
Z montážní linky závodu společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyjel 30. srpna 2002 v 11 hod. již 750 000. vůz modelové řady Škoda Octavia. Jubilejním automobilem byla Škoda Octavia ve stříbrné diamantové metalíze, vybavená turbodieselovým motorem 1.9 TDI o výkonu 66 kW, určená pro zákazníka z České republiky.
Předseda představenstva a.s. Škoda Auto Vratislav Kulhánek při této příležitosti mimo jiné řekl: „Když jsme koncem roku 1996 prodali první vozy Octavia, byli jsme ve svých očekáváních skromní. Realisticky jsme proto kapacitu nové továrny, v níž stojíme a kterou 3. září 1996 slavnostně otevřel prezident republiky Václav Havel, naplánovali na 70 tisíc limuzín a 20 tisíc kombi. Skutečnost překonala veškerá naše očekávání. Místo 90 tisíc Octavií a Octavií Combi dnes zde a ve Vrchlabí vyrábíme 170 tisíc vozů ročně.“
Vůz Škoda Octavia byl veřejnosti poprvé představen na pařížském autosalónu na podzim roku 1996. Krátce nato se rozběhla jeho sériová výroba v nově postaveném závodě v Mladé Boleslavi, který je dosud považován za jeden z nejmodernějších automobilových provozů v Evropě. O rok později byla na frankfurtském autosalónu prezentována verze Octavia Combi. V roce 1999 byl uveden na trh model Octavia Combi 4×4 – první vůz Škoda s pohonem všech kol v novodobé historii firmy, vyráběný i ve verzi limuzína. Sportovně laděný model Octavia RS byl veřejnosti poprvé představen v roce 2000, v létě letošního roku k němu přibyla verze Octavia Combi RS.
Škoda Octavia je první automobil značky Škoda, vyvinutý a vyráběný na základě společných technologií značek koncernu Volkswagen. Stal se symbolem zásadního přerodu celého podniku a přispěl k obnovení prestiže a zvýšení image značky. Oblibu si získal především díky své moderní konstrukci, nadčasovému designu, spolehlivosti, kvalitnímu dílenskýmu zpracování a nízkým provozním nákladům. Hned po svém uvedení na trh získala Octavia řadu ocenění. Dostala se do finále soutěže „Car of the Year“ v roce 1997, získala titul „Bestseller 1999 na Slovensku“, verze Octavia Combi byla oceněna „Národní cenou pro design 1999 v ČR“ a titulem „Nejlepší auto roku 2000“ v kategorii Combi v anketě anglického magazínu Auto Express. Bezpečnost Octavie potvrdil na podzim 2001 také crash test nezávislého sdružení EuroNCAP, v němž vůz Škoda Octavia, vybaven pouze jedním airbagem získal čtyři hvězdičky – maximum ve své třídě.
Automobily Škoda Octavia se stále těší velkému zájmu zákazníků, na jehož základě byla firma Škoda Auto nucena zavést na montážních a výrobních linkách víkendové pracovní směny.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií