Atraktivní design, špičkové technologie a bohatá výbava posouvají nový Multivan do kategorie luxusně koncipovaných vozů, po bok modelů Phaeton nebo Touareg. Tento model nechce oslovit pouze zájemce o tradiční van, ale má ambice přilákat i klientelu z jiných segmentů.

Nejsilnější stránkou modelu Multivan je jeho obdivuhodná přizpůsobivost – základní filozofií tvůrců tohoto vozu bylo heslo „vše je možné, neexistují žádné hranice“. Stěžejním pilířem obdivuhodné flexibility modelu Multivan jsou jeho speciální kolejničky v podlaze. Ty umožňují libovolné rozmísťování samostatných sedadel, celých lavic nebo malého stolečku kdekoli v prostoru za předními sedadly. Do těchto kolejniček lze také upnout např. držáky bicyklů.
Všechna sedadla mají vlastní tříbodové bezpečnostní pásy, nový Multivan je také prvním vozem své kategorie, který může být vybaven bočními airbagy i pro zadní sedadla. Velmi praktické jsou rozměrné posuvné dveře v obou bocích vozu.
Nový Volkswagen Multivan nabízí pozoruhodně prostorný interiér, jeho vnější rozměry jsou však plně srovnatelné s vozem kombi střední třídy – délka: 4,89 m, šířka: 1,91 m, výška: 1,94 m.
Pro pohon Multivanu budou zákazníci moci volit ze dvou benzinových motorů o výkonech 85 kW až 170 kW (115 k až 230 k) nebo třech moderních naftových motorů o výkonech od 77 kW až 128 kW (104 k až 174 k). Velký zájem určitě vzbudí nový pětiválec o objemu 2,5 l s přímým vstřikováním nafty, který se chlubí točivým momentem (podle specifikace a požadavků zákazníků) 340 až 400 Nm! Všechny modely s pěti- a šestiválcovými motory jsou vybaveny šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Vyspělé zavěšení kol a mimořádně tuhá karoserie propůjčují novému modelu Multivan jízdní vlastnosti plně srovnatelné s moderními osobními vozy. Nový Multivan má vpředu závěsy McPherson, zadní kola jsou vedena diagonálními rameny a odpérována vinutými pružinami v uspořádání Miniblok se separátně uloženými tlumiči. Masivní stabilizátor zabraňuje přílišnému naklánění vozu v prudkých zatáčkách, komfort jízdy umocňují tlumiče měnící svoji tuhost v závislosti na zatížení vozu. U všech kol má Multivan kotoučové brzdy s disky o průměru 16“ nebo 17“. Do brzdového okruhu je standardně zařazený čtyřkanálový protiblokovací systém ABS, nechybí ani elektronická závěra diferenciálu a protiprokluzové zařízení ASR. Šestiválcové modely jsou standardně vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP (ostatní verze jej mohou dostat na přání).
Ke specialitám nového modelu Multivan patří také např. klimatizační jednotka Climatronic, která dovoluje separátní nastavování teploty v jednotlivých částech interiéru. Technickou zvláštností je také unikátní systém DVE (Digital Voice Enhancement), který prostřednictvím reproduktorů a šesti mikrofonů rozmístěných ve stropním obložení umožňuje bezproblémovou vzájemnou komunikaci všech pasažérů i řidiče.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií