Společnosti EDF a Toyota oznámily vznik nového partnerství

Obsahem spolupráce je společný evropský program pro hybridní vozy s technologií „plug-in“

Obě firmy se budou snažit vyvinout praktická řešení pro komerční nasazení doposud prototypové technologie Toyota.

Výsledkem by mohly být nižší dopady používání vozů na životní prostředí, zejména pak v oblasti měst. V rámci společné dohody EDF zařadí několik vozů PHV do svého vozového parku a bude je testovat na veřejných komunikacích ve Francii za podmínek běžného denního provozu. Testy vozů PHV ve Francii budou probíhat od podzimu a je možné, že budou rozšířeny i do dalších evropských zemí. Ve vozech je použita standardní technologie hybridního pohonu Toyota, zde je však rozšířena o možnost dobíjení baterií z běžné zásuvky domácí elektrické sítě.

Technologie PHV firmy Toyota spojuje zážehový motor s elektromotorem a baterií, kterou lze dobíjet dvěma způsoby: buďto během jízdy rekuperací energie jinak ztracené během brzdění, nebo připojením vozu do elektrické zásuvky např. v domácnosti, v zaměstnání nebo na veřejné dobíjecí stanici. V případě kratších cest se budou vozy PHV více spoléhat na elektrický pohon, což se projeví ve výrazném poklesu emisí CO2 díky nižší spotřebě fosilních paliv. Při jízdě na delší vzdálenosti se vůz přepne do kombinovaného režimu jízdy s elektromotorem a zážehovým motorem.

EDF a Toyota také společně vyvinuly zcela nový systém účtování poplatků za odebranou energii, který byl rovněž do testovacích vozů zabudován. Tento systém je kompatibilní s novou generací veřejných dobíjecích stanic, díky nimž by měla být elektřina na veřejných komunikacích i parkovištích dostupnější, a také by měly poklesnout náklady pro zákazníka.

EDF se v souladu se svojí strategií udržitelného rozvoje více než 40 let snaží o aktivní prosazování elektřiny pro účely dopravy ve vozech s akumulátory.

Pierre Gadonneix, prezident a generální ředitel EDF, k tomu uvádí:

„Partnerství mezi firmami EDF a Toyota při vývoji nové generace automobilů mne těší. Představovaná inovace je slibným krokem k prosazení elektřiny jakožto konkurenceschopného a ekologicky životaschopného zdroje energie pro motoristy v Evropě. Snaží se řešit rozpory mezi mobilitou každého jednotlivce, ekonomickým růstem a dopady na životní prostředí.“

„Tato nová spolupráce představuje významný milník v celosvětovém využívání alternativních zdrojů v oblasti dopravy, o nichž se domníváme, že jsou pro budoucnost této společnosti zcela zásadní,“ uvedl Masatami Takimoto, výkonný viceprezident firmy Toyota Motor Corporation (TMC). „Jsme hrdí na to, že se naším partnerem stává EDF, přední dodavatel energií v Evropě, se kterým sdílíme společnou vizi trvale udržitelné mobility.“

Skupina EDF, přední hráč na evropském trhu s energiemi, se jako specialista na energie angažuje ve všech oblastech využití elektřiny: ve výrobě, přenosu, distribuci, dodávkách a obchodování. EDF je předním výrobcem elektrické energie v Evropě. Ve Francii má především jaderné a vodní elektrárny, kde se při výrobě 95 % elektrické energie neprodukují žádné emise CO2. EDF provozuje více než 1 200 000 km venkovních i kabelových vedení nízkého a středního napětí, a dále cca 100 000 km sítí vysokého a velmi vysokého napětí. Skupina EDF zajišťuje dodávku energií a služeb téměř 38 mil. zákazníkům na celém světě, z toho více než 28 mil. ve Francii. Konsolidovaný obrat Skupiny EDF v roce 2006 představoval 58,9 mld. Eur, z toho 42 % pocházelo z tržeb na evropských trzích mimo Francii. Čistý zisk (podíl Skupiny EDF) představoval 5,6 mld. Eur, z toho čistý zisk z provozní činnosti činil 4,2 mld. Eur. EDF je kótována na Pařížské burze (Paris Stock Exchange) a je uváděna na indexu největších firem CAC 40.

Toyota je předním výrobcem automobilů v Evropě, kde má osm výrobních závodů, včetně oblasti Valenciennes ve Francii. Společnost se zasazuje o snižování dopadů provozu automobilů na životní prostředí, a to ve všech fázích jejich životního cyklu: návrhu, při běžném užívání i jejich likvidaci. V roce 2007 Toyota slaví deset let úspěšného prosazování hybridního pohonu vozů, když v roce 1997 uvedla na trh první sériově vyráběný hybridní automobil. Mezitím dokázala Toyota celosvětově prodat více než milion vozů s hybridním pohonem, z toho více než 100 tisíc v Evropě. Nyní si určila nový cíl globálního prodeje, a to prodávat počátkem příští dekády milion hybridních vozů ročně.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...