Divácky velmi atraktivní podívanou uplynulé sezóny byl například značkový pohár ADAC VW New Beetle Cup, který obohacoval program německého mistrovství cestovních vozů STW. Od jara do podzimu bojovaly dvě desítky jezdců za volanty technicky identických vozů Volkswagen New Beetle o celkové vítězství. Výhra byla lákavá – zbrusu nový Volkswagen New Beetle.
Péče jako v F1
Závodní vozy Volkswagen New Beetle pro ADAC VW New Beetle Cup jsou poháněny zážehovým šestiválcovým motorem 2.8 V6 o výkonu 150 kW/204 k. Výkon napříč uloženého šestiválce se přenáší na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Celkem 1200 kg těžké vozy krotí čtveřice kotoučových brzd ATE, do brzdového okruhu je zařazen také protiblokovací systém ABS. 408 cm dlouhé, 177 cm široké a 145 cm vysoké závodní vozy Volkswagen New Beetle obouvají na osmnáctipalcová kola speciální pneumatiky Pirelli rozměru 235/625-18.
O přípravu a údržbu všech dvaceti závodních strojů se stará oddělení Volkswagen Motorsport z Hannoveru, což je výhodné pro jezdce, kteří si nemohou dovolit sestavit a financovat vlastní přípravný tým. Každý startující pouze na začátku sezóny musel složit vklad 100 000 DEM a za to se mu dostávalo péče ne nepodobné servisu v zavedených týmech F1.
Po desetikolovém šampionátu, který kompletně přenášel německý sportovní TV kanál DSF, se nakonec z celkového vítězství (a nového vozu Volkswagen New Beetle) radoval německý pilot Erik Schwanz.
Nafta proniká i na závodní okruhy
Přeplňované vznětové motory TDI automobilky Volkswagen jsou dnes uznávaným etalonem pro hodnocení vznětových agregátů v osobních automobilech. Skvělé výkonové parametry a obdivuhodná hospodárnost – to jsou hlavní trumfy TDI motorů Volkswagen. TDI motory Volkswagen se však dokázaly prosadit nejenom u racionálních zákazníků, ale i na závodních okruzích…
Na start legendárního čtyřiadvacetihodinového vytrvalostního závodu na Nürburgringu se letos dostavilo rekordních 246 týmů s vozy třiceti různých značek. Šest stovek jezdců ze sedmnácti zemí přijelo bojovat o vavříny z tohoto tradičního závodu, který dlouhé roky patří k vůbec nejnáročnějším sportovním podnikům v Evropě.
Před bezmála devadesáti tisíci diváky vyrazily na těžkou trať na Nürburgringu také dva vozy Volkswagen Bora R-TDI, poháněné přeplňovaným vznětovým pětiválcem o objemu 2,5 l o výkonu přes 185 kW/250 k. S jedním vozem přijel z Hannoveru tým VW Motorsport, který angažoval tovární jezdce Kris Nissena, Jean-Francoise Hemroulla a Raimunda Baumschlagera. Druhý vůz Volkswagen Bora nasadil tým VW Motorsport Italia, který angažoval bývalého pilota F1 Maura Baldiho, Dennyho Zarda a Waltera Santuse.
Volkswageny Bora R-TDI si stále udržovaly kontakt s vedoucími posádkami, Krise Nissen dokonce časem 9:24 min zajel nejrychlejší kolo ve své kategorii vozů s alternativním palivem. Volkswagen Bora R-TDI německého týmu VW Motorsport nakonec obsadil ve své kategorii skvělé čtvrté místo, což odborníci považují u poprvé nasazeného vozu za skutečně vynikající výsledek.
převzato z Volkswagen magazínu – zima 1999/2000
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií