- Podvozek z hliníku: Vzduchové odpružení se systémem pro stabilizaci náklonu karoserie umožňuje novému modelu Touareg dosáhnout nové úrovně komfortu v kategorii SUV
- Systém pro stabilizaci náklonu karoserie: Nový Touareg je jako první Volkswagen k dispozici s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory
- 48 V: Speciální kondenzátory poskytují okamžitě energii s vysokým napětím pro napájení elektromotorů k natáčení stabilizátorů
Technicky vyspělý podvozek nového modelu Touareg stanovuje měřítka v segmentu SUV z hlediska komfortu a agility. V nejlépe vybavené verzi podvozku k tomu přispívá kombinace inovativního vzduchového odpružení včetně adaptivní regulace tlumičů a zcela nově vyvinutý systém adaptivní stabilizace náklonu karoserie (eAWS, novinka značky Volkswagen). Systém eAWS pracuje s aktivními stabilizátory, které se extrémně rychle přizpůsobují jízdní situaci díky elektromotorům napájeným 48V elektrickým systémem.
Systém eAWS za tím účelem používá po jednom elektromechanicky ovládaném příčném zkrutném stabilizátoru na přední i zadní nápravě. Jejich činnost koordinuje centrální řídicí jednotka. Oba konce příčného zkrutného stabilizátoru jsou v tomto případě spojeny ovládacím elektromotorem. V závislosti na jízdní situaci jsou obě poloviny stabilizátoru proti sobě více nebo méně vzájemně natáčeny (zvyšuje, resp. snižuje se tuhost odpružení) nebo odpojeny. Napětí 48 V, potřebné k napájení výkonných elektromotorů, krátkodobě vytvářejí speciální kondenzátory pro ukládání energie se schopností extrémně rychlého nabíjení a vybíjení. Aktivní příčné zkrutné stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie modelu Touareg při průjezdu zatáčkou. Vůz je díky tomu agilnější, zároveň však řidiči poskytuje přirozenou zpětnou vazbu o jízdní dynamice.Nový systém eAWS funguje následovně: Nejdůležitějšími díly systému elektromechanické stabilizace náklonu karoserie jsou příčné zkrutné stabilizátory na přední a zadní nápravě. Konvenční podvozky jsou vybaveny ocelovými příčnými zkrutnými stabilizátory vpředu a vzadu, které sahají z jedné strany nápravy na druhou. Při průjezdu zatáčkou (nebo při přejezdu relativně velké nerovnosti na jedné straně) dochází k působení torzních sil mezi oběma konci stabilizátoru. Výsledná kinematika minimalizuje boční náklon karoserie při průjezdu zatáčkou. Díky systému aktivní stabilizace náklonu karoserie probíhá celý proces s ještě vyšší účinností, protože karoserii udržuje horizontálně v téměř rovnoběžné rovině s vozovkou.
Systém eAWS kromě toho významně vylepšuje jízdní komfort, protože při jízdě přímým směrem lze elektromechanicky ovládané stabilizátory – na rozdíl od ocelových stabilizátorů – odpojit, takže vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči nemusí již překonávat sílu stabilizátorů. A to má citelný vliv na charakteristiku odpružení, a tím i na jízdní komfort. Při jízdě v terénu umožní elektromechanické odpojení obou částí příčných zkrutných stabilizátorů větší překřížení náprav a zlepší trakci.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií