Scania řady P s většími motory

Typy P 360 a P 400 Euro 5 rozšiřují sortiment motorů Scania

Scania řady P v kombinaci s novými třináctilitry EGR s vynikajícím vysokým točivým momentem otevírají nové možnosti uplatnění kompaktních výkonných vozidel vysoce konkurenceschopných zásluhou výtečného poměru hmotnosti a výkonu.

Technologie EGR jim navíc poskytuje skvělou kombinaci nízké spotřeby paliva, velmi nízkou úroveň exhalací bez nutnosti aplikace katalytického činidla AdBlue, rozsáhlý prostor na podvozku pro umístění přídavných nádrží paliva nebo dalšího vybavení.

Sortiment budek řidiče řady P je nyní optimalizován pro mnoho dalších aplikací.

Scania vyvinula zástavbu nových třináctilitrů splňujících limity normy Euro 5 s využitím technologie EGR. Jejich neomezeně využitelný točivý moment 2100 Nm poskytuje vozidlům vynikající provozní parametry.

Nabídku motorů pro řadu P nyní tvoří:

devítilitr 230 (169 kW/1050 Nm) podle Euro 5 a EEV s EGR

devítilitr 270 (198 kW/1200 Nm) etanolový EEV s EGR

devítilitr 280 (206 kW/1400 Nm) podle Euro 5 a EEV s EGR

devítilitr 320 (235 kW/1600 Nm) podle Euro 5 a EEV s EGR

třináctilitr 360 (265 kW/1850 Nm) podle Euro 5 s EGR

dvanáctilitr 380 (279 kW/1900 Nm) podle Euro 5 s SCR

třináctilitr 400 (294 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s EGR

dvanáctilitr 420 (309 kW/2100 Nm) podle Euro 5 a EEV s SCR

Scania řady P nyní poskytuje nejširší nabídku v jejím tržním segmentu. Sortiment zahrnuje:

šest verzí budky řidiče – krátkou, denní, spací, nízkým vstupem, dvojitou krátkou a dvojitou dlouhou.

krátká denní spací nízký vstup dvojitá krátká dvojitá dlouhá

3 výšky 3 výšky šestimístná osmimístná

Ty mohou být kombinovány s bezpočtem typů podvozků a znaků náprav včetně čtyř tuhostí rámu a čtyř výšek podvozku.

Příklady aplikací typů P 360 a P 400:

tahač cisteren s provozní hmotností 6100 kg

lehký podvozek 8×4 s domíchávačem betonu (8 m3) o celkové hmotnosti 13 400 kg

sklápěč 8×4 s užitečnou hmotností 20 000 kg

transportér osobních vozidel o výšce 2700 mm

rychlé kompaktní záchranářské vozidlo

Technické údaje, rozměry a hmotnosti jsou v dalším textu s typickými základními specifikacemi. Příklady výbavy na přání umožňují zájemci vybrat optimální sestavu pro jeho specifické podmínky.

Příklady aplikací:

Lehký tahač cisternových návěsů s provozní hmotností 6100 kg

Dobře vybavený tahač s provozní hmotností 6100 kg zejména pro dopravu pohonných hmot s operačním radiem 600 – 700 kg a mimořádnou dopravní kapacitou. Je připraven pro instalaci řady prvků doplňkové výbavy, z nichž některé umožňují snížení hmotnosti a tím také spotřeby paliva.

P 400 LA4x2MNA ?

motor 400 (294 kW/2100 Nm) Euro 5 s EGR

krátká budka řidiče CP 14 (klimatizace, dlouhý přístrojový panel s Interactorem, střední typ sedadla řidiče, sklopné sedadlo spolujezdce, dálkové ovládání zpětných zrcátek na pravé straně)

rozvor náprav 3550 mm

dvanáctistupňová převodovka GRS 895 s přímým řazením nebo automatizovaná

zadní náprava R 665 s převodem 3,07 nebo 3,42

základní výška rámu F 700

pevná točna

nádrž paliva o objemu 200 l včetně paliva

pneu 315/70 na kolech z lehké slitiny, dvojmontáž, bez náhradního kola

technické zatížení přední/zadní nápravy 6700/11 500 kg

vpředu parabolické listové pružiny 2×30

vzadu vzduchotlakové pérování (4 měchy)

vybavení soustavou ADR-FL

celková hmotnost 6 100 kg

Typická specifikace pro Německo

Podle předchozích údajů, navíc nádrž paliva o objemu 400 l, základní spací budka CP 19 N a náhradní kolo, ?celková hmotnost 6 555 kg

Doplňková vybavení

pneu typu Supersingle 455/45, ESP + TPM (na zvláštní objednávku) –62 kg

nádrž paliva z lehké slitiny (na zvláštní objednávku –13 kg

nádrž paliva o objemu 400 l včetně paliva +185 kg

motor 380 (279 kW/1900 Nm) podle Euro 5 s SCR +73 kg

motor 420 (309 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s SCR +73 kg

Scania Retarder +121 kg

bez sedadla spolujezdce –15 kg

elektrické ovládání oken +2 kg

postranní deflektory, nízký střešní spojler (3% úspory paliva) +61 kg

pryžové lišty na deflektorech (0,5% úspory paliva +11 kg

postranní aerodynamické panely (1% úspory paliva) +37 kg

denní budka řidiče CP16 +34 kg

základní spací budka řidiče CP19N +150 kg

vysoká budka řidiče CP19H +179 kg

bezpečnostní prvky (airbag řidiče, ESP, ACC, LDW, TPM +11 kg

Lehký podvozek 8×4 s domíchávačem betonu (8 m3) o celkové hmotnosti 13 400 kg

Zásluhou robustního jednoduchého rámu je nejlehčím čtyřnápravovým podvozkem s domíchávačem betonu současného světového trhu. Provozní hmotnost šasi činí 9500 kg, nástavby CIFA méně než 4000 kg. V nabídce systému hotových řešení Scania ReadyBuilt bude od poloviny roku.

P 360 CB8x4MHZ

naftový motor 360 (265 kW/1850 Nm) podle Euro 5 s EGR

?krátká budka řidiče CP 14 (klimatizace, krátký přístrojový panel, střední typ sedadla řidiče, sklopné sedadlo spolujezdce, elektricky ovládaná zpětná zrcátka)

rozvor náprav 4300 mm

devítistupňová (8+1) převodovka GR 905 s přímým řazením

zadní náprava RBP 735+RP 735 se sestupnými převody v nábojích kol, převod 3,67

pneu 12 R 22,5 na ocelových kolech

středně tuhý vysoký podvozek, jednoduchý rám F 950

technické zatížení přední/zadní nápravy 7100/21 000 kg

Parabo parabolické listové pružiny vpředu 2×32, vzadu 4×41

provozní hmotnost šasi 9 500 kg

celková hmotnost 13 400 kg

technická hmotnost 35 200 kg

Doplňková vybavení

denní budka řidiče CP16 +43 kg

dlouhý přístrojový panel +2 kg

bez sedadla spolujezdce –15 kg

zadní nápravy RB 662+R 660 s jednoduchým sestupným převodem, vzduchotlakové pérování, kotoučové brzdy, přední zábrana proti podjetí –180 kg

kola z lehké slitiny –180 kg

Scania Retarder +121 kg

čtrnáctistupňová (12+2) převodovka GRS 905 s přímým řazením nebo automatizovaná, případně s rychloběhem GRSO 905 +5 kg

Sklápěč 8×4 s užitečnou hmotností 20 000 kg

Vyniká hmotností šasi 9000 kg, robustností a nízkou hmotností jednoduchého rámu, pérováním listovými pružinami a koly z lehké slitiny. S vanovou sklopnou nástavbou (S1) z lehké slitiny činí jeho provozní hmotnost méně než 12 000 kg, což umožňuje dosažení užitečné hmotnosti až 20 000 kg, když celková hmotnost činí 32 000 kg.

P 400

motor 400 (294 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s EGR

denní budka řidiče CP 16 (klimatizace, krátký přístrojový panel, střední typ sedadla řidiče, sklopné sedadlo spolujezdce, elektricky ovládaná zpětná zrcátka)

rozvor náprav 4300 mm

devítistupňová (8+1) převodovka s přímým řazením GR 905

zadní nápravy RB 662+R 660 s jednoduchým sestupným převodem, převod 3,42

pneu 295/80 R 22.5 na kolech z lehké slitiny

středně tuhý vysoký podvozek, jednoduchý rám F 950

technické zatížení přední/zadní nápravy P/Z 7100/21 000 kg

parabolické listové pružiny vpředu 2×32, vzadu 4×41

provozní hmotnost šasi 9 000 kg

technická hmotnost 35 200 kg

Typická specifikace pro Velkou Británii

Podle předchozích údajů, zesílený rám nad zadní tandemovou nápravou a přídavný příčník v zadní části eliminující potřebu montáže pomocného rámu

přední listové pružiny 3×29

rozvor náprav 5100 mm (na objednávku také 5300, 5500, 5700 nebo 5900 mm)

hmotnost šasi 9 100 kg

typická provozní hmotnost s nástavbou 11 250 kg

potenciální užitečná hmotnost 20 750 kg

Doplňková vybavení

vysoká denní budka řidiče CG16 +47 kg

dlouhý přístrojový panel +2 kg

bez sedadla spolujezdce –15 kg

přední zábrana proti podjetí +44 kg

zadní tandemová náprava RBP 735 + RP 735, sestupné převody v nábojích kol, převod 3,67 +100 kg

?ocelová kola +180 kg

Scania Retarder +121 kg

čtrnáctistupňová (12+2) převodovka GRS 905 s přímým řazením nebo

automatizovaná, případně s rychloběhem GRSO 905 +5 kg

Transportér osobních vozidel o výšce 2,7 m

S třemi délkami a třemi výškami budky řidiče a čtyřmi výškami podvozku se jedná o mimořádně produktivní transportér, který může být přizpůsoben pro umístění převáženého vozidla na střeše budky řidiče při dodržení výškového limitu celku 4 m.

P 400 LB4x2MLB

motor 400 (294 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s EGR

nízká spací budka řidiče CP 19 L (klimatizace, dlouhý přístrojový

panel s Interactorem, střední typ sedadla řidiče, sklopné sedadlo

spolujezdce, elektrické ovládání zpětných zrcátek na straně

spolujezdce, širokoúhlá, rozšířená souprava zpětných zrcátek,

elektrické ovládání oken, čtyřbodové vzduchotlakové pérování)

rozvor náprav 5700 mm

dvanáctistupňová převodovka GRSO 905 s přímým nebo

automatizovaným řazením a rychloběhem

zadní náprava R 780 s jednoduchým sestupným převodem,

převod 3,08

nádrž paliva o objemu 400 l včetně paliva

nízký podvozek, jednoduchý rám F 800

technické zatížení přední/zadní nápravy 7100/11 500 kg

vzduchotlakové pérování vpředu

vzduchotlakové pérování vzadu (dva měchy)

Rozměry

o výška budky řidiče nad zemí při zatíženém vozidle 2683 mm

o výška budky řidiče nad rámem 1822 mm

o výška rámu při zatíženém vozidle vpředu 861 mm

o výška rámu při zatíženém vozidle vzadu 861 mm

provozní hmotnost šasi 6 750 kg

Rychlé kompaktní záchranářské vozidlo se Scania CrewCab

Výrobní program řady P zahrnuje také dvě délkové varianty dvojité budky řidiče Scania CrewCab. Instalace technologie EGR přináší značnou úsporu rozměrů i hmotnosti výfukového traktu. Při hmotnosti 14 000 kg a výkonu motoru 294 kW/2100 Nm tento hasičský speciál poskytuje fascinující parametry – zrychlení z 0 na 50 km/h za 14 sekund (s převodovkou s přímým řazením), respektive 9 sekund (se samočinnou) a nejvyšší rychlosti více než 100 km/h.

P 400 LB4x2MNA ??motor 400 (294 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s EGR

dvojitá krátká šestimístná budka řidiče Scania CrewCab CP 28, nebo osmimístná CP 31

rozvor náprav 4300 mm

devítistupňová (8+1) převodovka GR 905 s přímým řazením nebo samočinná Allison

zadní náprava R 665 s jednoduchým sestupným převodem, převod 3,42 (s Allison 4,88)

pneu 315/80 R 22,5

základní výška podvozku, jednoduchý rám F 800

technické zatížení přední/zadní nápravy 7100/11 500kg

vzduchotlakové pérování vzadu s dvěma měchy

hmotnost šasi 7 000 kg

celková hmotnost 14 000 kg

Sortiment hnacích řetězců Scania řady P

motory

230, devítilitr EGR Euro 5 nebo EEV

270, devítilitr EGR etanolový, EEV

280, devítilitr EGR Euro 5 nebo EEV

320, devítilitr EGR Euro 5 nebo EEV

360, třináctilitr EGR Euro 5

380, dvanáctilitr SCR Euro 5

400, třináctilitr EGR Euro 5

420, dvanáctilitr SCR Euro 5

převodovky

šestistupňová s přímým řazením (230, 270))

osmistupňová s přímým řazením nebo automatizovaná

dvanáctistupňová s přímým řazením nebo automatizovaná devítistupňová (8+1) s přímým řazením

čtrnáctistupňová (12+2) s přímým řazením nebo automatizovaná, na přání s rychloběhem

šestistupňová samočinná

dvanáctistupňová s přímým řazením nebo automatizovaná devítistupňová (8+1) s přímým řazením

čtrnáctistupňová (12+2) s přímým řazením, nebo automatizovaná, na přání s rychloběhem

šestistupňová samočinná

Kombinace podvozků a budek řidiče

budky

s nízkým vstupem CP19 E (nízká, standard, vysoká)

krátká CP14

denní CP16

spací CP19 (nízká, standard, vysoká)

krátká CrewCab CP28

dlouhá CrewCab CP31

znaky náprav

4×2

6×2/4 (dvě řízené)

6×2*4 (řízená zadní)

4×2, 4×4

6×2/4 (dvě řízené)

6×2*4 (řízená zadní)

6×4, 6x 6

8×2*4 (řízená zadní)

8×4, 8x 6, 8x 8

4×2

6×2/4 (dvě řízené)

6×2*4 (řízená zadní)

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štafl ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štafl ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...