Letošní ročník Rallye Weiz, jehož průběh byl o tomto víkendu výrazně poznamenán rozmary počasí, dokončila posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Toyota Celica GT-Four na 4. místě celkové klasifikace evropského šampionátu historických vozů, a zároveň se mohla radovat za bronz ve skupině 4 a třídě E3.
Páteční přerušení rakouské soutěže Rallye Weiz, vlivem silné vichřice a vydatného deště nejen nad tratí, ale zejména v servisní zóně s velkými materiálními škodami, zkrátilo její celkový program o dva měřené úseky. Téměř tři desítky startujících posádek, jejichž výsledky se započítávaly do průběžné klasifikace seriálu FIA European Historic Rally Championship, tak změřilo své síly na celkem jedenácti rychlostních zkouškách.
České barvy na této soutěži hájila také posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková, která se po technických problémech v minulé soutěži v Maďarsku snažila získat co největší počet bodů do průběžné klasifikace evropského šampionátu historiků. V obou dnech soutěže však do celkového výkonu této posádky negativně promluvily především volba pneumatik a také drobné technické potíže. Přesto se Vojtěch Štajf držel za volantem Toyoty Celica v závěru prvního dne zkrácené soutěže jen těsně za pěticí nejrychlejších vozů na celkovém šestém místě se ztrátou dvou desetin sekundy.
V sobotu pokračovala soutěž již dle stanoveného programu a třetí nejrychlejší čas na osmé rychlostní zkoušce pomohl Štajfovi a Havelkové stabilizovat jejich průběžnou pátou pozici. Soutěž poznamenaly na velmi obtížné trati také havárie konkurenčních posádek a jedna z nich v samotném závěru posunula zmíněnou českou posádku na konečné čtvrté místo v cíli. V centru rakouského města Weiz se tak Štajf s Havelkovou nakonec radovali na cílové rampě mimo jiné i z bronzové příčky v kategorii 4 a třídě E3.
„Přestože jsme tady v Rakousku pomýšleli s Veronikou na celkové pódium, bereme dosaženou bramborovou medaili s pokorou a spokojeností. V lepším výkonu nám zabránily špatně zvolené sady pneumatik, a to bohužel v obou dnech vedle několika drobných technických problémů. Celkově šlo o velmi náročnou soutěž, zejména díky zdejší páteční přeháňkové smršti, která způsobila značné škody v servisu, ale bez vážných zranění účastníků. Při našem pátečním odjezdu ze servisu jsme viděli doslova pohromu,“ komentuje páteční dramatické okamžiky Vojtěch Štajf a dodává: „S výběrem pneumatik jsem asi dal příliš na různá doporučení. Už v pátek jsme se volbou netrefili a na místy dost kluzký asfalt po diskuzích nasadili střední směs namísto tvrdé. V sobotu nám zkušenosti ze seznamovacích jízd velely nasadit po předešlém nočním dešti pneumatiky do mokra. Trať ale bohužel ráno hodně rychle vyschla, což byl pro nás opět problém. Odpoledne navíc ukázal meteo radar srážky nad rychlostními zkouškami, ale tato předpověď se vůbec nenaplnila. Snaha o zlepšení naší pozice s případným bojem o bronz s Erniem a Annou Grahamovými tímto bohužel definitivně padla. Ale jsme nakonec za dosažené body do průběžné klasifikace rádi a těšíme se už na Elbu.“
Příští soutěží této smíšené posádky týmu ACCR Racing21 v seriálu FIA EHRC bude XXXVI. Rallye Elba Storico, která se uskuteční v termínu 26. – 28. září 2024.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií