Společnost Honda, která patří k průkopníkům technologie vodíkového palivového článku, včera na 44. tokijském autosalónu představila novou generaci Clarity Fuel Cell

Honda Clarity Fuel Cell je první sériový sedan na světě poháněný palivovým článkem, který je vybavený nejpokročilejšími technologiemi Honda.

1nhonfuel850

V prostoru pod kapotou

– kde se běžně nachází motor a převodovka, skrývá sadu palivových článků a hnací systém. Model Clarity Fuel Cell se bude v Japonsku prodávat od začátku roku 2016. Další informace o uvedení tohoto vozu v Evropě budou k dispozici v roce 2016.

Unikátní uspořádání

Uspořádání modelu Clarity Fuel Cell se inspirovalo principem Honda „Man Maximum, Machine Minimum“. Minimalizace prostoru využitého hnacím ústrojím umožnila společnosti Honda vytvořit prostorný interiér podobný sedanům s tradičním pohonem, do kterého se pohodlně vejde pět osob. S využitím pokročilých technologií Honda se velikost palivového článku a generátoru pohonu zmenšila natolik, že je srovnatelná s motorem V6.

Pokročilé technologie Honda zaručují

– špičkový výkon hnacího ústrojí s palivovým článkem bez ohledu na jeho kompaktní formát. Byly zdokonaleny prvotní kanálové separátory vlnitého typu a díky zmenšení tloušťky každého článku o 1 mm (20 %) mají nyní články vyšší prostupnost a štíhlejší tvar. Kombinací těchto technologií je palivový článek o 33 % kompaktnější než článek použitý v původním modelu FCX Clarity. Toto vylepšení bylo dále posíleno zvýšením maximálního výkonu motoru na 130 kW (177 PS) a zvýšením hustoty výkonu o 60 % na 3,1 kW/L.

Společnost Honda je přesvědčena, že vývoj kompaktního pohonu s palivovým článkem, který lze použít ve všech vozech, bude mít za výsledek rozšíření vozů s tímto typem pohonu.

Špičkové pohodlí

Model Clarity Fuel Cell je vybaven vysokotlakým zásobníkem, ve kterém lze uchovávat vodík pod tlakem 70 MPa. To znamená větší objem uchovávaného vodíku a delší dojezd vozu. V kombinaci s úspornou hnací jednotkou a sníženou spotřebou energie vozu má model Clarity Fuel Cell ve třídě vozů s palivovým článkem nejdelší dojezd, a to 700 km1 (435 mil) na plnou nádrž.

Kromě toho lze vysokotlaký zásobník rychle naplnit. Natankování trvá tři minuty při tlaku 70 MPa a teplotě 20 oC. Díky těmto a dalším výhodám nabízí model Clarity Fuel Cell zákazníkům každodenní komfort, na který jsou zvyklí u svých běžných vozů s benzínovým nebo naftovým pohonem.

Intenzivní zážitek z jízdy

Využitím vysokého výkonu palivového článku a posílením lithium-ionového akumulátoru roztáčí vysoce výkonný motor poháněná kola a umožňuje okamžitou a silnou akceleraci. Vzhledem ke spojitému zvyšování točivého momentu, který zajišťuje motor o vysokém výkonu 130 kW (177 PS) bez nutnosti řazení, lze s modelem Clarity Fuel Cell kdekoli perfektně a hladce akcelerovat z nuly na maximální rychlost.

Citlivá odezva, intenzivní zážitek z jízdy a tichá kabina společně vytvářejí přitažlivou kombinaci. Model Clarity Fuel Cell nabízí řidiči dva režimy řízení: „normální“ režim zajišťuje rovnováhu mezi úspornou spotřebou paliva a jízdním výkonem, zatímco režim „sport“ umožňuje zážitek z okamžité reakce na akceleraci.

Jedinečný design

Design karoserie modelu Clarity Fuel Cell dává vozu na silnici impozantní vzhled a zároveň zachovává silný aerodynamický profil. Celkový vzhled doplňují plně diodové světlomety s elegantním a štíhlým profilem a 18palcová hliníková kola s aerodynamickým a stylovým designem.

V interiéru modelu Clarity Fuel Cell se mísí sofistikovaná a zároveň propracovaná atmosféra, která poskytuje řidiči uvolněné a pohodlné prostředí pro řízení. Propracované rozhraní řidiče využívá designové principy Honda: okamžitou identifikaci a intuitivní ovládání. Interiér je jednoduchý a pozoruhodně prostorný. Využívá jedinečné a komfortní materiály, díky nimž je řízení vyhledávanou a radostnou aktivitou.

Honda Clarity Fuel Cell v Evropě a účast v projektu HyFIVE

Společnost Honda plánuje zahájit v roce 2016 prodej modelu Clarity Fuel Cell na evropských trzích v omezeném množství. Honda je jedním z pěti výrobců automobilů, kteří jsou členy konzorcia HyFive. Tato automobilka dodá část ze 110 vozů, které budou v Evropě vyzdvihovat a propagovat vývoj, používání a udržitelnost této nové technologie.

Ve Velké Británii společnost Honda spolupracuje s dodavateli na podpoře místní výroby a spotřeby energie a v prostoru závodu Honda of the UK Manufacturing ve Swindonu otevřela vodíkovou plnicí stanici produkující vodík ze sluneční energie. Tato stanice je přístupná veřejnosti (na základě registrace) a umožňuje dotankovat jakékoli vozidlo s palivovým článkem.

Technické údaje modelu Fuel Cell

  • Délka (mm): 4 895
  • Šířka (mm): 1 875
  • Výška (mm): 1 475
  • Počet cestujících: 5
  • Dojezd na plnou nádrž: Přes 700 km
  • Doba tankování: Přibližně 3 minuty
  • Maximální výstupní výkon palivového článku: Přes 100 kW
  • Hustota výkonu palivového článku: 3,1 (kW/L)
  • Maximální výstupní výkon motoru: 130 (kW)
  • Maximální tlak vodíku v zásobníku: 70 (MPa)
  • Metoda uchovávání energie: Lithium-iontový akumulátor

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...