Necelé dva týdny před startem Dakaru Buenos Aires ukončil tým Peugeot-Total v Maroku testovací jízdy.
Dakar 2015 proběhne od 4. do 17. ledna 2015
Trasa 9000 km dlouhého obtížného závodu povede přes 3 země. „Pracovali jsme nepřetržitě na tom, aby byly všechny tři vozy připraveny,“ shrnul přípravu ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin. „Teď, když testy v Maroku skončily a auta jsou na cestě do Argentiny, bude další etapou naší operace start závodu.“
Stéphnan Peterhansel – jedenáctinásobný vítěz Dakaru prohlásil:
„Na testovacích jízdách jsem nikdy nebyl tak rychlý, nikdy neřídil tak rychlé auto!“
Cílem posledního testu ve východním Maroku bylo
– zhodnotit jak výkonnost, tak odolnost vozu. Účastnily se ho všechny tři posádky ve složení Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz / Lucas Cruz a Cyril Despres / Gilles Picard.Stejně jako na samotné dakarské rallye ani tady nebylo možné ovládnout přírodní živly. V regionu Erfoud, kde se testy konaly, došlo k obrovským záplavám, takže cesty byly nesjízdné, ale současně bylo možné auto vyzkoušet v takto obtížných podmínkách a přizpůsobit ho podle potřeby.
Při přípravě na Dakar platí, že čím jsou testovací podmínky obtížnější, tím jsou realističtější.
Všichni tři jezdci si mohli auto vyzkoušet v celé řadě nejrůznějších podmínek, a jsou tak velmi dobře připravení na nejobtížnější automobilový závod. Překážky, s nimiž tým v Maroku bojoval, zahrnovaly kameny, pískové dumy, úzké štěrkové cesty i obrovské ploché úseky. „Na tomhle místě jsem byl za svou kariéru možná patnáctkrát, ale nikdy jsem nejel tak rychle: to, jak funguje odpružení u Peugeotu 2008 DKR, je prostě fantastické,“ popsal Peterhansel. „Je neuvěřitelné, jak auto jen s pohonem dvou kol sedí na silnici. Vůz je opravdu rychlý, i když nevíte, jak rychlý je v porovnání s ostatními. Jedno je jisté, totiž, že se zrodilo vynikající auto. Vzhledem k tomu, že má pohon jen dvou kol, je nutný čistý styl řízení bez složitostí, a to se mi během testů dařilo.“
Cyril Despres, který je v týmu nováčkem, uvedl:
„Ještě se musím hodně učit, ale v autě se cítím jako doma. Způsob řízení se od řízení motorky tolik neliší, ale je mnohem méně únavný pro nohy a kolena: po dlouhé době poprvé mě po sérií testů před startem Dakaru nic nebolí. A poprvé jsem si uvědomil, jak bylo obtížné pilotovat a navigovat současně. Divím se, jak jsem to mohl dělat, protože jsem se teď naučil spolupracovat s navigátorem, který se stará o tolik věcí! Pro mě bylo cílem testů, abych přizpůsobil svou zkušenost z motorek autu. V některých místech bych býval byl rychlejší na motorce, ale na většině úseků jsem byl s autem rychlejší.“
I Carlos Sainz si mohl vyzkoušet nejrůznější typy afrických cest a silnic
– pracovat na nastavení a projíždět si dlouhé testovací okruhy, které měly vždycky víc než 250 km, aby si vyzkoušel běžné dny na Dakaru. „Tento program představuje novou výzvu,“ prohlásil dvojnásobný mistr světa v rallye. „Postavit auto pro Dakar je vždycky obtížné, ale postavit auto, které splňuje zcela novou koncepci, je velmi zajímavé a plně mu důvěřuji. Začínáme vozu důkladně rozumět a už se těším, až se postavím na start. Podařilo se nám najet kilometry v potřebných podmínkách, a to byl náš cíl.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií