Pokud uvažujete o menším autě s úsporným motorem,
– má pro vás Volkswagen hodně zajímavou nabídku. VV Eco Up! s motorem na stlačený zemní plyn CNG.
Upřímně, VW Eco UP! jsem párkrát na cestě viděl ale nikdy mě neoslovil natolik, abych toužil po tom ho řídit, natož vlastnit. A vida, stačilo prvních pár kilometrů a změnil jsem radikálně svůj názor.
Design je subjektivní záležitost.
Na první pohled VW Eco Up! svým vzhledem až tak nezaujme, ale čím déle budete s malým úsporným Volkswagenem trávit čas, tím víc se vám bude líbit. A to nejen z venku, ale také zevnitř. Interiér našeho vozu byl v bílo-černé kombinaci a musím říct, že se líbil každému, komu jsem ho ukazoval. Plasty jsou sice tvrdé, ale kvalitně zpracované. Je jasné, že se jedná o levné auto, ale VW se to snaží úspěšně zamaskovat. Sedadla jsou dostatečně pohodlná nejen na cestování po městě. Překvapivě je zde i dost místa na dvou zadních sedadlech. Ale na cestu k moři to opravdu není.
Možná hlavním důvodem, proč možná budete chtít toto auto, je spotřeba.
Díky pohonu na CNG, dokáže jezdit Eco Up! za méně než 1 korunu na kilometr! A to je při dnešní ceně pohonných hmot skvělý výsledek.
Vůz pohání upravený litrový motor s výkonem 50 kW (68 koní) a má nádrž na 11 kg stlačeného zemního plynu. Na ni ujedete v pohodě přes 400 km. V případě, že vám plyn dojde, Eco Up! si sám přepne na benzín a začne ho čerpat z 10 litrové rezervy. O nic se nemusíte starat. Vše probíhá automaticky.
Ideální auto do města nebo na každodenní dojíždění do práce. Ale co když budete chtít jet někam dál? Zvlášt když náklady na kilometr jsou tak nízké?
Zkusil jsem, jak zvládne EcoUp! jízdu z Prahy až na oblíbené místo našeho prezidenta Vysočinu – do Žďáru nad Sázavou. Ale abych otestoval spotřebu a výkon, zvolil jsem jižní trasu po dálnici D1 a sjezd na exitu 119 u Velkého Beranova.
I ve třech lidech a s plným kufrem (který má objem 251 litrů a po sklopení sedaček až 951 l) měl motor relativně dost výkonu. Musíte ho občas sice více vytáčet, ale pokud si nastavíte tempomat na 120 km/h, nebudete mít problém ani v táhlých stoupáních. Podvozek, i vzhledem ke krátkému rozvoru, překvapivě není uskákaný ani na panelech. A nezklame ani na okreskách. Také brzdy jsou velmi dobré a osobně se mi daleko lépe dávkují než například u Škody Octavia.
A výsledná spotřeba?
Dle palubního počítače jsem trať dlouhou 175 km projel s průměrnou spotřebou 3,5 kg CNG. To znamená, že cesta mě vyšla na cca 170 Kč a možná by to bylo ještě méně, nebýt 18km dlouhé zácpy hned za Prahou. Fantastická hodnota!
Kromě spotřeby se mi líbil i připlatkový navigační systém, který umí zobrazit také hodnoty palubního počítače a při zařazení zpátečky ukáže i vzdálenost od překážky. Bez problémů s ním zaparkuje i méně zkušený řidič. Systém se navíc dokáže propojit s vaším chytrým telefonem a kromě volání dokáže přehrát z mobilu i hudbu.
Za co bych ale Volkswagen rozhodně nepochválil je šetření na nepravém místě.
Zcela absurdní je absence dvou provázků, které zvedají zadní plato při otevření kufru. Vše musíte dělat ručně a budete to dělat často, protože jinak je otvor kufru kvůli vysoké nakládací hraně relativně úzký.
Nepotěší ani to, že elektrické ovládání oken není podsvětleno a pokud jedete sám a chcete z místa řidiče spustit spolujezdcovo okno, musíte se natáhnout k jeho dveřím.
Všechny tyto nedostatky jsou ale rychle zapomenuty, když dojedete k čerpací stanici a za plnou nádrž CNG nezaplatíte ani 300,- Kč
Volkswagen si cení tento vůz
– na 272.900,- Kč … Pak už ale jenom šetříte. Nejen peněženku, ale díky ekologickému pohonu i životní prostředí.
Viktor Tamayo, Periskop
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií