


Svalnatý pickup z Hannoveru
– s délkou 5,25 metru, šířkou 2,22 metru a prostornou jednoduchou kabinou SingleCab v kombinaci s rozšířením podběhů kol o téměř 6 cm a snížením světlé výšky o 8 cm má pod kapotou třílitrový motor V6 TDI. Enormní točivý moment 600 N.m je přenášen na čtyři trvale poháněná kola prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky. Studie Amarok Wörthersee 2013 dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy. To je slušná dynamika u automobilu, na jehož ložné ploše 3,5 m2 je velkorysý prostor pro závodní motokáru včetně kompletní servisní výbavy jako v případě konceptu. V pracovním životě to může znamenat místo pro dvě europalety.
Exteriér:
Nejvýkonnější Amarok se odlišuje kompletně modifikovanou vnější a vnitřní výbavou. Designéři značky Volkswagen dodali studii Amarok Wörthersee 2013 dobře sladěnými úpravami svébytný vzhled a zároveň jimi vyšli vstříc technickým požadavkům motoru. Koncept Amarok Wörthersee 2013 se vpředu vyznačuje bi-xenonovými světlomety s chromovanými vnitřními plochami pod čirým krycím sklem. Světlomety vizuálně navazují na masku chladiče s mohutnými matně černými lamelami opatřenými chromovanými lištami. Celek je doplněn třemi velkými otvory pro přívod vzduchu ve spodní části nárazníku, rovněž s matně černými lamelami. Uprostřed masky chladiče se vyjímá rozměrné logo VW. Z profilu lze koncept Amarok Wörthersee 2013 rozpoznat podle rozšířených prahů s integrovanými plochami z uhlíkového kompozitu a nad nimi umístěných červených lepicích fólií. Ovšem impozantní siluetě dominují především mohutná 22“ kola v barevném odstínu Gunmetal s pneumatikami rozměru 295/35 a za kabinou umístěný stylový oblouk, rovněž v odstínu Gunmetal. Koncept Amaroku se od sériové verze výrazně odlišuje rovněž svou zádí, na níž jsou nejnápadnější, kromě difuzoru z uhlíkového kompozitu a hned dvou po stranách umístěných dvojitých koncovek výfuku, zejména nově vyvinuté ztmavené zadní světlomety, v nichž svítí v dobře rozpoznatelném nočním grafickém ztvárnění rychle reagující diody LED s dlouhou životností.
Interiér:
Také interiér se nese v barevných kombinacích černé, červené a bílé, které jsou pro Sraz GTI jako stvořené. Černým nubukem a kůží Carbon jsou potaženy výplně dveří, výrazně anatomicky tvarovaná závodní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla, sportovní volant a extrémně široká nová středová konzola. Ozdobnou funkci plní červené stehování a obložení s povrchovou úpravou ve stylu kartáčovaného hliníku. Doplňkové přístroje na přístrojové desce, potažené rovněž černou kůží, udávají točivý moment a plnicí tlak, zatímco stopky měří na povel tlačítka dobu zrychlení. Jak se na správný „showcar“ sluší a patří, je postaráno o patřičný zvuk nejen venku, ale především uvnitř. Zvuk informačního a zábavního systému s integrovaným 8“ dotykovým displejem zesilují chlazené koncové stupně (přímé napájení) s výkonem 2x 380 W a subwoofer s výkonem 500 W namontovaný mezi výrazně anatomicky tvarovanými závodními sedadly s nastavitelným sklonem opěradla.
Kultovní jídlo podávané z kultovního vozu.
U jezera Wörthersee bylo postaráno i o tělesné blaho fanoušků GTI, neboť ze starého Transporteru byl samozřejmě podáván proslulý originální Volkswagen Currywurst. Provozovatelé pohostinství a pracovníci z veteránského oddělení Volkswagen Užitkové vozy Oldtimer přestavěli za tím účelem modrobílou skříňovou dodávku T2a/b (modelový rok 1971) s barevně sladěným přívěsem na pojízdný bufet. Volkswagen Currywurst a příslušné bramborové hranolky se čerstvě připravují v kompletně vybavené, velmi moderní kuchyni s grilem, dvojitým fritovacím hrncem a chladničkou ve druhém kultovním vozu Volkswagen. Veteránský tým zakoupil tohoto Transportera od dobrovolného hasičského sboru v Oldendorfu, kde věrně sloužil po mnoho let jako vozidlo pro přepravu hasičského týmu. Specialisté v závodu Hannover jej pečlivě zrestaurovali a nyní září opět v novém lesku. I letos byl tento vůz doprovázen Transporterem v barvách pivovaru Beck’s.
Koncept pickupu Volkswagen Amarok Wörthersee 2013 – vybrané základní údaje:
- Rozměry: délka 5254 mm, šířka 2228 mm, výška 1740 mm
- Druh pohonu: trvalý pohon všech kol bez redukční převodovky
- Motor/výkon: V6 TDI (common rail), zdvihový objem 2952 cm3, výkon 200 kW, max. točivý moment 600 N.m při 3000 min-1
- Převodovka: osmistupňová samočinná
- Jízdní výkony: nejvyšší rychlost 210 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 7,9 s.
Veškeré údaje o provozních vlastnostech uvedené v této tiskové zprávě jsou předběžné ve stavu k dubnu 2013.
Více na www.vw-uzitkove.cz, www.facebook.com/VolkswagenUzitkoveVozy
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií