„Chceme vyhrát – jsme perfektně připraveni,“ prohlásil Kris Nissen, šéf sportovní divize automobilky Volkswagen, před startem letošní Rally Dakar. A první etapy největšího automobilového dobrodružství, jak se legendárnímu pouštnímu maratonu přezdívá, ukazují, že nemluvil do větru: Carlos Sainz, který pilotuje jeden z nových speciálů Race Touareg 2, se hned od startu první etapy usadil v čele celkové klasifikace a první pozici si udržel i po druhé etapě z Portimaa do Malagy! Po třetí etapě je v absolutní klasifikaci sice třetí, ale na vedoucího jezdce má ztrátu pouze 56 vteřin.
Volkswagen do letošní Rally Dakar nasadil historicky nejsilnější tým pěti posádek s vozy Race Touareg 2. Jejich piloty jsou ti nejzkušenější jezdci:
- Carlos Sainz, světový rallyový šampion a co do počtu vyhraných podniků nejúspěšnější jezdec světových soutěží
- Bruno Saby, úřadující světový šampion seriálu FIA Cross Country Rally
- Jutta Kleinschmidtová, vítězka „Dakaru“ 2001
- Giniel de Villiers, který pro Volkswagen vybojoval dvě druhá místa v šampionátu Cross Country Rally 2005
- Mark Miller, rallycrossový specialista, nováček týmu Volkswagen, který má ovšem velké zkušenosti z předchozích startů na „Dakaru“
Po třetí etapě Rally Dakar 2006 má Volkswagen čtyři posádky v první desítce v kategorii automobilů, ve které se o vítězství pokouší celkem 174 týmů: Bruno Saby je na 3. místě se ztrátou na vedoucího jezdce pouze 54 vteřin, Carlos Sainz na 4. (ztráta 56 vteřin), Jutta Kleinschmidtová na 5. místě (ztráta 57 vteřin) a Mark Miller na 7. místě se ztrátou 3 minuty a 18 vteřin. Giniel de Villiers je v absolutní klasifikaci na 12. místě se ztrátou 4 minuty 33 vteřin..
„Tým pracuje perfektně, ale do cíle zbývá ještě téměř osm tisíc kilometrů,“ hodnotí situaci racionálně Kris Nissen. „Konkurence má letos také mimořádně silné týmy a je nám jasné, že to bude souboj o každou sekundu!“
Na start letošního Dakaru se postavil rekordní počet 475 posádek (174 automobilů, 232 motocyklů, 69 kamionů). Kolonu závodníků sleduje 108 asistenčních vozů a 129 servisních nákladních automobilů.
Do pouště opět s naftou
I v letošním ročníku Rally Dakar jedou piloti týmu Volkswagen se speciály Race Touareg, ovšem v jejich druhé vývojové podobě. V průběhu loňského roku upravili konstruktéři především zavěšení kol a pozměnil se i design přední části. Přepracovaný interiér je ještě lépe ergonomicky řešený. Samozřejmě i Race Touareg 2 je poháněný pětiválcovým turbodieselem 2.5 TDI o výkonu 260 k, který pohání všechna čtyři kola. Podaří-li se týmu automobilky Volkswagen v letošní Rally Dakar zvítězit, zapíše se TDI motor navždy do historie motoristického sportu jako první diesel, který v kategorii automobilů dokázal tuto extrémně náročnou soutěž vyhrát!
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií