Ve vozech Volkswagen Golf a Bora se objevuje zážehový čtyřválec se šestnáctiventilovou hlavou 1.6 16V o výkonu 77 kW (105 k) a Passat dostává motor 1.9 TDI/85 kW se zvýšeným točivým momentem.
Moderní zážehový šestnáctiventilový agregát 1.6 o výkonu 77 kW (105 k) dosahuje nejvyššího točivého momentu 148 N.m při 4500 min-1 a proti známému motoru 1.6/74 kW (100 k) s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,5 s a dokáže vyvinout rychlost až 192 km/h. VW Bora si ve stejných disciplínách zapisuje výkony 11,3 s a 192 km/h.
I přes lepší výkonové parametry se tvůrcům nového motoru podařilo v porovnání s agregátem 1.6/74 kW snížit jeho spotřebu o 11 procent. VW Golf 1.6 16V a Bora spotřebují v průměru 6,8 l benzínu na 100 km jízdy, resp. 6,9 l/100 km.
Konstruktéři motorů automobilky Volkswagen si vzali do práce také oblíbený turbodiesel 1.9 TDI/85 kW (115 k) vozu Passat, který je charakteristický svým sofistikovaným systémem přímého vstřikování paliva do válců „čerpadlo – tryska“. Tím se podařilo zvýšit jeho točivý moment až na 310 N.m, který je k dispozici v 1900 min-1. Nově naladěný motor 1.9 TDI/85 kW se připojuje k manuální šestistupňové převodovce, nebo k samočinné pětistupňové převodovce Tiptronic.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií