Týden s novou Hondou Accord 2,0 l

S modelem Accord se setkáváme v nabídce Hondy již řadu let a to, že se stále těší oblibě a zájmu zákazníků, je důsledkem soustavné inovace tohoto modelu v poměrně krátkých časových intervalech. O podstatných změnách u nově uvedené již šesté generace modelu Honda Accord jsem se přesvědčil při krátkodobém testu tohoto elegantního vozu, který je k nám dodáván ze závodu Hondy v Anglie.

Týden s novou Hondou Accord 2,0 l
Týden s novou Hondou Accord 2,0 l
Týden s novou Hondou Accord 2,0 l


Týden s novou Hondou Accord 2,0 l

Na novém Accordu jsou viditelné změny oproti předchozímu modelu především v designu karoserie a v jejích rozměrech. Na první pohled mě zaujala přední chromovaná maska chladiče se znakem H a ladná záď vozu s brzdovým světlem za zadním oknem. Uvedené změny přispěly nejen k elegantnějšímu vzhledu vozu, který působí i navíc dynamičtěji, ale umožnili konstruktérům poskytnout větší pohodlí cestujícím a zvětšení zavazadlového prostoru vozu. Uvítal jsem též rozměrné kapsy na předních dveřích a řadu dalších odkládacích prostor. Za zmínku stojí též skutečnost, že konstruktérům Accordu se podařilo vyřešit aerodynamiku karoserie tak, že obtékající vzduch prakticky nezpůsobuje hluk.

Palubní deska je účelně uspořádána s plným respektováním ergonomického umístění přístrojů i ovládačů. Volant je výškově nastavitelný. Ovládání tempomatu je velmi vhodně umístěno na pravé straně volantu, takže jsem při jeho ovládání nemusel měnit polohu ruky. Sedadla jsou pohodlná, řidič má možnost i výškového seřízení sedadla a nastavení tuhosti bederní opěrky.


Ostatně i další výbava tohoto modelu je již v základní výbavě velmi bohatá. V bezpečnostních prvcích je to mimo jiné ABS+EBD, airbagy i boční airbagy na obou předních sedadlech a samozřejmě posilovač řízení. Na svou ochranu proti krádeži je Accord vedle dálkově ovládaného centrálního zamykání vybaven alarmem a imobilizérem. Na dálkovém ovládání zamykání jsem uvítal samostatné elektricky ovládané otevírání zavazadlového prostoru. Accord má elektricky ovládaná přední i zadní okna a zpětná vyhřívaná zrcátka. V základní výbavě je též střešní okno včetně jeho elektrického ovládání. Dále je vybaven ostřikovači předních světel, tempomatem a elektronickou klimatizací, která ve velmi krátkém čase reagovala na mé pokyny na změnu požadované teploty ve voze. Doplňky interiéru jsou z texturou dřeva, autorádio s pěti reproduktory a vestavěná anténa je elektricky automaticky výsuvná.


Testovaný Accord měl jako zvláštní výbavu mimo spoilery ještě parkovací senzory, které jsou velmi příjemným doplňkem při parkování ve městě. Senzory vozu umístěné v zadním nárazníku mě spolehlivě informovaly zkracujícími se intervaly mezi tóny o vzdálenosti vozu stojícím za mnou. Když zvuk přešel do souvislého tónu, měl jsem jistotu, že mezera mého vozu k autu za mnou je optimálně široká.


Testovaný Accord 2,0 ES byl vybaven benzinovým čtyřválcovým šestnácti ventilovým motorem o obsahu 2,0 l s maximálním výkonem 147 k při 6 000 ot/min. Maximální točivý moment Nm 184 dosahuje motor při 4 800 ot/min. Maximální rychlost udává výrobce 210 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 9,9 sekund. Musím konstatovat, že tento motor dává možnost dynamické jízdy a již od 2 500 ot/min vykazuje dobré zrychlení. Zvláště bych vyzdvihl jeho klidný vyvážený běh a mimořádně nízkou tichost chodu a to v celém rozmezí jeho otáček. Spotřeba benzinu během testu při třetině ujetých kilometrech ve městě, třetině na dálnici a třetině na normálních silnicích byla 8,4 l/100 km. Podotýkám, že jsem jezdil sice svižně, ale snažil jsem se i hospodárně. Na dálnici jsem využíval tempomat, který vedle pohodlného a snadného ovládání přesně udržoval nastavenou rychlost a okamžitě reagoval na mé pokyny její změně.


K mému bezpečnému pocitu při jízdě a velmi dobrému vedení vozu na silnici nesporně významně přispělo snadné ovládání řízení s posilovačem, přesné řazení, spolehlivé účinné brzdy a především pak celkové konstrukční řešení podvozku.


Testovaný model Hondy Accord 2,0i ES s výše specifikovanou bohatou základní výbavou je prodáván za 809 000 Kč včetně DPH.


Accord může být osazen též benzinovým motorem 1,8 l o výkonu 136 k anebo 2,2 l s výkonem 212 k. Se slabším motorem dosahuje Accord nejvyšší rychlost 205 km/hod a z 0 na 100 km/hod zrychluje za 10,4 sekundy. Nejvýkonnější motor 2,2 l, který je v modelu Honda Accord R, umožňuje vozu dosáhnout nejvyšší rychlost 228 km/hod. a zrychlení na 100 km/hod docílí za 7,2 sekundy. Převodovku je možné zvolit manuální pěti rychlostní anebo automatickou čtyřrychlostní.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...