Toyota ukázala pokroky při vývoji vodíkového motoru

Sportovní divize Toyoty, Toyota Gazoo Racing (TGR), zveřejnila na svém oficiálním kanálu video, které popisuje vývoj konceptu vozu AE86 H2 se spalovacím vodíkovým motorem a BEV s elektromotorem.

Ve videu nový prezident Gazoo Racing Company Tomoya Takahashi, který má na starosti vodíkový koncept a nový prezident Lexus International Takeshi Watanabe, odpovědný za elektrický vůz, přibližují své názory na vývoj těchto vodíkových vozů. Odhalují zákulisí jejich vzniku, výrobní postupy i postřehy samotných inženýrů.

Koncept vodíkové Toyoty AE86-H2

Podle Watanabeho mnoho lidí cítí úzkost z toho, že máme opustit automobily v podobě, na kterou jsme byli mnoho let zvyklí. Toyota se proto rozhodla vzít starší vůz a na jeho základě vytvořit něco nového. „Naším záměrem bylo do stávajícího vozu aplikovat v největší možné míře již známé technologie. Chtěli jsme využít vodíkový pohon ve stávajícím modelu a udělat ho zábavnější. Pro to jsme použili naši srdeční záležitost AE86,“ dodal Takahashi.

Výsledkem je výborná akcelerace a sportovní výkony

U vodíkového modelu bylo potřeba vůz zcela rozebrat, vyčistit a znovu nalakovat. Pro přepracování stávajícího motoru na spalování vodíku konstruktéři TGR využili 3D modelování i nejnovější poznatky z moderní jednotky G16E. Ty bylo nutné zakomponovat do klasického mechanického agregátu. Zcela nově bylo nutné vytvořit svody a výfuk. Výsledkem je vůz s výbornou akcelerací a sportovními jízdními výkony.

Při vzniku elektrické verze šli konstruktéři jinou cestou. Z vozu zcela odstranili spalovací agregát a místo něj zabudovali elektromotor a baterie. Nešli přitom cestou maximalizace kapacity baterií pro co nejdelší dojezd, ale spíše se snažili zachovat nízkou hmotnost vozu. Výsledkem je lehké sportovní auto s mohutnou akcelerací. „S AE 86 mám osobní zkušenost a byl jsem překvapený, jak zábavné to auto s elektromotorem je,“ dodal Kenji Arai z vývojového oddělení Lexusu.

Koncept bateriové Toyoty AE86-EV

Cílem je uhlíková neutralita

V dalším videu TGR shrnuje za sezónu 2022 projekt vodíkového motoru jako možnosti dosažení uhlíkové neutrality, zahájený o dva roky zpátky.

Na projektu Toyota spolupracovala s mnoha partnery z celého světa. V roce 2022 pak proběhly předváděcí jízdy s vozem s vodíkovým motorem GR Yaris H2. Ten se zúčastnil dvou podniků WRC v srpnu v Belgii a v listopadu v Japonsku.

Toyota GR Yaris H2

V prosinci pak do svého prvního závodu mimo Japonsko vstoupil další koncept s vodíkovým motorem ORC Rookie GR Corolla H2. Byl nasazený ve vytrvalostním závodě Idemitsu 1500 Super Endurance 2022 na 25 hodin v Thajsku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co všechno může v autě zachránit život

Co všechno může v autě zachránit život

Dnešní automobily jsou vybaveny desítkami nástrojů a funkcí pro záchranu života nebo prevenci nehody. Bezpečnostní prvky v nich dělíme na pasivní a aktivní. Ty aktivní mají za úkol...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Berlín bude mít největší flotilu vodíkových aut v Německu

Berlín bude mít největší flotilu...

V Berlíně vzniká největší flotila vodíkových aut v Německu. V rámci dvouletého pilotního projektu H2 Moves Berlin dá společnost Toyota Deutschland řidičům služby Uber k dispozici 200...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prognóza: Do roku 2035 budou elektromobily tvořit polovinu prodeje aut

Prognóza: Do roku 2035 budou...

Podle prognózy Goldman Sachs Research budou elektromobily do roku 2035 tvořit přibližně polovinu celosvětového prodeje nových vozů. V roce 2040 by měl prodej vzrůst na cca 73 milionů vozů....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dva dny a 140 km… Startuje Rallye Vltava

Dva dny a 140 km… Startuje Rallye Vltava

V loňském roce představil tým ACCR Racing21 na Historic Vltava Rallye svůj zbrusu nový historický vůz Toyota Celica GT-Four ST165. Jeho premiérová účast však bohužel netrvala dlouho, a tak se v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota představila novou verzi digitálního člověka na crash-testy

Toyota představila novou verzi...

Automobilka Toyota představila novou, už sedmou verzi digitálního modelu člověka pro testování bezpečnosti při dopravních nehodách. Přináší ještě vyšší přesnost a zohledňuje aspekty...