U Japonska objevili obří ložisko surovin pro baterie do elektromobilů

Na dně moře u japonského pobřeží bylo objeveno gigantické naleziště klíčových prvků pro výrobu baterií do elektromobilů, ložisko niklu a kobaltu. První vrty u ostrova Minami-Torišima budou zahájeny příští rok. Využívání ložiska v průmyslovém měřítku má být zahájeno v roce 2026.

Toyota bZ4x

Podle nadace The Nippon Foundation, která v posledních měsících zkoumala mořské dno u ostrova Minami-Torishima společně s vědci z Tokijské univerzity, obsahují objevená ložiska přibližně 610 000 tun kobaltu a 740 000 tun niklu. Jen kobalt by stačil na zásobování celého Japonska po dobu 75 let.

Právě obtížný přístup k surovinám používaným při výrobě baterií je uváděný jako jeden z hlavních důvodů, proč se japonský automobilový průmysl brání investicím do vývoje elektromobilů. Odborníci spočítali, že v loňském roce bylo v Japonsku registrováno pouze 2,2 procenta nových osobních automobilů na elektrický pohon.

Pro srovnání v Číně, která v současnosti udává tempo elektrické revoluce, činí podíl bateriových automobilů na trhu již 25 procent.

foto: Toyota

K těžbě jsou potřeba rozsáhlé investice

Těžba niklu a kobaltu z mořského dna vyžaduje velké investice a může narazit na odpor ekologů. To však nic nemění na tom, že podle posledních prognóz se v příštích desetiletích očekává prudký nárůst poptávky po obou těchto kovech.

Bílý dům odhaduje, že s odklonem od ropy jako paliva pro spalovací motory se poptávka zvýší o 400 až 600 procent, přičemž některé analýzy předpovídají ještě větší nárůst.

V současné době se nikl a kobalt těží mimo jiné v Indonésii a Demokratické republice Kongo. Nicméně v případě kobaltu je Čína, která je motorem revoluce v oblasti elektromobilů, zodpovědná za téměř polovinu celosvětové produkce.

Japonský autoprůmysl v čele s automobilkou Toyota se přitom rozvoji segmentu elektromobilů nevyhne. I když se Toyota nezaměřuje jen tímto směrem, ale stále zdokonaluje svůj hybridní pohon nebo pohon na vodík, plánuje v nejbližších letech uvést šest nových elektrických modelů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...