickém tunelu. I při rychlostech nad maximální povolenou rychlost na českých dálnicích neproniká do interiéru téměř žádný hluk.

A tím se dostáváme k tomu, jak golf jezdí.

Náš testovací vůz měl pod kapotou benzínovou „jedna čtyřku“ s turbem a výkonem 103 kw (140 koní). Tento motor byl navíc vybaven systémem „odpojování“ válců. Zjednodušeně řečeno, pokud pojedete s lehkou nohou na plynu, systém pozná, že nepotřebujete plný výkon a do dvou válců ze čtyř prostě nepůjde palivo. VW si od toho slibuje spotřebu menší o téměř půl litru.

Podle údajů výrobce by měla být průměrná spotřeba 5.8 litrů na sto kilometrů. Moc se mi jí nechtělo věřit, a tak jsem opět zkusil svůj testovací okruh s mixem zaplněného velkoměsta, dálnice a cest prvních tříd.

Vynuloval jsem počítadlo a vydal se na téměř 170 km dlouhou cestu. Snažil jsem se nebýt brzdou provozu, ale zároveň nepřekračovat zbytečně rychlostní limity. A výsledek? 6.2 l na 100km což je i tak skvělé číslo. S lehčí nohou na plynu by se dalo jet i s menší spotřebou, ale 1,4 turbo poskytuje slušný zátah na jakýkoliv rychlostní stupeň (i na šestku při dálničních rychlostech) a rád jsem ho využíval.

Až potud to vypadá, že Golf sedmé generace je dokonalé auto.

Skvěle vypadá zvenku i zevnitř, dobře jezdí a moc „nežere“, jenže je tu jedno velké ALE¨.

Při přejezdu nerovností, kterých na našich drahých cestách není málo, mlátí hlavně zadní víceprvková náprava. Prostě je hlučná. Možná to byla chyba jen našeho testovacího vozu, možná za to může příplatkový sportovní podvozek, ale i moje soukromá deset let stará alfa romeo tlumí nerovnosti podstatně lépe. A to golf stojí v naší výbavě přes 550.000 Kč. U auta za takovou cenu bych něco podobného nečekal. Ještě mě napadly dva důvody. Buď předchozí novináři vůz (během necelých 15.000 km) zničili, nebo za to může zadní „podlaha“ v zavazadlovém prostoru. Abych druhou možnost vyloučil, zatížil jsem ji plnými kufry, ale ani to nepomohlo.

Druhou negativní věcí byla poměrně malá palivová nádrž – jen na 50 litrů. Při delších cestách tak musíte častěji tankovat. Ale to už je jen taková malá kaňka.

Škoda, nebýt těchto „chyb“ dostal by ode mne Golf maximální hodnocení. Ale i tak je to pořád skvělé auto a svého kupce si určitě najde. Vždyť u nás je to stále jedno z nejoblíbenějších aut. Benzínová 1.4 Turbo je skvělým kompromisem mezi výkonem a spotřebou. Nemáte-li rádi naftu, ale přitom chcete jezdit relativně úsporně, je to dobrá volba. Jízdní vlastnosti jsou dlouho neutrální, a kdo chce sportovnější svezení, zvolí silnější motor.

Konkurencí novému Golfu

– je hlavně Škoda Octavia, která sice nabízí o něco horší jízdní vlastnosti – hlavně kvůli zadnímu převisu – ale naopak má díky němu větší kufr.

Konkurencí koncernovým vozům ale pak může být nenápadný Hyundai i30. Ten u českých zákazníků boduje hlavně cenou poměrem k výbavě.

model VW Golf 1,4 T ACT Škoda Octavia 1,4 T Hyundai i30 1,6 GDI
objem 1 395 ccm 1 395 ccm 1 591 ccm
max.výkon 103 kW 103 kW 99 kW
při 6 000 ot/min 6 000 ot/min 6 300 ot/min
max.toč.moment 250 Nm 250 Nm 164 Nm
při 1 500 – 3 500 1 500 – 3 500 4 850
převodovka 6st. manuální 6st. manuální 6st. manuální
max. rychlost 212 km/h 215 km/h 195 km/h s omezovačem
zrychlení 0-100 km 8,4 s 8,4 s 9,9 s
spotřeba na 100 km
město 6,4 l 6,7 l 7,7 l
mimo město 4,5 l 4,9 l 4,6 l
kombinace 5,2 l 5,5 l 5,7
objem nádrže 50 l 50 l 53 l
rozměry
délka 4 255 mm 4 659 mm 4 300 mm
výška 1 799 mm 1 814 mm 1 780 mm
šířka 1 452 mm 1 461 mm 1 470 mm
rozvor náprav 2 637 mm 2 686 mm 2 650 mm
hmotnost
pohotovostní 1 293 kg 1 255 kg 1 268 kg
užitečná 487 kg 625 kg 552 kg
objemy kufru
základní 380 l 590 l 398 l
maximální 1 280 l 1 580 l 1 316 l
ceny
motor a výbava 1,4 TSI Comfortline 1,4 TSI Ambition 1.6 GDI Trikolor
Cena s DPH 440 900 Kč 459 900 Kč 345 990 Kč

Golf ale nebude tak rychle ztrácet na hodnotě a image jejich majitele je v České republice také jiná.

Viktor Tamayo, Periskop

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...