Volkswagen bude vyrábět „jednolitrový“ dvoumístný vůz XL1 se spotřebou 0,9 l/100 km

Díky hybridnímu systému s vnějším dobíjením (plug-in hybrid) dokáže navíc překonat vzdálenost až 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem, a tím s nulovými lokálními emisemi.

Volkswagen bude vyrábět „jednolitrový“ dvoumístný vůz XL1 se spotřebou 0,9 l/100 km
Volkswagen bude vyrábět „jednolitrový“ dvoumístný vůz XL1 se spotřebou 0,9 l/100 km
Volkswagen bude vyrábět „jednolitrový“ dvoumístný vůz XL1 se spotřebou 0,9 l/100 km

Svým konstrukčním řešením

Volkswagen bude vyrábět „jednolitrový“ dvoumístný vůz XL1 se spotřebou 0,9 l/100 km

– se XL1 hlásí k pojetí čistokrevných sportovních vozů s nízkou hmotností (795 kg), dokonalou aerodynamikou (cx = 0,189) a nízkým těžištěm (výška vozu 115 cm). Hospodárnému Volkswagenu proto stačí asketický výkon 6,2 kW k tomu, aby po rovině udržoval konstantní rychlost jízdy 100 km/h. V elektrickém režimu se Volkswagen XL1 spokojí s méně než 1 kWh na deset kilometrů.

Nový Volkswagen XL1 se může pochlubit rekordně nízkou hodnotou emisí CO2 pouhých 21 g/km díky lehké konstrukci ze světa high-tech, perfektní aerodynamice a hybridnímu systému s možností vnějšího dobíjení (plug-in), který je tvořen dvouválcovým motorem TDI s výkonem 35 kW, elektrickým motorem s výkonem 20 kW, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a lithium-iontovým akumulátorem. XL1 přitom dokáže jet rychlostí až 160 km/h a v případě potřeby zrychlí z klidu na 100 km/h za 12,7 sekundy. A spotřeba 0,9 l/100 km je dosud nerealizovaným špičkovým výkonem, jímž Volkswagen nově definuje to, co je v automobilové konstrukci technicky proveditelné.

Navzdory enormní hospodárnosti modelu XL1

– se podařilo navrhnout pro karoserii praktičtější uspořádání než u dvou předešlých prototypů. Zatímco v prvním „jednolitrovém“ vozu, představeném v roce 2002, a v prototypu L1, prezentovaném v roce 2009, seděli řidič a spolujezdec z důvodu aerodynamiky vozu ještě za sebou, mohou oba cestující v novém modelu XL1 usednout vedle sebe jen s mírným přesazením.

Volkswagen XL1

– je 389 cm dlouhý, 167 cm široký a jen 115 cm vysoký. Podle obvyklých měřítek ve světě osobních vozů to jsou extrémní míry. Pro srovnání: současné Polo je delší o 8 cm a o 1 cm širší, je však o 31 cm vyšší. Dokonce i čistokrevný sportovní vůz, jakým je roadster Porsche Boxster, je o pozoruhodných 13 cm vyšší. Patřičně neobyčejný je proto i vzhled modelu XL1 – je to vůz budoucnosti, vyráběný pro současnost.

Více na

a

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...