Konstruktérům a technikům, kteří se podílejí na vývoji vozidel, dává závod možnost zdokonalit si své technické dovednosti, aby dokázali nadále vytvářet produkty překračující očekávání zákazníků.
V loňském vytrvalostním závodě vyhrál
– vůz LFA týmu GAZOO Racing ve třídě SP8, přičemž nejrychlejší kolo zajel za pouhých 8 minut a 55 sekund a skončil celkově na 18. místě. Během vytrvalostních závodů VLN na Nürburgringu, které se konaly již dříve v tomto roce, prokázal závodní vůz LFA týmu GAZOO Racing velké zlepšení: Dvakrát vyhrál ve třídě SP8 a celkově dosáhl pátého místa a nejrychlejšího kola zajetého za pouhých 8 minut 29 sekund, což představuje zlepšení o celých 26 sekund oproti loňskému roku.
Tým GAZOO Racing vedený Akirou Iidou – který na sebe vzal roli vedoucího týmu i závodního jezdce – se skládá z konstruktérů a techniků japonské Toyota Motor Corporation (TMC). Přestože se členové týmu účastnili již předchozích závodů VLN, které vyvrcholí čtyřiadvacetihodinovým závodem na Nürburgringu, jejich každodenním zaměstnáním je práce v konstrukčním oddělení TMC. To zaručuje, že se takto kolektivně získané znalosti efektivně přenesou přímo do centra konstruktérské činnosti TMC.
Akira Iida prohlásil: „Věřím, že naše ambice posunout náš tým a inovace kupředu bude naší čtvrtou účastí v závodu 24 hodin na Nürburgringu opět posílena. Silná konkurence nám umožní další rozvoj členů týmu i našich vozů.“
Vozy LFA v závodní úpravě
– věrně kopírují standardní silniční verzi LFA, zejména co se týče konstrukce, motoru a převodovky. Vozy navíc disponují propracovanými aerodynamickými prvky, k nimž patří mimo jiné pevné zadní křídlo a větší palivová nádrž určená pro vytrvalostní závody. Nainstalováno je také povinné bezpečnostní vybavení, aby vůz splňoval vstupní podmínky závodu 24 hodin na Nürburgringu.
Sestavu týmu GAZOO Racing
– tentokrát tvoří pět japonských závodních jezdců a jeden německý. Všichni mají velké zkušenosti s vytrvalostními a GT závody. Německý závodník André Lotterer přinese letos do týmu opět nové zkušenosti, poté co získal vítězství v nedávno konaném závodě Le Mans 2011.
Živý přenos z letošního závodu 24 hodin na Nürburgringu můžete sledovat na Twitteru – @Lexus_EU a dočtete se o něm také na našem blogu na http://blog.toyota.eu.
Tým GAZOO Racing v 39. závodě 24 hodin na Nürburgringu
– s 2 vozy Lexus LFA vede Akira Iida. Mechanici a závodníci jsou zaměstnanci TMC. Posádku závodního vozu LFA – číslo 87 – tvoří závodníci T. Kinoshita, J. Wakisaka, A. Lotterer a posádku závodního vozu LFA – číslo 88 – tvoří závodníci A. Iida, H. Ishiura, K. Oshima.
Závodníci týmu GAZOO Racing na 39. čtyřiadvacetihodinovém závodě v Nürburgringu:
Takayuki Kinoshita (Japonsko)
- opakovaná účast na závodech 24 hodin na Nürburgringu s dosažením nejlepšího (pátého) místa
- šestinásobný vítěz série Super Taikyu Endurance
Juichi Wakisaka (Japonsko)
- Vítěz SUPER GT v letech 2006 a 2009 ve třídě GT500 s vozem Lexus SC430 společně s týmovým partnerem Andre Lottererem
- Vítěz závodu JGTC* 2002 (*původní název SUPER GT)
- Týmový testovací pilot Jordan MUGEN F1 v roce 1998
- Formule NIPPON 1997 – 2004, 5 vítězství
- Vítěz japonského mistrovství F3 v roce 1996
André Lotterer (Německo)
- Vítěz závodu 24 hodin Le Mans 2011
- Vítěz SUPER GT v letech 2006 a 2009 ve třídě GT500 s vozem Lexus SC430 společně s týmovým partnerem Juichi Wakisakou
- Formule NIPPON 2003-2011, 9 vítězství
- Německá F3 2000, 1 vítězství / nováček roku
- Vítěz formule BMW ADAC 1999
Akira Iida (Japonsko)
- Vítěz JGTC ve třídě GT500 v roce 2002
- Celkový vítěz závodu 24 hodin Tokachi v letech 1995 a 2007
- Účast v závodu 24 hodin Le Mans (1994/1996/2000)
Hiroaki Ishiura (Japonsko)
- Formule NIPPON 2008
- Vítěz Super GT ve třídě GT300 v roce 2007
- Účastník programu Toyoty pro mladé závodní jezdce (Toyota Young Drivers Program – TDP)
Kazuya Oshima (Japonsko)
- Formule NIPPON 2009-2011, 1 vítězství
- Série F3 Euro 2008, 1 vítězství
- Vítěz japonského mistrovství F3 2007
- Vítěz závodů Super GT ve třídě GT300 v roce 2007
- Účastník programu Toyoty pro mladé závodní jezdce (Toyota Young Drivers Program – TDP)
Specifikace závodní verze vozů Lexus LFA pro 39. závod 24 hodin na Nürburgringu:
Vstupní kategorie divize 2, třídy SP8.
Motor V10 objemu 4 805 ccm dosahuje nejvyšší výkon 367 kW (500 k). Motor je umístěn uprostřed za přední nápravou, převodovka a chladič vzadu (uspořádání typu transaxle). Sekvenční přímo řazená převodovka se řadí pádly pod volantem. Závodní pneumatiky Bridgestone 330/40R18. Rozvor náprav je 2605 mm.
Karosérie s celkovou délkou 4530 mm, šířkou 1880 mm a výškou 1200 mm je vyrobena z polymeru zpevněného uhlíkovými vlákny.
O Gazoo Racing týmu
Posláním týmu Gazoo Racing je zprostředkovat další lidské generaci potěšení, nadšení a touhy spojené s automobily. Připravují se nejrůznější programy s cílem ukázat pozitivní stránky automobilů, s rozdělením do tří témat:
- 1. Hrdost a potěšení z vlastnictví vozu: Prezentace postupů vylaďování a vylepšování vozů účastí v závodních soutěžích a formou dalšího testování.
- 2. Potěšení a vzrušení z jízdy: Zprostředkování radosti formou vzrušení a nadšení na závodním okruhu.
- 3. Informace o vozech a společné nadšení: Zpřístupnění fóra pro automobilové nadšence ke společnému sdílení názorů.
O značce Lexus
Od svého uvedení na trh roku 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus je dnes jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol a nejnovějším přírůstkem CT 200h – prvním a zatím jediným plně hybridním prémiovým kompaktem. Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 68% (2010) vs. 40% (2007). V roce 2010 například 80% zájemců o modelovou řadu LS volilo verzi s pohonem Lexus Hybrid Drive, v případě řady RX se pak pro plně hybridní pohon rozhodlo dokonce téměř 90% zákazníků.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií