Jednou z obdivovanějších hvězd loňského lednového autosalonu v severoamerickém Detroitu byla studie originálního minibusu Volkswagwn Microbus. Tehdy ovšem málokdo dokázal odhadnout, zda se tento projekt podaří zavést do sériové výroby nebo zda zůstane pouze u designerského konceptu. Vedení

koncernu Volkswagen minulý týden rozhodlo, že tento víceúčelový vůz, kombinujících výrazný design a maximální funkčnost s komfortem cestovních limuzín, do výroby zařazen bude a že se bude vyrábět v Hannoveru.
Výroba modelu Microbus v Hannoveru má v sobě i určitou symboliku: Přibližně před půlstoletím z výrobní linky hanoverského závodu sjel první minibus Volkswagen. Minibusy Volkswagen přitom nikdy nebyly vnímány pouze jako dopravní prostředky, ale staly se emotivním kultovním objektem. Pozitivní reakce návštěvníků autosalonů, kde byl koncept Microbus představován, spolu s marketingovými průzkumy ukázaly, že Microbus má předpoklady navázat na úspěchy svých předchůdců.
Koncept minibusu budoucnosti Microbus, představený poprvé na mezinárodním autosalonu v severoamerickém Detroitu v lednu roku 2001, navrhlo a připravilo kalifornské designerské a vývojové středisko automobilky Volkswagen. I když je prototyp Microbus prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi, svým designem se zřetelně odvolává na tradici minibusů značky Volkswagen. Tu zahájil už v roce 1950 první minibus postavený na bázi modelu Transporter první generace. Tento vůz získal mimořádnou popularitu na všech kontinentech a v mnoha zemích se stal pro svoji příslovečnou spolehlivost, přizpůsobivost a nenáročnost doslova legendou. Microbus si z této tradice bere to nejlepší a po svém aktualizuje pojmy jako „svoboda pohybu“ či „osobitý vzhled“.
Kalifornské designerské studio postupovalo podobně, jako když před časem připravovalo projekt New Beetle: Také Microbus je zcela osobitý a přitom řadou detailů zřetelně připomíná svého předchůdce. Přitom však tvůrce konceptu Microbus nelze obvinit z nedostatku invence nebo z plagiátorství – vzhled prototypu je naprosto originální s výraznými stylistickými prvky: například xenonovými čelními světlomety, křivkou bočních oken, nebo velkými posuvnými dveřmi, které se otvírají pomocí elektromotorů po stisknutí tlačítka. Dynamický vzhled konceptu Microbus umocňují výrazné lemy podběhů speciálních dvacetipalcových kol z lehkých slitin.
Sedadla v interiéru prototypu Microbus jsou uspořádána do třech řad, přičemž prostřední sedadla lze otáčet kolem svislé osy. Zadní řada sedadel je koncipována jako jednoduchá lavice. K technickým zajímavostem projektu Microbus patří také například mikrokamera, která pomocí sedmipalcového monitoru ve středové konzole zprostředkovává řidiči dokonalou informaci o situaci za vozem. Pro sledování televizního vysílání nebo přehrávání videokazet slouží další čtyři monitory zabudované do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií