Necelé dva týdny před startem Dakaru Buenos Aires ukončil tým Peugeot-Total v Maroku testovací jízdy.
Dakar 2015 proběhne od 4. do 17. ledna 2015
Trasa 9000 km dlouhého obtížného závodu povede přes 3 země. „Pracovali jsme nepřetržitě na tom, aby byly všechny tři vozy připraveny,“ shrnul přípravu ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin. „Teď, když testy v Maroku skončily a auta jsou na cestě do Argentiny, bude další etapou naší operace start závodu.“
Stéphnan Peterhansel – jedenáctinásobný vítěz Dakaru prohlásil:
„Na testovacích jízdách jsem nikdy nebyl tak rychlý, nikdy neřídil tak rychlé auto!“
Cílem posledního testu ve východním Maroku bylo
– zhodnotit jak výkonnost, tak odolnost vozu. Účastnily se ho všechny tři posádky ve složení Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz / Lucas Cruz a Cyril Despres / Gilles Picard.Stejně jako na samotné dakarské rallye ani tady nebylo možné ovládnout přírodní živly. V regionu Erfoud, kde se testy konaly, došlo k obrovským záplavám, takže cesty byly nesjízdné, ale současně bylo možné auto vyzkoušet v takto obtížných podmínkách a přizpůsobit ho podle potřeby.
Při přípravě na Dakar platí, že čím jsou testovací podmínky obtížnější, tím jsou realističtější.
Všichni tři jezdci si mohli auto vyzkoušet v celé řadě nejrůznějších podmínek, a jsou tak velmi dobře připravení na nejobtížnější automobilový závod. Překážky, s nimiž tým v Maroku bojoval, zahrnovaly kameny, pískové dumy, úzké štěrkové cesty i obrovské ploché úseky. „Na tomhle místě jsem byl za svou kariéru možná patnáctkrát, ale nikdy jsem nejel tak rychle: to, jak funguje odpružení u Peugeotu 2008 DKR, je prostě fantastické,“ popsal Peterhansel. „Je neuvěřitelné, jak auto jen s pohonem dvou kol sedí na silnici. Vůz je opravdu rychlý, i když nevíte, jak rychlý je v porovnání s ostatními. Jedno je jisté, totiž, že se zrodilo vynikající auto. Vzhledem k tomu, že má pohon jen dvou kol, je nutný čistý styl řízení bez složitostí, a to se mi během testů dařilo.“
Cyril Despres, který je v týmu nováčkem, uvedl:
„Ještě se musím hodně učit, ale v autě se cítím jako doma. Způsob řízení se od řízení motorky tolik neliší, ale je mnohem méně únavný pro nohy a kolena: po dlouhé době poprvé mě po sérií testů před startem Dakaru nic nebolí. A poprvé jsem si uvědomil, jak bylo obtížné pilotovat a navigovat současně. Divím se, jak jsem to mohl dělat, protože jsem se teď naučil spolupracovat s navigátorem, který se stará o tolik věcí! Pro mě bylo cílem testů, abych přizpůsobil svou zkušenost z motorek autu. V některých místech bych býval byl rychlejší na motorce, ale na většině úseků jsem byl s autem rychlejší.“
I Carlos Sainz si mohl vyzkoušet nejrůznější typy afrických cest a silnic
– pracovat na nastavení a projíždět si dlouhé testovací okruhy, které měly vždycky víc než 250 km, aby si vyzkoušel běžné dny na Dakaru. „Tento program představuje novou výzvu,“ prohlásil dvojnásobný mistr světa v rallye. „Postavit auto pro Dakar je vždycky obtížné, ale postavit auto, které splňuje zcela novou koncepci, je velmi zajímavé a plně mu důvěřuji. Začínáme vozu důkladně rozumět a už se těším, až se postavím na start. Podařilo se nám najet kilometry v potřebných podmínkách, a to byl náš cíl.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.