Scania řady P v kombinaci s novými třináctilitry EGR s vynikajícím vysokým točivým momentem otevírají nové možnosti uplatnění kompaktních výkonných vozidel vysoce konkurenceschopných zásluhou výtečného poměru hmotnosti a výkonu.
Technologie EGR jim navíc poskytuje skvělou kombinaci nízké spotřeby paliva, velmi nízkou úroveň exhalací bez nutnosti aplikace katalytického činidla AdBlue, rozsáhlý prostor na podvozku pro umístění přídavných nádrží paliva nebo dalšího vybavení.
Sortiment budek řidiče řady P je nyní optimalizován pro mnoho dalších aplikací.
Scania vyvinula zástavbu nových třináctilitrů splňujících limity normy Euro 5 s využitím technologie EGR. Jejich neomezeně využitelný točivý moment 2100 Nm poskytuje vozidlům vynikající provozní parametry.
Nabídku motorů pro řadu P nyní tvoří:
devítilitr 230 (169 kW/1050 Nm) podle Euro 5 a EEV s EGR
devítilitr 270 (198 kW/1200 Nm) etanolový EEV s EGR
devítilitr 280 (206 kW/1400 Nm) podle Euro 5 a EEV s EGR
devítilitr 320 (235 kW/1600 Nm) podle Euro 5 a EEV s EGR
třináctilitr 360 (265 kW/1850 Nm) podle Euro 5 s EGR
dvanáctilitr 380 (279 kW/1900 Nm) podle Euro 5 s SCR
třináctilitr 400 (294 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s EGR
dvanáctilitr 420 (309 kW/2100 Nm) podle Euro 5 a EEV s SCR
Scania řady P nyní poskytuje nejširší nabídku v jejím tržním segmentu. Sortiment zahrnuje:
šest verzí budky řidiče – krátkou, denní, spací, nízkým vstupem, dvojitou krátkou a dvojitou dlouhou.
krátká denní spací nízký vstup dvojitá krátká dvojitá dlouhá
3 výšky 3 výšky šestimístná osmimístná
Ty mohou být kombinovány s bezpočtem typů podvozků a znaků náprav včetně čtyř tuhostí rámu a čtyř výšek podvozku.
Příklady aplikací typů P 360 a P 400:
tahač cisteren s provozní hmotností 6100 kg
lehký podvozek 8×4 s domíchávačem betonu (8 m3) o celkové hmotnosti 13 400 kg
sklápěč 8×4 s užitečnou hmotností 20 000 kg
transportér osobních vozidel o výšce 2700 mm
rychlé kompaktní záchranářské vozidlo
Technické údaje, rozměry a hmotnosti jsou v dalším textu s typickými základními specifikacemi. Příklady výbavy na přání umožňují zájemci vybrat optimální sestavu pro jeho specifické podmínky.
Příklady aplikací:
Lehký tahač cisternových návěsů s provozní hmotností 6100 kg
Dobře vybavený tahač s provozní hmotností 6100 kg zejména pro dopravu pohonných hmot s operačním radiem 600 – 700 kg a mimořádnou dopravní kapacitou. Je připraven pro instalaci řady prvků doplňkové výbavy, z nichž některé umožňují snížení hmotnosti a tím také spotřeby paliva.
P 400 LA4x2MNA ?
motor 400 (294 kW/2100 Nm) Euro 5 s EGR
krátká budka řidiče CP 14 (klimatizace, dlouhý přístrojový panel s Interactorem, střední typ sedadla řidiče, sklopné sedadlo spolujezdce, dálkové ovládání zpětných zrcátek na pravé straně)
rozvor náprav 3550 mm
dvanáctistupňová převodovka GRS 895 s přímým řazením nebo automatizovaná
zadní náprava R 665 s převodem 3,07 nebo 3,42
základní výška rámu F 700
pevná točna
nádrž paliva o objemu 200 l včetně paliva
pneu 315/70 na kolech z lehké slitiny, dvojmontáž, bez náhradního kola
technické zatížení přední/zadní nápravy 6700/11 500 kg
vpředu parabolické listové pružiny 2×30
vzadu vzduchotlakové pérování (4 měchy)
vybavení soustavou ADR-FL
celková hmotnost 6 100 kg
Typická specifikace pro Německo
Podle předchozích údajů, navíc nádrž paliva o objemu 400 l, základní spací budka CP 19 N a náhradní kolo, ?celková hmotnost 6 555 kg
Doplňková vybavení
pneu typu Supersingle 455/45, ESP + TPM (na zvláštní objednávku) –62 kg
nádrž paliva z lehké slitiny (na zvláštní objednávku –13 kg
nádrž paliva o objemu 400 l včetně paliva +185 kg
motor 380 (279 kW/1900 Nm) podle Euro 5 s SCR +73 kg
motor 420 (309 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s SCR +73 kg
Scania Retarder +121 kg
bez sedadla spolujezdce –15 kg
elektrické ovládání oken +2 kg
postranní deflektory, nízký střešní spojler (3% úspory paliva) +61 kg
pryžové lišty na deflektorech (0,5% úspory paliva +11 kg
postranní aerodynamické panely (1% úspory paliva) +37 kg
denní budka řidiče CP16 +34 kg
základní spací budka řidiče CP19N +150 kg
vysoká budka řidiče CP19H +179 kg
bezpečnostní prvky (airbag řidiče, ESP, ACC, LDW, TPM +11 kg
Lehký podvozek 8×4 s domíchávačem betonu (8 m3) o celkové hmotnosti 13 400 kg
Zásluhou robustního jednoduchého rámu je nejlehčím čtyřnápravovým podvozkem s domíchávačem betonu současného světového trhu. Provozní hmotnost šasi činí 9500 kg, nástavby CIFA méně než 4000 kg. V nabídce systému hotových řešení Scania ReadyBuilt bude od poloviny roku.
P 360 CB8x4MHZ
naftový motor 360 (265 kW/1850 Nm) podle Euro 5 s EGR
?krátká budka řidiče CP 14 (klimatizace, krátký přístrojový panel, střední typ sedadla řidiče, sklopné sedadlo spolujezdce, elektricky ovládaná zpětná zrcátka)
rozvor náprav 4300 mm
devítistupňová (8+1) převodovka GR 905 s přímým řazením
zadní náprava RBP 735+RP 735 se sestupnými převody v nábojích kol, převod 3,67
pneu 12 R 22,5 na ocelových kolech
středně tuhý vysoký podvozek, jednoduchý rám F 950
technické zatížení přední/zadní nápravy 7100/21 000 kg
Parabo parabolické listové pružiny vpředu 2×32, vzadu 4×41
provozní hmotnost šasi 9 500 kg
celková hmotnost 13 400 kg
technická hmotnost 35 200 kg
Doplňková vybavení
denní budka řidiče CP16 +43 kg
dlouhý přístrojový panel +2 kg
bez sedadla spolujezdce –15 kg
zadní nápravy RB 662+R 660 s jednoduchým sestupným převodem, vzduchotlakové pérování, kotoučové brzdy, přední zábrana proti podjetí –180 kg
kola z lehké slitiny –180 kg
Scania Retarder +121 kg
čtrnáctistupňová (12+2) převodovka GRS 905 s přímým řazením nebo automatizovaná, případně s rychloběhem GRSO 905 +5 kg
Sklápěč 8×4 s užitečnou hmotností 20 000 kg
Vyniká hmotností šasi 9000 kg, robustností a nízkou hmotností jednoduchého rámu, pérováním listovými pružinami a koly z lehké slitiny. S vanovou sklopnou nástavbou (S1) z lehké slitiny činí jeho provozní hmotnost méně než 12 000 kg, což umožňuje dosažení užitečné hmotnosti až 20 000 kg, když celková hmotnost činí 32 000 kg.
P 400
motor 400 (294 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s EGR
denní budka řidiče CP 16 (klimatizace, krátký přístrojový panel, střední typ sedadla řidiče, sklopné sedadlo spolujezdce, elektricky ovládaná zpětná zrcátka)
rozvor náprav 4300 mm
devítistupňová (8+1) převodovka s přímým řazením GR 905
zadní nápravy RB 662+R 660 s jednoduchým sestupným převodem, převod 3,42
pneu 295/80 R 22.5 na kolech z lehké slitiny
středně tuhý vysoký podvozek, jednoduchý rám F 950
technické zatížení přední/zadní nápravy P/Z 7100/21 000 kg
parabolické listové pružiny vpředu 2×32, vzadu 4×41
provozní hmotnost šasi 9 000 kg
technická hmotnost 35 200 kg
Typická specifikace pro Velkou Británii
Podle předchozích údajů, zesílený rám nad zadní tandemovou nápravou a přídavný příčník v zadní části eliminující potřebu montáže pomocného rámu
přední listové pružiny 3×29
rozvor náprav 5100 mm (na objednávku také 5300, 5500, 5700 nebo 5900 mm)
hmotnost šasi 9 100 kg
typická provozní hmotnost s nástavbou 11 250 kg
potenciální užitečná hmotnost 20 750 kg
Doplňková vybavení
vysoká denní budka řidiče CG16 +47 kg
dlouhý přístrojový panel +2 kg
bez sedadla spolujezdce –15 kg
přední zábrana proti podjetí +44 kg
zadní tandemová náprava RBP 735 + RP 735, sestupné převody v nábojích kol, převod 3,67 +100 kg
?ocelová kola +180 kg
Scania Retarder +121 kg
čtrnáctistupňová (12+2) převodovka GRS 905 s přímým řazením nebo
automatizovaná, případně s rychloběhem GRSO 905 +5 kg
Transportér osobních vozidel o výšce 2,7 m
S třemi délkami a třemi výškami budky řidiče a čtyřmi výškami podvozku se jedná o mimořádně produktivní transportér, který může být přizpůsoben pro umístění převáženého vozidla na střeše budky řidiče při dodržení výškového limitu celku 4 m.
P 400 LB4x2MLB
motor 400 (294 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s EGR
nízká spací budka řidiče CP 19 L (klimatizace, dlouhý přístrojový
panel s Interactorem, střední typ sedadla řidiče, sklopné sedadlo
spolujezdce, elektrické ovládání zpětných zrcátek na straně
spolujezdce, širokoúhlá, rozšířená souprava zpětných zrcátek,
elektrické ovládání oken, čtyřbodové vzduchotlakové pérování)
rozvor náprav 5700 mm
dvanáctistupňová převodovka GRSO 905 s přímým nebo
automatizovaným řazením a rychloběhem
zadní náprava R 780 s jednoduchým sestupným převodem,
převod 3,08
nádrž paliva o objemu 400 l včetně paliva
nízký podvozek, jednoduchý rám F 800
technické zatížení přední/zadní nápravy 7100/11 500 kg
vzduchotlakové pérování vpředu
vzduchotlakové pérování vzadu (dva měchy)
Rozměry
o výška budky řidiče nad zemí při zatíženém vozidle 2683 mm
o výška budky řidiče nad rámem 1822 mm
o výška rámu při zatíženém vozidle vpředu 861 mm
o výška rámu při zatíženém vozidle vzadu 861 mm
provozní hmotnost šasi 6 750 kg
Rychlé kompaktní záchranářské vozidlo se Scania CrewCab
Výrobní program řady P zahrnuje také dvě délkové varianty dvojité budky řidiče Scania CrewCab. Instalace technologie EGR přináší značnou úsporu rozměrů i hmotnosti výfukového traktu. Při hmotnosti 14 000 kg a výkonu motoru 294 kW/2100 Nm tento hasičský speciál poskytuje fascinující parametry – zrychlení z 0 na 50 km/h za 14 sekund (s převodovkou s přímým řazením), respektive 9 sekund (se samočinnou) a nejvyšší rychlosti více než 100 km/h.
P 400 LB4x2MNA ??motor 400 (294 kW/2100 Nm) podle Euro 5 s EGR
dvojitá krátká šestimístná budka řidiče Scania CrewCab CP 28, nebo osmimístná CP 31
rozvor náprav 4300 mm
devítistupňová (8+1) převodovka GR 905 s přímým řazením nebo samočinná Allison
zadní náprava R 665 s jednoduchým sestupným převodem, převod 3,42 (s Allison 4,88)
pneu 315/80 R 22,5
základní výška podvozku, jednoduchý rám F 800
technické zatížení přední/zadní nápravy 7100/11 500kg
vzduchotlakové pérování vzadu s dvěma měchy
hmotnost šasi 7 000 kg
celková hmotnost 14 000 kg
Sortiment hnacích řetězců Scania řady P
motory
230, devítilitr EGR Euro 5 nebo EEV
270, devítilitr EGR etanolový, EEV
280, devítilitr EGR Euro 5 nebo EEV
320, devítilitr EGR Euro 5 nebo EEV
360, třináctilitr EGR Euro 5
380, dvanáctilitr SCR Euro 5
400, třináctilitr EGR Euro 5
420, dvanáctilitr SCR Euro 5
převodovky
šestistupňová s přímým řazením (230, 270))
osmistupňová s přímým řazením nebo automatizovaná
dvanáctistupňová s přímým řazením nebo automatizovaná devítistupňová (8+1) s přímým řazením
čtrnáctistupňová (12+2) s přímým řazením nebo automatizovaná, na přání s rychloběhem
šestistupňová samočinná
dvanáctistupňová s přímým řazením nebo automatizovaná devítistupňová (8+1) s přímým řazením
čtrnáctistupňová (12+2) s přímým řazením, nebo automatizovaná, na přání s rychloběhem
šestistupňová samočinná
Kombinace podvozků a budek řidiče
budky
s nízkým vstupem CP19 E (nízká, standard, vysoká)
krátká CP14
denní CP16
spací CP19 (nízká, standard, vysoká)
krátká CrewCab CP28
dlouhá CrewCab CP31
znaky náprav
4×2
6×2/4 (dvě řízené)
6×2*4 (řízená zadní)
4×2, 4×4
6×2/4 (dvě řízené)
6×2*4 (řízená zadní)
6×4, 6x 6
8×2*4 (řízená zadní)
8×4, 8x 6, 8x 8
4×2
6×2/4 (dvě řízené)
6×2*4 (řízená zadní)