Tento víkend již počtvrté po sobě spojí své síly Lexus a GAZOO Racing tým v závodě 24 hodin na Nürburgringu.

Při zápolení na světově proslulém a technicky náročném okruhu se špičková technologie vozů Lexus ocitne v krajních mezích mechanické odolnosti.

Konstruktérům a technikům, kteří se podílejí na vývoji vozidel, dává závod možnost zdokonalit si své technické dovednosti, aby dokázali nadále vytvářet produkty překračující očekávání zákazníků.

Tento víkend již počtvrté po sobě spojí své síly Lexus a GAZOO Racing tým v závodě 24 hodin na Nürburgringu.

V loňském vytrvalostním závodě vyhrál

– vůz LFA týmu GAZOO Racing ve třídě SP8, přičemž nejrychlejší kolo zajel za pouhých 8 minut a 55 sekund a skončil celkově na 18. místě. Během vytrvalostních závodů VLN na Nürburgringu, které se konaly již dříve v tomto roce, prokázal závodní vůz LFA týmu GAZOO Racing velké zlepšení: Dvakrát vyhrál ve třídě SP8 a celkově dosáhl pátého místa a nejrychlejšího kola zajetého za pouhých 8 minut 29 sekund, což představuje zlepšení o celých 26 sekund oproti loňskému roku.

Tým GAZOO Racing vedený Akirou Iidou – který na sebe vzal roli vedoucího týmu i závodního jezdce – se skládá z konstruktérů a techniků japonské Toyota Motor Corporation (TMC). Přestože se členové týmu účastnili již předchozích závodů VLN, které vyvrcholí čtyřiadvacetihodinovým závodem na Nürburgringu, jejich každodenním zaměstnáním je práce v konstrukčním oddělení TMC. To zaručuje, že se takto kolektivně získané znalosti efektivně přenesou přímo do centra konstruktérské činnosti TMC.

Akira Iida prohlásil: „Věřím, že naše ambice posunout náš tým a inovace kupředu bude naší čtvrtou účastí v závodu 24 hodin na Nürburgringu opět posílena. Silná konkurence nám umožní další rozvoj členů týmu i našich vozů.“

Vozy LFA v závodní úpravě

Tento víkend již počtvrté po sobě spojí své síly Lexus a GAZOO Racing tým v závodě 24 hodin na Nürburgringu.

– věrně kopírují standardní silniční verzi LFA, zejména co se týče konstrukce, motoru a převodovky. Vozy navíc disponují propracovanými aerodynamickými prvky, k nimž patří mimo jiné pevné zadní křídlo a větší palivová nádrž určená pro vytrvalostní závody. Nainstalováno je také povinné bezpečnostní vybavení, aby vůz splňoval vstupní podmínky závodu 24 hodin na Nürburgringu.

Sestavu týmu GAZOO Racing

– tentokrát tvoří pět japonských závodních jezdců a jeden německý. Všichni mají velké zkušenosti s vytrvalostními a GT závody. Německý závodník André Lotterer přinese letos do týmu opět nové zkušenosti, poté co získal vítězství v nedávno konaném závodě Le Mans 2011.

Živý přenos z letošního závodu 24 hodin na Nürburgringu můžete sledovat na Twitteru – @Lexus_EU a dočtete se o něm také na našem blogu na http://blog.toyota.eu.

Tým GAZOO Racing v 39. závodě 24 hodin na Nürburgringu

– s 2 vozy Lexus LFA vede Akira Iida. Mechanici a závodníci jsou zaměstnanci TMC. Posádku závodního vozu LFA – číslo 87 – tvoří závodníci T. Kinoshita, J. Wakisaka, A. Lotterer a posádku závodního vozu LFA – číslo 88 – tvoří závodníci A. Iida, H. Ishiura, K. Oshima.

Závodníci týmu GAZOO Racing na 39. čtyřiadvacetihodinovém závodě v Nürburgringu:

Takayuki Kinoshita (Japonsko)

  • opakovaná účast na závodech 24 hodin na Nürburgringu s dosažením nejlepšího (pátého) místa
  • šestinásobný vítěz série Super Taikyu Endurance

Juichi Wakisaka (Japonsko)

  • Vítěz SUPER GT v letech 2006 a 2009 ve třídě GT500 s vozem Lexus SC430 společně s týmovým partnerem Andre Lottererem
  • Vítěz závodu JGTC* 2002 (*původní název SUPER GT)
  • Týmový testovací pilot Jordan MUGEN F1 v roce 1998
  • Formule NIPPON 1997 – 2004, 5 vítězství
  • Vítěz japonského mistrovství F3 v roce 1996

André Lotterer (Německo)

  • Vítěz závodu 24 hodin Le Mans 2011
  • Vítěz SUPER GT v letech 2006 a 2009 ve třídě GT500 s vozem Lexus SC430 společně s týmovým partnerem Juichi Wakisakou
  • Formule NIPPON 2003-2011, 9 vítězství
  • Německá F3 2000, 1 vítězství / nováček roku
  • Vítěz formule BMW ADAC 1999

Akira Iida (Japonsko)

  • Vítěz JGTC ve třídě GT500 v roce 2002
  • Celkový vítěz závodu 24 hodin Tokachi v letech 1995 a 2007
  • Účast v závodu 24 hodin Le Mans (1994/1996/2000)

Hiroaki Ishiura (Japonsko)

  • Formule NIPPON 2008
  • Vítěz Super GT ve třídě GT300 v roce 2007
  • Účastník programu Toyoty pro mladé závodní jezdce (Toyota Young Drivers Program – TDP)

Kazuya Oshima (Japonsko)

  • Formule NIPPON 2009-2011, 1 vítězství
  • Série F3 Euro 2008, 1 vítězství
  • Vítěz japonského mistrovství F3 2007
  • Vítěz závodů Super GT ve třídě GT300 v roce 2007
  • Účastník programu Toyoty pro mladé závodní jezdce (Toyota Young Drivers Program – TDP)

Specifikace závodní verze vozů Lexus LFA pro 39. závod 24 hodin na Nürburgringu:

Vstupní kategorie divize 2, třídy SP8.

Motor V10 objemu 4 805 ccm dosahuje nejvyšší výkon 367 kW (500 k). Motor je umístěn uprostřed za přední nápravou, převodovka a chladič vzadu (uspořádání typu transaxle). Sekvenční přímo řazená převodovka se řadí pádly pod volantem. Závodní pneumatiky Bridgestone 330/40R18. Rozvor náprav je 2605 mm.

Karosérie s celkovou délkou 4530 mm, šířkou 1880 mm a výškou 1200 mm je vyrobena z polymeru zpevněného uhlíkovými vlákny.

O Gazoo Racing týmu

Posláním týmu Gazoo Racing je zprostředkovat další lidské generaci potěšení, nadšení a touhy spojené s automobily. Připravují se nejrůznější programy s cílem ukázat pozitivní stránky automobilů, s rozdělením do tří témat:

  • 1. Hrdost a potěšení z vlastnictví vozu: Prezentace postupů vylaďování a vylepšování vozů účastí v závodních soutěžích a formou dalšího testování.
  • 2. Potěšení a vzrušení z jízdy: Zprostředkování radosti formou vzrušení a nadšení na závodním okruhu.
  • 3. Informace o vozech a společné nadšení: Zpřístupnění fóra pro automobilové nadšence ke společnému sdílení názorů.

O značce Lexus

Od svého uvedení na trh roku 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus je dnes jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol a nejnovějším přírůstkem CT 200h – prvním a zatím jediným plně hybridním prémiovým kompaktem. Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 68% (2010) vs. 40% (2007). V roce 2010 například 80% zájemců o modelovou řadu LS volilo verzi s pohonem Lexus Hybrid Drive, v případě řady RX se pak pro plně hybridní pohon rozhodlo dokonce téměř 90% zákazníků.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...