Toyota Avensis má elegantní design, výbornou aerodynamiku a řadu konstrukčních novinek. A tradiční bezpečnost, která byla dále zvýšena mimo jiné i ve standardní výbavě obsaženém kolenním airbagem. Bezpečnost Avensisu byla potvrzena v mezinárodně uznávaných bezpečnostních nárazových testech s nejvyšším hodnocením – pěti hvězdičkami.
Při prvním pohledu na sedan Avensis mě zaujaly jeho zaoblené elegantní linie nadčasového designu s vysokou přídí a masivními boky, s krátkými převisy karoserie, s vystouplými lemy blatníků a s vystouplým zadním nárazníkem.. To vše spolu s jeho výrazným nízkým těžištěm dodává Avensisu dynamický charakter a záruku stability přes jeho robustnost, která ukazuje na jeho pevnost a bezpečnost a současně velký vnitřní prostor. To ostatně plně potvrzuje, když usednete jak na jeho přední tak zadní sedadla. Interiér vozu přes svou velikost působí útulným dojmem. Elegantní palubní deska a umístění všech ovládačů a sdělovačů je podle všech ergonomických zásad. Možnost zaujmout optimální polohu pro řízení vozu mně umožnilo všestranně seřiditelné anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením a volant nastavitelný ve dvou směrech. Uvítal jsem v interiéru vozu množství praktických kapes, přihrádek a schránek. Zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 520 litrů. Pro informaci uvádím vnější rozměry sedana Avensisu: délka 463 cm, šířka 176 cm a výška 148 cm. Rozvor je 270 cm.
Naftový čtyřválcový motor 2,2 D-4D má piezoelektrické vstřikovače, které umožňují dopravit do spalovacích prostorů přesněji palivo a tak snižují spotřebu a současně ovlivňují snížení emisí výfukových plynů. Motor dosahuje výkon 130 kW při 3600 ot/min a nejvyšší hodnoty točivého momentu 400 Nm již při 2000 ot/min. a na této hodnotě setrvává až do 2600 ot. Podle údajů výrobce dosahuje sedan s tímto motorem nejvyšší rychlost 220 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a má kombinovanou spotřebu 6,1 l na 100 km. Během testu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 6,0 l na 100 km, jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel
Testovaný sedan byl vybaven šestirychlostní manuální převodovkou s dobře odstupňovanými rychlostními stupni. Konstrukce podvozku spolu s vybavením s nejmodernějšími systémy a prvky usnadňující vedení vozu a zvyšující bezpečnost mně umožňovali projíždět i ostré zatáčky vyšší rychlostí. Stabilita Avensise je v zatáčkách i při brždění velmi dobrá. Za zmínku stojí i velmi příznivé aerodynamické vlastnosti Avensisu, které byly docíleny mimo jiné promyšleným zakrytím spodku vozu. Vysokou péči věnovali konstruktéři odhlučnění motoru i podvozku, takže v interiéru vozu je nízká hladina hluku.
Cena testované Toyoty Sedanu ve výbavě Exclusive s naftovým motorem 2,2 D4-D CAT s manuální šestistupňovou převodovkou je 899 900 Kč. Je nutné zdůraznit, že záruka na Avensise je tříletá, proti prorezivění dvanáctiletá.
Při porovnávání cen s jinými značkami je třeba vzít v úvahu, že základní výbava Avensisu obsahuje řadu položek, které u jiných značek této třídy jsou za příplatek jako ku příkladu boční a hlavové airbagy a kolenní airbag, systémy ABS a EBD, brzdový asistent, stabilizační systém VSC + BA + TRC, palubní počítač, dešťový senzor, tempomat, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná sklopná vnější zpětná zrcátka, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, duální automatickou klimatizaci, přední mlhovky, audio sestava s CD přehrávačem, kazetovým přehrávačem a 8 reproduktory s ovládáním na volantu. Mimo uvedené výbava obsahuje řadu položek u této kategorie dnes již většinou běžných.
Toyota Avensis je prodáván ve verzích sedan, liftback a wagon (kombi) ve stupních výbavy (v závislosti na zvolené verzi a motoru) Terra, Sol Technical, Sol Elegant, Exclusive a Lux Elegant.. Motory lze zvolit ze čtyřech benzinových 1,6 litru (81 kW), 1,8 (95 kW), 2,0 (108 kW), 2,4 (120 kW) anebo naftových 2,0 l (85 kW) a 2,2 l (110 anebo 130 kW). Ceny sedanu podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy jsou od od 584 900 do 1 124 900 Kč. V provedení liftback jsou ceny vyšší o 20 000 Kč a v provedení wagon (kombi) jsou vyšší o 40 000 Kč. S automatickou převodovkou, kterou lze volit pouze u benzinových motorů 2,0 a 2,4 l, je cena o 60 tisíc Kč vyšší.
Na závěr bych chtěl připomenout, že Toyota ve čtyřech klíčových oblastech: kvality a spolehlivosti vozidla, přitažlivosti automobilu, nákladů na pořízení a provoz a spokojenosti zákazníků se servisem, byla vyhodnocena ve Velké Británií po značce Lexus jako druhá ze všech hodnocených značek. Výsledky průzkumu byly vyhodnoceny na základě dotazníků vyplněných více než 24 000 britskými majiteli vozů, kteří si nové auto koupili.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií