Vývoj této pneumatiky probíhal na základě technické specifikace výrobce Volkswagen Group, exkluzivně určené pro nové elektrické CUV vozidlo, které bylo vystaveno na letošním mezinárodním automobilovém veletrhu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Čtyřdveřový čtyřkolový vůz
– je prvním vozidlem typu CUV s elektrickým pohonem od výrobce Volkswagen, jedná se o kombinaci vozů typu Coupé a SUV.
Koncepční pneumatika na voze Volkswagen I.D. Crozz II
– představuje znovu interpretaci inovativních pneumatik z vývojářské dílny Hankook pro elektrická vozidla brzké budoucnosti. Antracitová barva směsi, z které je pneumatika vytvořena, výborně doplňuje avantgardní provedení vozidla. Určitý poměr bíle zabarveného pojiva s obsahem sazí ve směsi, z které je vyroben speciální běhoun a bočnice, jsou podstatou zajímavého zabarvení. Vložka na bočnici pneumatiky, přizpůsobená provedení pneumatiky, poskytuje vizuální kontrast a lze ji považovat za přínos harmonického souznění mezi pneumatikou a ráfkem.
Jednou z mimořádných vlastností koncepční pneumatiky
– pro vůz Volkswagen I.D. Crozz II je speciální výroba běhounu z vyhřívané formy, která se používá také pro výrobu běžných pneumatik na silniční komunikace. Většinu výrobního procesu lze tak kompletně automatizovat, což pro výrobu představuje zcela nové možnosti. Doposud si výroba koncepčních pneumatik běžně vyžadovala precizně náročné manuální vyřezávání dezénu do hladkého povrchu pneumatiky, které se vzhledem podobají hladkým pneumatikám. Výroba pneumatik pro vůz I.D. Crozz II si vyžádala manuální kroky pouze při upevňování vložky bočnice.
Rozměry koncepčních pneumatik odpovídají
– svými rozměry 245/45R21 běžným pneumatikám (I.D.: 215/45R20, I.D. Buzz: 235/45R22). Velký průměr pneumatiky v poměru k její šířce ztělesňuje štíhlou a vysokou siluetu. V porovnání s běžnými pneumatikami tak dochází k nižšímu odporu vzduchu v poměru ke kontaktní ploše s vozovkou. Výsledkem je optimální úspora hnací energie společně s nižším valivým odporem. Kromě toho je velký průměr méně náchylný k deformaci pneumatiky, což se projevuje pozitivně na valivém odporu. Rozměr styčné plochy s vozovkou, která je velmi důležitá pro brzdný výkon, trakci a příčnou stabilitu, je navzdory úzké pneumatiky relativně velká. V důsledku toho není nutné dělat žádné kompromisy ohledně výkonnosti pneumatiky v souvislosti se složením běhounu pro vysokou přilnavost k vozovce.
Ing. Klaus Krause, ředitel Evropského Technického Centra Hankook v Hannoveru, v Německu zdůrazňuje:
„Máme radost, že jsme se mohli společně podílet na tomto projektu s výrobcem automobilů Volkswagen. Vývoj vozidel s elektrickým pohonem bude v brzké budoucnosti definovat také nové požadavky na vlastnosti a funkčnost pneumatik. Valivá hlučnost pneumatiky se stane klíčovým faktorem s ohledem na skutečnost, že se nebude vyskytovat hlučnost spalovacího motoru. Valivý odpor se bude muset snížit v důsledku omezování energetických ztrát. Nicméně budoucí generace Hankook pneumatik bude poskytovat stejně vysokou míru bezpečnosti jako pneumatiky, které používáme v dnešní době.“ Barevné pneumatiky, kterými jsou vybavená vozidla Volkswagen I.D., I.D. Buzz nebo I.D. Crozz II aktuálně neobstojí na konkurenčních trzích z důvodů nákladné výroby, avšak to neznamená, že je nelze vyrábět pro koncepční vozidla: „Barevné pneumatiky zvýrazní vizuální aspekty vozidel po všech směrech. Zdůrazní vlastnosti vozidla a kupujícím poskytují další možnosti v rámci individuálního vybavení vozidel. Aktuální koncepty elektrických vozidel prezentují, co bude možné realizovat v brzké budoucnosti.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií