Ten, kdo na takový závod přijde poprvé, stojí u trati v němém úžasu nad tím , co všechno jsou jezdci schopni se svými motocykly dokázat. A ten, kdo na závod přichází s tím, že už ví co ho čeká, může pocity toho prvního jen potvrdit. Přidá-li se ke všemu ještě krásné počasí, mohou být organizátoři společně s diváky jen a jen spokojeni. Ne tak zcela jezdci, kteří pro mračna prachu na trati, hlavně těsně po startu, měli ztíženou orientaci. Pořadatelé sice dělali co mohli, ovšem vydatně kropenou trať jim sluneční paprsky vysychaly prakticky pod rukama. Každopádně se první závod “JIM BEAM CUPU 98” vydařil.
S tímto konstatováním jistě souhlasí za svoji osobu i vítěz kubatury 250 ccm Petr Kuchař z nově ustaveného JIM BEAM TEAMu, který v obou finalových jízdách nenašel přemožitele a soupeřům jasně naznačil, že to se ziskem hattriku v tomto seriálu myslí vážně. V dobré náladě proto odpověděl na několik otázek, které jsme mu položili na závěrečné tiskové konferenci s nejúspěšnějšími závodníky.
PERISKOP: Petře, je vítězství v prvním závodě JIM BEAM CUPU 98 pro Vás důležitým krokem k obhajobě vítězství?
“Ano, začalo to skutečně hezky i když, jak jsem říkal před startem, měl jsem z úvodního závodu obavy, protože nejsem stoprocentně zdravý a potom, že se jelo v Benátkách. Z těchto důvodů jsem ve vítězství moc nevěřil, ale zase jsem jel se snahou udělat co nejlepší výsledek, abych v prvním závodě moc neztratil. Teď jsem tedy nadmíru spokojený”.
PERISKOP: Co měla znamenat vaše poznámka: “jelo se v Benátkách”? Máte k této trati nějaké výhrady?
“Atraktivní skoky sice má, ale je na superkros příliš rychlá, spíš připomíná klasický motokros. Je zde jedna krátká roleta a na všechno má člověk hodně času a moc místa”.
PERISKOP: Která z našich typických superkrosových tratí vám tedy nejvíce vyhovuje?
“Na rovinu říkám, že bučovická, ale rovněž košetická a karlínská už se také blíží těm speciálním tratím, které jsou v cizině”.
PERISKOP: Koho považujete za svého největšího soupeře v celém seriálu?
“Především Mirka Kučírka i přesto, že se mu tentokrát tak nevedlo, v dalších závodech mě jistě více pozlobí i Willy Formanek. Ronnie Grosskopf zatím v loňské pohodě není, ale i on čeká na příležitost”.
PERISKOP: Co pro vás, jako specialistu motokrosaře znamená superkros?
“Musím přiznat, že se za specialistu motokrosaře nepovažuji, jezdím obojí, superkros mi však víc sedí, protože má krátké rychlé rozjížďky a to mi vyhovuje. Každopádně je výbornou průpravou pro motokros a doporučoval bych ho mladým začínajícím jezdcům. Byl bych samozřejmě moc spokojený, kdyby se mi podařilo zvítězit v mistrovství potřetí za sebou a nebudu zakrývat, že díky firmě JIM BEAM se starty v jejím poháru, jako v jediném mistrovství u nás, finančně vyplatí”.
PERISKOP: Odskočme si na závěr našeho rozhovoru na světové tratě. Jak jste zahájil mistrovství stopětadvacítek?
“Moc slavně ne, na úvodním podniku ve Španělsku se mi vzhledem ke zdravotním potížím příliš nedařilo, ale v dalším závodě ve Slovinsku už budu doufám zdráv a rád bych odtamtud přivezl první body”.
125 ccm junior | 1. Vojtěch Brumla (Aral Honda Sandra team, Honda) 2. Petr Bartoš (Jim Beam team, Suzuki) 3. Jiří Čepelák (LR Cosmetic racing team, KTM) 4. František Brumla (LMJ sport Strakonice, Suzuki) 5. Petr Masařík (ASC Dukla Praha, Honda) 6. Lukáš Boštík (Ladiex racing team Náchod, Yamaha |
---|---|
250 ccm | 1. Petr Kuchař (Jim Beam team, Honda) 2. Willy Formanek (LR Cosmetic racing team, Honda) 3. Miroslav Kučírek (Jim Beam team, Honda) 4. Petr Bartoš (Jim Beam team, Suzuki) 5. Vojtěch Brumla (Aral Honda Sandra team, Hond 6. Jiří Čepelák (LR Cosmetic racing team, KTM) |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií