Toni Bou – návštěva u mistra světa

Koronavirus a následné rušení závodů včetně zákazu venkovních sportů změnily plány prakticky každého sportovce na světě. Dnes bylo oficiálně potvrzeno ukončení mistrovství v X-Trialu, čímž Toni Bou získal 27. titul poté, co zvítězil ve všech bodovaných závodech sezóny. S ohledem na aktuální karanténu jsme se snažili zjistit, čím se trialový šampion v těchto dnech zabývá.

Toni Bou, 2020 FIM X-Trial world champion

-Toni, všichni jsme viděli virální video, které jsi na začátku karantény zveřejnil, a v němž jezdíš se svým motocyklem po domě… ale… jak tráví Toni Bou izolaci?

– Podobně jako každý – snažím se vše zvládnout co nejlépe. Tato situace je náročná pro všechny. A zatímco my máme to štěstí, že můžeme zůstat doma, jiní vynakládají veškeré úsilí k tomu, aby tento stav ukončili. Chtěl bych všechny tyto lidi podpořit a poděkovat jim za jejich mimořádné úsilí. Za sebe se snažím nevyjít z kondice, a i během pobytu doma funguji v režimu tréninku před sezónou. To je poměrně náročné, ale i přes změnu tempa se budu snažit zachovat si co nejvíce ze své formy a doufám, že se konce karantény dočkám v co nejlepší fyzické kondici. To je v těchto dnech moje hlavní motivace.

Toni Bou, 2020 FIM X-Trial world champion

-Jaká jsou pravidla pro obyvatele oblasti, ve které žiješ? Je omezeno vycházení?

– Ano, bylo vydáno nařízení, které zakazuje veškerý pohyb a lidé jsou povinni zůstat ve svých domovech. Povoleny jsou jen ty nejnutnější aktivity.

-Jakému cvičení se věnuješ?

-Jediná věc, kterou můžeme dělat venku, jsou vycházky se psem. Se psem přitom smí jít pouze jedna osoba a moje partnerka tak dosud nebyla venku.

-Jaké sporty provozuješ?

-Cvičím na rotopedu. V zásadě kardio cvičení. Nic jiného se dělat nedá. Základní cvičení a hodně strečinku…

-Má současný stav vliv na tvůj stravovací režim?

-Náš stravovací režim je normálně pod dohledem. Proto myslím, že na něm v této chvíli není třeba nic měnit. Pokud by se něco událo, může ke změně dojít, ale nyní stačí pouze věnovat pozornost přísunu dostatečného množství živin.

-Co jsi udělal s motorkou?

-Kromě videa nic. Vše ostatní je rizikové. Video jsem natočil, aniž bych kohokoliv vystavil riziku. Jeho cílem bylo všechny pobavit a natáčení bylo zábavné i pro mne. Dokud nebude po všem, na motocykl nesednu. V mém případě mi tato pauza prospěje. Utrpěl jsem několik nepříjemných úrazů a nyní je vhodná doba doléčit zranění obratle a plně se zotavit z poranění bederní páteře, což se mi dosud zcela nepodařilo. Je zapotřebí zůstat pozitivní a využít času ke zhojení těchto problematických částí.

Toni Bou, 2020 FIM X-Trial world champion

-Mistrovství světa v X-Trial u pro rok 2020 skončilo dřív, než se očekávalo. Jaký je tvůj názor poté, co jsi zvítězil ve všech pěti uskutečněných závodech?

-Je škoda, že mistrovství muselo skončit tímto způsobem. Nastavili jsme laťku velmi vysoko, zejména některými velmi těsnými souboji s Adamem [Ragou]. Vzhledem k tomu, že jsem všech pět závodů vyhrál, nemohl být konečný výsledek pozitivnější. Byl to pro nás velmi dobrý rok, a to i vzhledem k velmi náročnému soupeři. Ve všech finálových bitvách jsem musel tvrdě bojovat a celý tým vždy pracoval na 100 %. Toto je titul, který si budu navždy pamatovat. Vyhrát znovu v Barceloně pro mne byl mimořádný okamžik. Je škoda, že jsem toto vítězství nemohl oslavit se svými přáteli v Andoře, ale s ohledem na současnou situaci je to pochopitelné.

-Jaká jsou tvá očekávání pro rok 2021?

-Doufáme, že X-Trial kalendář bude plný akcí, které bude možné opravdu uskutečnit! Začátek příští sezóny je ještě daleko, zdá se však, že všechny boje v Mistrovství světa ve venkovním trialu budou velmi těsné a na odpočinek nebude čas. Myslím, že to bude šampionát plný závodů – přesně tak, jak to máme rádi.

-Zahájení Mistrovství světa ve venkovním trialu byl odloženo. Jsi si jistý, že budeš moci závodit ve všech termínech?

-Teď se nedá přesně předpovědět, jak se bude situace vyvíjet. Tento stav je neobvyklý pro každého, včetně celého sportovního odvětví. Přinejmenším se budeme schopni vrátit ke dvoudennímu formátu sobot a nedělí. Splnění celého kalendáře však bude složité. Už jen pět dvoudenních velkých cen znamená deset závodů. Doufejme, že se situace vyvine tímto směrem. Příliš dalších možností neexistuje…

Toni Bou, 2020 FIM X-Trial world champion

-Myslíš si, že všichni jezdci se první akce zvládnou zúčastnit při rovných podmínkách?

-Těžko říci. Pro každého to bude obtížné. Všichni jsme ve složité situaci a šíře možností každého do velké míry závisí na tom, jak moc koronavirus zasáhl právě zemi, ve které žije. Až se křivka vývoje onemocnění začne zplošťovat, bude situace jiná.

-Z čeho se skládá tvůj denní program?

-Vstanu, jdu na procházku se psem, dám si snídani a můj sportovní program zahrnuje 1h30 jízdy na rotopedu, posilování a strečink. Uvařím jídlo, možná o něco později, než je obvyklé, chvíli se věnuji sledování televize a sociálních sítí, kde se snažím načerpat aktuální informace a zjistit, co bych měl dělat. Odpoledne další cvičení – o něco volnější, zhruba hodinu. Sprcha, večeře, televize a spánek…

-A motorka?

-Od posledního videa jsem se motorky znovu nedotkl. Nebyla zapotřebí ani žádná údržba nebo cokoli jiného. Je čistá a bez zrnka prachu. Připravena do akce, až toto všechno skončí.

Toni Bou, 2020 FIM X-Trial world champion

-Jak se chráníš před koronavirem?

-Nemám roušku. Pokud musím kvůli něčemu neodkladně vyjít, snažím se dojít hned brzy ráno na blízkou benzínku kdy je nepravděpodobné, že tam někoho potkám. Velmi pečlivě si myji ruce – to je také důležité. Potraviny nakupuji na internetu a nechám si je doručit až domů. Do supermarketu nechodím, abych se vyhnul kontaktu s lidmi.

-A na závěr… chceš něco vzkázat fanouškům?

-Především bych chtěl poděkovat zdravotníkům a dalším odborníkům, kteří tvrdě pracují a bojují i za každého z nás. My máme ten nejjednodušší úkol – zůstat doma a snažit se tuto obtížnou dobu překonat. Přeji hodně štěstí a jen to nejlepší všem, jejichž rodiny a přátelé již byli tímto onemocněním postiženi. Vše se brzy vrátí do normálu.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...