Interserie se sešla k dalšímu svému klání na německém okruhu Lauzitsring.
Tuto trať má většina jejich účastníků zažitou, protože tento okruh patří do kalendáře celkem pravidelně. I letos se na tento okruh účastníci Interserie Sprint Challenge ještě vrátí. Nestartoval zde žádný z vozů F3000, ani F1, a tak se pole rozdělilo pouze na stroje F3 a formule Renault. Vozy F1 a F3000 uvidíme na konci srpna v EuroBoss series, která završí společně se závody kamionů 25 let okruhu v Mostě, kde Interserii letos neuvidíme.
Celkem 21 vozů se sešlo na startu druhého závodu Interserie. Konkurence byla zajímavá. Mezi účastníky rakouského F3 Cupu se sešlo několik formulí F3 a především Al Fardan se Sebastianem Saavedrou disponovali nejnovější technikou Dallara 307 Mercedes. Konkurovat jim ještě mohl Christian Zeller s Dallarou 307 Opel.
V prvním závodě zajel nejrychlejší kolo Kolumbijec Saavedra, ovšem ve čtvrtém kole se musel se závodem nedobrovolně rozloučit. Vedení pak převzal Rakušan Tiller s Dallarou 304 Opel. Druhý v cíli byl Van der Lof z Holandska se stejným vozem a třetí místo vybojoval na Lauzitsringu Thomas Conrad na formuli Renault, který dojel těsně před naším Martinem Tlustým, který se do zahraničí vydal se svou formulí Renault. Původně měla odjet Interserie 3 závodní víkendy u nás a hostovat v divizi 2 MMČR na okruzích, ovšem poplatky, které vybírají naši úředníci se i Interserii zdály drahé, a tak nám mnoho vozů do divize 2 letos již asi nepřibude. Alespoň ne z Interserie. Pátý dojel Zeller a až šesté místo patřilo Bahrainci Fardanovi, pro kterého bylo šesté místo dost velkým zklamáním. Na osmém místě pak dojel Maďar Ratkai s Coloni Nissan.
V druhém závodě si již nenechal Al Fardan vítězství od nikoho sebrat a s náskokem 19 sekund s přehledem zvítězil před Rakušanem Tillerem na Dallaře 304 Opel. Holanďan Van der Lof skončil až za nimi třetí. Thomas Conrad zopakoval své čtvrté místo z první jízdy a před našeho Tlustého se ještě propasíroval Wolfgang Klinger z Rakouska s další Dallarou 304 Opel. Z Poláků zajel nejlépe Kochanski s Dallarou Mugen 395 na sedmém místě a znovu jsme v akci viděli i Michala Gilla s Reynardem VW, který zajel desáté místo. S novými formulemi Dallara 307 nedokončil Zeller a ani Kolumnbijci Saavedrovi se na podruhé závod nezdařilo dokončit. Maďar Ratkai na formuli Coloni Nissan dojel jako poslední s plným počtem kol na místě desátém.
V Austria F3 Cupu je zatím z našich na 6. místě Milan Svoboda s Dallarou STV a se stejným vozem Edita Prášková na osmé příčce. V klasifikaci Austria Formel Renault figuruje na výborném druhém místě Martin Tlustý.
Výsledky Interserie Sprint Challenge Lauzitsring:
1. jízda:
- P. Tiller (A) – Dallara 304 Opel F3
- V. der Lof (NL) – Dallara 304 Opel F3
- T. Conrad (D) – Formel Renault 2,0
- M. Tlustý (CZ) – Formel Renault 2,0
- Ch. Zeller (D) – Dallara 307 Opel F3
- H. Al Fardan (BAH) – Dallara 307 Mercedes F3
- W. Klinger (A) – Dallara 304 Opel F3
- F. Ratkai (H) – Coloni Nissan 2,0
2. jízda:
- H. Al Fardan (BAH) – Dallara 307 Mercedes F3
- P. Tiller (A) – Dallara 304 Opel F3
- V. der Lof (NL) – Dallara 304 Opel F3
- T. Conrad (D) – Formel Renault 2,0
- W. Klinger (A) – Dallara 304 Opel F3
- M. Tlustý (CZ) – Formel Renault 2,0
- M. Kochanski (PL) – Dallara 395 Mugen Honda F3
- F. Ratkai (H) – Coloni Nissan 2,0
Vláďa Rožánek, Interserie 2008