Některá auta mají duši, protože pořád v sobě drží odkaz mužů, kteří je stvořili. Skutečně žil nějaký pan Honda – kluk, co měl kdysi vizi, a která ještě dnes vede inženýrům ruku. A vedla ji i při návrhu už 11. generace ikonického modelu.
Honda oslavuje příchod nové generace Civicu ve velkém stylu. Je to už 50 let od prvního modelu a 25 let od uvedení ikonického vysoce výkonného hatchbacku. Dosud nejrychlejší Civic Type R navazuje na dlouhou tradici výkonných vozů inspirovaných závodním duchem, kdy konstruktéři využili přístup k dynamice, designu a užitnosti zaměřený na člověka. Zdokonalili každý aspekt vozu. Model Type R je nižší a širší než standardní Civic a má také nový design zadního spoileru, který umocňuje elegantní linii střechy a přispívá k aerodynamickému výkonu a robustnímu vzhledu vozu.
Lehké komponenty a zvýšený výkon 2,0litrového zážehového čtyřválcového motoru zajišťují jeden z nejvyšších poměrů výkonu a hmotnosti v dané třídě. Upravený systém přizpůsobení otáček s automatickým meziplynem zajišťuje, že řazení s šestistupňovou manuální převodovkou nabízí řidičům obohacující zážitek.
Dosud nejvýkonnější motor VTEC Turbo
Od první generace uvedené na trh v roce 1997 se model Civic Type R proslavil svými výkonnými, vysoce citlivými a vysokootáčkovými motory. Nejnovější verze navazuje na tradici. „Erko“ je poháněno přepracovaným 2,0litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem VTEC, který využívá několika technologií převzatých z motoristického sportu. Ty dále zlepšují výkon, točivý moment a odezvu nad možnosti dokonce i lehké verze Limited Edition předchozího modelu.
Vývojový tým přepracoval turbodmychadlo, aby se zlepšila jeho účinnost. Snížením počtu lopatek turba a optimalizací jejich tvaru a průměru se snížila setrvačnost uvnitř jednotky. Přepracovaný tvar skříně je menší a kompaktnější než u předchůdce a dále přispívá k vyššímu výkonu a citlivosti turbodmychadla.
Přímý výfukový systém zvyšuje průtok výfukového vzduchu o 13 % oproti předchozímu modelu, snižuje protitlak a umožňuje motoru pracovat efektivněji. Systém je zakončen nově navrženým koncovým tlumičem s třemi koncovkami, který má aktivní ventil pro další zvýšení průtoku výfukových plynů. Vylepšení modulace zvuku také zlepšuje sluchový vjem a zvyšuje zapojení řidiče.
Dokonalý motor VTEC…
Nový vůz se díky o 48 % většímu otvoru, který zajišťuje nový design mřížky a předního nárazníku, vyznačuje vylepšenou regulací teploty a vzduchovým chlazením prostřednictvím modernizovaného chladiče, což zajišťuje trvalý a optimální výkon při intenzivním používání. Upravený přívod vzduchu má větší průměr a umožňuje 10% zvýšení průtoku nasávaného vzduchu.
To vše je řízeno přepracovaným systémem řízení motoru, který byl aktualizován dalším zvýšením rozlišení řízení časování zapalování a vyladěním řízení proměnného časování (VTC, Variable Timing Control). Ve výsledku se tím zlepšila celková odezva plynu při akceleraci.
Celkovým efektem vylepšení motoru je vyšší výkon ve vysokých otáčkách, nižší spotřeba paliva v nízkých otáčkách a nejvyšší poměr výkonu a hmotnosti v dané třídě. Motor dosahuje výkonu 329 HP při 6 500 ot./min., zatímco točivý moment 420 Nm je k dispozici při pouhých 2 200 ot./min. a zůstává k dispozici až do 4 000 ot./min., přičemž motor se volně vytáčí až do 7 000 ot./min. Model Civic Type R tak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 275 km/h..
…je ještě lepší
K dosažení těchto hodnot pomáhá přepracovaná šestistupňová manuální převodovka, která má řadu nových funkcí navržených výhradně pro nový model Type R, což výrazně zlepšuje plynulost a zatížení řazení. Nový lehký setrvačník je o 18 % lehčí než předchozí generace a snižuje setrvačnost o 25 %, což pomáhá motoru VTEC Turbo ještě lépe reagovat.
Přepracovaný systém přizpůsobení otáček s automatickým meziplynem zajišťuje dokonale spárované přizpůsobení otáček při řazení nižších převodových stupňů, což pomáhá vyvážení vozu při vjezdu do zatáčky. Zvláštní pozornost byla věnována řazení z 2. na 1. převodový stupeň. Vysokopevnostní převodovka také získala páku s vysokou tuhostí, optimalizované uspořádání řadicí kulisy a také mechanismus vazby mezi řadicí pákou a převodovkou určený speciálně pro model Type R ke zlepšení plynulosti řazení. Zlepšil se i pocit, a to díky optimalizované tuhosti pružiny pro rychlejší řazení s uspokojivějším zatížením.
Navzdory tomu, že jde o nejvýkonnější model Civic Type R všech dob, konstruktéři společnosti Honda snížili emise a spotřebu paliva. Výsledkem rozsáhlého technologického pokroku jsou emise CO2 pouhých 186 g/km při spotřebě paliva 8,2 l/100 km (WLTP).
Objednat jej zákazníci mohou od prosince. Cena modelu Civic Type R začíná na 1 299 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií