Volkswagen Polo GTI bude v České republice možné objednat od května tohoto



Polo GTI se vrací na scénu! Stejně jako větší sourozenec Golf GTI, dostojí i „baby“ GTI všem příslibům ztělesněným v těchto třech legendárních písmenech.
Vášniví řidiči, kteří milují řízení, se tak mohou těšit na suverénní jízdní vlastnosti v kombinaci s vysokým výkonem motoru a nejvyšší mírou bezpečnosti.
Nové Polo GTI sází ve všech oblastech na špičkovou techniku. Jako příklad může posloužit motor. Sportovní Polo je poháněno motorem 1.4 TSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním kombinací turbodmychadla a kompresoru. Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS zajišťuje dokonalý přenos výkonu na vozovku dokonce i v úzkých serpentinách.
Polo GTI dodávané ve třídveřové i pětidveřové verzi se může díky vyspělé technice poháněcího ústrojí pochlubit extrémní dynamikou a vynikající hospodárností. Sportovní hatchback o hmotnosti 1184 kilogramů dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,9 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 229 km/h. Zároveň je to nejúspornější a nejčistější GTI všech dob. Průměrná spotřeba je jen 6,0 litru benzinu na 100 km. To odpovídá emisím CO2 pouhých 139 g/km. V porovnání s přímým předchůdcem, jehož motor 1.8 Turbo vyladěný rovněž na výkon 132 kW (180 k) spotřeboval 7,9 l/100 km (to odpovídá emisím CO2 ve výši 188 g/km), je nová generace o 25 % hospodárnější.
Motor TSI: větší výkon díky přeplňování
Tradice sportovních modelů Polo sahá téměř čtvrt století nazpět a začíná u legendárního modelu Polo Coupé G40 z roku 1986, který jako vůbec první automobil vybavený mechanickým spirálovým dmychadlem (tzv. G-dmychadlo) nově definoval hranice jízdní dynamiky v tomto segmentu. Motor modelu Polo G40, jenž patří již dlouho mezi vyhledávané sběratelské kousky, dosahoval nejvyššího výkonu 83 kW (113 k) a uděloval malému vozu nejvyšší rychlost téměř 200 km/h. Naopak přímý předchůdce nového modelu Polo GTI vsadil v roce 2006 na přeplňování klasickým výfukovým turbodmychadlem, díky němuž se v základní verzi pyšnil nejvyšším výkonem 110 kW (150 k), zatímco legendárnímu provedení Cup Edition propůjčovalo křídla již uvedených 180 koňských sil.
Kombinace přímého vstřikování, kompresoru a výfukového turbodmychadla pod jednou kapotou zajišťuje pozoruhodné parametry: Čtyřválec se čtyřventilovým rozvodem homologovaný podle emisní normy Euro 5 dosahuje nejvyššího výkonu 132 kW (180 k) při 6200 min-1. U motoru této velikosti je vynikající rovněž hodnota maximálního točivého momentu 250 N.m, která je k dispozici již od 2000 min-1 a na této úrovni setrvává až do 4500 min-1. Z těchto čísel je zřejmé, že výkonný motor 1.4 TSI dychtící po vysokých otáčkách bude mít s modelem Polo GTI snadnou práci. Rychlému vozu s pohonem předních kol propůjčuje ve všech situacích a otáčkách neobvykle vysokou úroveň dynamiky.
Převodovka DSG: extremně efektivní, extrémně sportovní
Pozitivním přínosem z hlediska dynamiky je rovněž sériově dodávaná sedmistupňová převodovka DSG. Tato dvouspojková převodovka kombinuje sportovní charakter a hospodárnost mechanické převodovky s manuálním řazením a vysoký komfort samočinné převodovky. Alternativou režimu s plně automatizovaným řazením je možnost manuálního řazení převodovky DSG, a to buď prostřednictvím páky voliče, nebo tlačítky pod volantem.
Sportovní podvozek: se 17“ pneumatikami a 15 mm snížený
Nejvýkonnější model z rodiny Polo je vozem s důsledným zaměřením na sportovní vlastnosti doprovázené vysokou úrovní bezpečnosti. K dosažení tohoto cíle přispívá mimo jiné sportovní podvozek vybavený vyspělým stabilizačním systémem ESP a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS. Základem podvozku je přední náprava typu McPherson a zavěšení zadních kol na vlečených ramenech spojených torzně poddajnou příčkou v kombinaci s mimořádně dynamickým vyladěním, které kromě tlumičů s tužší charakteristikou zahrnuje také odpovídajícím způsobem přizpůsobené pružiny snižující podvozek oproti „normálním verzím“ o 15 milimetrů. Výsledkem je menší naklánění karoserie a nižší těžiště, což má obojí pozitivní vliv na příčnou dynamiku při projíždění zatáček. Stejnému účelu slouží nízkoprofilové pneumatiky (215/40 R17) na kolech „Denver“ (7Jx17) z lehké slitiny v typickém designu GTI s pěti otvory, jejichž vzhled si nové špičkové Polo vypůjčilo od Golfu GTI.
Dokonalá regulace: ESP a XDS určují směr
Také v oblasti bezpečnosti se může Polo GTI pochlubit kompletní sériovou výbavou, v níž nechybí například velkoryse dimenzovaná brzdová soustava a stabilizační systém ESP, jehož součástí jsou četné další elektronické moduly v podobě protiblokovacího systému ABS, asistenta rozjezdu do kopce, protiprokluzového systému ASR, regulace brzdného momentu motoru MSR a elektronické uzávěrky diferenciálu EDS. Rovněž sériově dodávaný ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách sleduje tlak vzduchu v pneumatikách a v případě jeho poklesu upozorní řidiče.
Známé funkce systému ESP nově doplnila elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, kterou Volkswagen poprvé představil pro Golf GTI. Systém XDS zlepšuje ovladatelnost při rychlém průjezdu zatáčkou a díky této funkci, jež aktivními brzdnými zásahy znemožňuje protáčení odlehčeného vnitřního kola a zlepšuje tak trakci, se vůz chová v mezních situacích neutrálněji. Systém XDS využívá k tomuto účelu data ze senzorů , zejména úhel natočení volantu, míru stáčení vozu kolem svislé osy a otáčky kol. Pro řidiče to znamená ještě více bezpečnosti a potěšení z řízení, neboť Polo GTI díky systému XDS reaguje na natočení volantu ještě precizněji.
Výbava GTI: sportovní a legendární
Nový špičkový model řady Polo je na první pohled rozpoznatelný jako GTI díky typickým optickým úpravám karoserie a interiéru.
Co se vnějšího designu týče, nevyčnívá nejsportovnější Polo z davu pouze dvěma klasickými červenými ozdobnými lištami na masce chladiče, ale také originálně tvarovaným nárazníkem s voštinovou strukturou vsazenou do vstupů vzduchu ve stylu svého většího sourozence Golfu GTI. Specifickými prvky GTI jsou také rozšířené prahy a zadní spoiler lakovaný v barvě vozu. Mezi další přitažlivé detaily zevnějšku Pola GTI patří již zmíněná sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin „Denver“, která umožňují pohled na červeně lakované brzdové třmeny, a originální zadní nárazník s náznakem difuzoru ve spodní části. Na levé straně je do nárazníku integrována dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Rovněž nová je střešní anténa pro rádio, navigační systém a telefon.
Polo GTI se kromě toho může jako první reprezentant této modelové řady pochlubit elektricky ovládaným panoramatickým posuvným střešním oknem sahajícím až ke střešnímu sloupku B a kompletně novými bi-xenonovými světlomety, které zahrnují denní a obrysové světlomety LED, jakož i adaptivní funkci natáčení do zatáček. Oba dva prvky jsou k dispozici jako součást volitelné výbavy.
Také v interiéru je Polo o výkonu 132 kW (180 k) přesvědčivé svým nefalšovaným stylem GTI. Zásluhu na tom mají například sériově dodávaná sportovní sedadla s klasickými kostkovanými textilními potahy, které jsou stylovou vzpomínkou na první model GTI ze 70. let. Čalounění stropu, obložení střešních sloupků, madel a slunečních clon je černé a také povrch panelů ve středové konzole se leskne ušlechtilou úpravou v černém odstínu, který koresponduje se záměrně zvolenými kontrasty barev a materiálů, například s matným chromem rámečků kolem výdechů vzduchu a chromovanými ozdobami na otočných ovladačích. Vzhledem matného chromu přitahují pozornost také kliky dveří, aretační tlačítka na páce ruční brzdy, ozdobné prvky na kulise páky voliče převodovky DSG a obložení tří ramen sportovního volantu s kůží obšitým věncem. Klasickou červenou barvu mají výrazné ozdobné stehy na manžetě páky voliče, páce ruční brzdy a volantu.
Rozsáhlá sériová výbava podtrhuje skutečnost, že sportovní vlastnosti a komfort se v novém Polu GTI nevylučují. Kromě již zmíněných prvků obsahuje sériová výbava Pola GTI například také hliníkové pedály, elektrické ovládání bočních oken vpředu a vzadu (pětidveřová varianta), elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a mlhové světlomety. K tomu se samozřejmě řadí paket bezpečnostní výbavy, který zahrnuje airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy Thorax chránící hlavu a hrudník, předpínače bezpečnostních pásů vpředu a úchyty Isofix na zadních sedadlech pro příslušný druh dětských sedaček. Již z tohoto krátkého výčtu je patrné, že tento Volkswagen není pouze nejlepším a nejhospodárnějším modelem Polo GTI v historii této modelové řady, ale také nejbezpečnějším.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií