Společnosti PSA Peugeot Citroen a Mitsubishi Motors Corporation položily základní kámen pro výstavbu společné továrny v Kaluga v Rusku

Roční kapacita továrny bude činit 160 000 vozů, z nichž 110 000 připadne na vozy C-segmentu a 50 000 kusů na vozy kategorie SUV.

Časem může být kapacita továrny rozšířena až na 300 000 vozů ročně, aby byl pokryt očekávaný růst ruského trhu.

Roland Vardanega, člen dozorčí rady a výkonný Vice-President PSA Peugeot Citroen a Osamu Masuko, President Mitsubishi Motors Corporation položili oficiálně základní kámen pro výstavbu společné továrny v Rusku, ve městě Kaluga, které se nachází 180 km jihozápadně od Moskvy.

Ceremoniál položení základního kamene se odehrál za účasti guvernéra regionu Kaluga, pana Anataliho Artamonova a několika stovek hostů.

Společná továrna, která bude ze 70% vlastněna PSA Peugeot Citroen a ze 30% Mitsubishi Motors Corporation, zahájí výrobu v roce 2011; bude se jednat o vozy středního segmentu (C-segmentu) pro Peugeot a Citroen a SUV pro všechny tři značky. Tyto modely budou určeny pro ruský automobilový trh.

V továrně bude zaměstnáno okolo 3 000 lidí a společná vstupní investice od obou partnerů bude představovat 470 milionů EUR.

Didier Aleton z PSA Peugeot Citroen, dřívější ředitel tohoto ruského projektu byl jmenován generálním ředitelem této joint venture a bude se starat o dohled nad celým projektem.

Roland Vardanega při této slavnostní příležitosti uvedl: „je to startovací okamžik pro skvělou dlouhodobou spolupráci na velice slibném trhu; spolupráce je založena na sdílení nejlepších zkušeností a výrazně posílí vzájemnou efektivitu.“

Základní údaje k továrně:

Země Kaluga, Rusko
Lokace 180 km na jihozápad od Moskvy
Vedení Didier Aleton, generální ředitel
Plocha zhruba 200 hektarůvčetně 50 hektarů pro dodavatelský park
Předmět výroby kompletní výroba vozů (lisování, karoserie, lakování, kompletace)
Výrobní kapacita 160 000 vozů ročně (ve třech směnách)
Vyráběné vozy modely C segmentu pro Peugeot a Citroën modely SUV pro Mitsubishi, Peugeot a Citroën
Vstupní investice € 470 mio.
Zahájení výroby 2011
Počet zaměstnanců cca 3 000 osob

Pan Osamu Masuko řekl: „tento projekt je výsledkem více než ročního intenzivního jednání a povede k ještě hlubšímu sdílení technologií, které obohatí obě automobilové skupiny.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...