
Společnost Scania se rozhodla zahájit sériovou výrobu nákladního automobilu s prodlouženou kabinou a obytnou zónou Scania eXc. Nová kabina nazvaná Scania Longline poskytuje řidičům mnohem více prostoru a komfortu. Na trh bude dodávána v kombinaci s nejsilnějším osmiválcovým motorem V8 a její výroba začne v září tohoto roku.
Prostor řidiče vychází ze standardní kabiny Scania R, ve které jsou všechny ovládací prvky pohotově po ruce. Přístup do obytné části je umožněn odsunutím sedadla a sklopením volantu. Větší prostor dává řidiči možnost využít jednoduše přístupný “obývací pokoj” s křeslem a skládacím stolkem. Výška interiéru je 230 cm.
Na druhé straně od stolku je situována “ložnice”. Lůžko o rozměrech 90 x 200 cm zůstává na místě i při jízdě, není třeba nic skládat a uklízet. Pod ním jsou dvě velké zásuvky na věci osobní potřeby, šatstvo a ložní prádlo. Jako “místo pro hosta” slouží standardní 90 cm široké lůžko Topline, umístěné tradičně nad čelním sklem.
Kabina je vybavena mikrovlnnou troubou, lednicí, kávovarem, umyvadlem s tekoucí vodou a přihrádkami pro další kuchyňské vybavení. O zábavu se spolu s DVD přehrávačem a kvalitním sound systémem stará plochá výklopná obrazovka namontovaná na stěně nad lůžkem. Satelitní komunikace, včetně navigačního systému a přístupu k internetu, jsou samozřejmým vybavením vozů pro dálkovou, mezikontinentální přepravu.
Koncept, představený pod jménem Scania eXc na loňském autosalónu v Hannoveru, vzbudil nebývalý zájem zákazníků a novinářů po celé Evropě.
„Od našich zákazníků jsme získali k modelu kabiny eXc mnoho užitečných připomínek. Jejich zájem nás skutečně překvapil, protože nemálo z nich si chtělo vůz dokonce rovnou objednat,” říká Hasse Johansson, viceprezident společnosti pro vývoj a výzkum. V současné době se výrazně zvyšuje poptávka po vozech s prostornou kabinou, a to i přes omezení daná platnými pravidly o maximálních délkách tahačů s návěsy. Scania Longline je jako stvořená pro náročné mezikontinentální cesty.
Scania Longline bude v nabídce od září 2003 jako tahač v kombinaci s motorem V8 o síle 580 k a automatickou převodovkou Scania Opticruise. Podvozky budou k dispozice v konfiguracích: 4×2, 6×2, 6×2 (s řiditelnou zadní nápravou) a 6×4. Délka od předního nárazníku k zadní stěně kabiny je shodná s délkou kabiny T (s přední motorovou kapotou). Odborníci na ergonomii a designéři tak prodloužili spací kabinu Topline o 130 cm.